Gjest Bruker-95147 Skrevet 6. september 2014 Rapporter Del Skrevet 6. september 2014 I krig gjør man det man må, det har jeg sagt i alle tråder der krig diskuteres. Slik er krig. Jeg mener som alltid at man må benytte seg av de mest effektive våpen man har. Slik kan en krig bli kortere og mindre kostbar i forhold til lidelser og penger. Du vil gjerne fremstille meg som en barbarer, mens deg selv som en pusekatt. Mulig det stemmer. Jeg er for å gå hardt til når man først bestemmer seg. Så må du gjerne mene det er ekstremt, for det er ekstremt. Krig er ekstremt, men dessverre nødvendig av og til, det har historien vist oss. JA det er mange som også her vil være uenig og ny debatt skapes. Det gidder vi ikke. Aksepter uenighet, kun på den måten går verden videre på. Det ser ut som du har den aktive krigserfaringen - stemmer det? Og hva er ikke lovlige midler når du sier det som er uthevd? Lenke til kommentar
Gothminister Skrevet 6. september 2014 Rapporter Del Skrevet 6. september 2014 I krig gjør man det man må, det har jeg sagt i alle tråder der krig diskuteres. Slik er krig. Jeg mener som alltid at man må benytte seg av de mest effektive våpen man har. Slik kan en krig bli kortere og mindre kostbar i forhold til lidelser og penger. Du vil gjerne fremstille meg som en barbarer, mens deg selv som en pusekatt. Mulig det stemmer. Jeg er for å gå hardt til når man først bestemmer seg. Så må du gjerne mene det er ekstremt, for det er ekstremt. Krig er ekstremt, men dessverre nødvendig av og til, det har historien vist oss. JA det er mange som også her vil være uenig og ny debatt skapes. Det gidder vi ikke. Aksepter uenighet, kun på den måten går verden videre på. Det ser ut som du har den aktive krigserfaringen - stemmer det? Og hva er ikke lovlige midler når du sier det som er uthevd? Har jeg sagt noe om ulovlighet? Nei, hva sier jeg? Jo det man faktisk gjør i krig. Forholder man seg i dag til regler skrevet på et papir på et kontor? Nei, dessverre er virkeligheten noe annet en idealisme. Dette vet du og jeg, det må vi forholde oss til. Lenke til kommentar
herzeleid Skrevet 7. september 2014 Rapporter Del Skrevet 7. september 2014 I krig gjør man det man må, det har jeg sagt i alle tråder der krig diskuteres. Slik er krig. Jeg mener som alltid at man må benytte seg av de mest effektive våpen man har. Slik kan en krig bli kortere og mindre kostbar i forhold til lidelser og penger. Du vil gjerne fremstille meg som en barbarer, mens deg selv som en pusekatt. Mulig det stemmer. Jeg er for å gå hardt til når man først bestemmer seg. Så må du gjerne mene det er ekstremt, for det er ekstremt. Krig er ekstremt, men dessverre nødvendig av og til, det har historien vist oss. JA det er mange som også her vil være uenig og ny debatt skapes. Det gidder vi ikke. Aksepter uenighet, kun på den måten går verden videre på. Det ser ut som du har den aktive krigserfaringen - stemmer det? Og hva er ikke lovlige midler når du sier det som er uthevd? Har jeg sagt noe om ulovlighet? Nei, hva sier jeg? Jo det man faktisk gjør i krig. Forholder man seg i dag til regler skrevet på et papir på et kontor? Nei, dessverre er virkeligheten noe annet en idealisme. Dette vet du og jeg, det må vi forholde oss til. Hvilke "regler" er det du mener bør overses i utførelsen av krigen? Lenke til kommentar
Gothminister Skrevet 7. september 2014 Rapporter Del Skrevet 7. september 2014 I krig gjør man det man må, det har jeg sagt i alle tråder der krig diskuteres. Slik er krig. Jeg mener som alltid at man må benytte seg av de mest effektive våpen man har. Slik kan en krig bli kortere og mindre kostbar i forhold til lidelser og penger. Du vil gjerne fremstille meg som en barbarer, mens deg selv som en pusekatt. Mulig det stemmer. Jeg er for å gå hardt til når man først bestemmer seg. Så må du gjerne mene det er ekstremt, for det er ekstremt. Krig er ekstremt, men dessverre nødvendig av og til, det har historien vist oss. JA det er mange som også her vil være uenig og ny debatt skapes. Det gidder vi ikke. Aksepter uenighet, kun på den måten går verden videre på. Det ser ut som du har den aktive krigserfaringen - stemmer det? Og hva er ikke lovlige midler når du sier det som er uthevd? Har jeg sagt noe om ulovlighet? Nei, hva sier jeg? Jo det man faktisk gjør i krig. Forholder man seg i dag til regler skrevet på et papir på et kontor? Nei, dessverre er virkeligheten noe annet en idealisme. Dette vet du og jeg, det må vi forholde oss til. Hvilke "regler" er det du mener bør overses i utførelsen av krigen? Har jeg sagt noe om at regler bør brytes? Men vi vet jo alle at i krig gjør man det man må. Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 7. september 2014 Rapporter Del Skrevet 7. september 2014 Det er nerttopp de ordene " må gjøre det man må" som jeg ikke forstår Lenke til kommentar
Gothminister Skrevet 7. september 2014 Rapporter Del Skrevet 7. september 2014 Det er nerttopp de ordene " må gjøre det man må" som jeg ikke forstår At du ikke forstår noen enkle Norske ord er ikke mitt ansvar. Ta og les litt om krig, så vil du muligens forstå at i en krig, eller i andre situasjoner, så gjør man det man faktisk må. Ellers får man det ikke til. Lykke til Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 7. september 2014 Rapporter Del Skrevet 7. september 2014 Det er nerttopp de ordene " må gjøre det man må" som jeg ikke forstår At du ikke forstår noen enkle Norske ord er ikke mitt ansvar. Ta og les litt om krig, så vil du muligens forstå at i en krig, eller i andre situasjoner, så gjør man det man faktisk må. Ellers får man det ikke til. Lykke til Hvorfor snakker du til meg som om at jeg er ett barn? Svar som om du selv er en voksen! Spørsmålet er ikke "kryptisk" håper jeg Lenke til kommentar
Gothminister Skrevet 7. september 2014 Rapporter Del Skrevet 7. september 2014 Det er nerttopp de ordene " må gjøre det man må" som jeg ikke forstår At du ikke forstår noen enkle Norske ord er ikke mitt ansvar. Ta og les litt om krig, så vil du muligens forstå at i en krig, eller i andre situasjoner, så gjør man det man faktisk må. Ellers får man det ikke til. Lykke til Hvorfor snakker du til meg som om at jeg er ett barn? Svar som om du selv er en voksen! Spørsmålet er ikke "kryptisk" håper jeg Slutt og oppfør deg som et barn. Alle forstår at man i situasjoner alltid gjør det man må. Ellers går det til helvete. Lenke til kommentar
herzeleid Skrevet 7. september 2014 Rapporter Del Skrevet 7. september 2014 Har jeg sagt noe om ulovlighet? Nei, hva sier jeg? Jo det man faktisk gjør i krig. Forholder man seg i dag til regler skrevet på et papir på et kontor? Nei, dessverre er virkeligheten noe annet en idealisme. Dette vet du og jeg, det må vi forholde oss til. Hvilke "regler" er det du mener bør overses i utførelsen av krigen? Har jeg sagt noe om at regler bør brytes? Men vi vet jo alle at i krig gjør man det man må. Så du sier på den ene siden at du mener vi ikke skal forholde oss til regler skrevet på ett kontor, men samtidig at det ikke skal brytes noen regler? Jeg tror du med fordel kan være litt mer konkret i beskrivelsen av hva du faktisk ønsker da det virker som vi er en del som har problemer med å forstå hva du mener. Lenke til kommentar
herzeleid Skrevet 7. september 2014 Rapporter Del Skrevet 7. september 2014 Det er nerttopp de ordene " må gjøre det man må" som jeg ikke forstår At du ikke forstår noen enkle Norske ord er ikke mitt ansvar. Ta og les litt om krig, så vil du muligens forstå at i en krig, eller i andre situasjoner, så gjør man det man faktisk må. Ellers får man det ikke til. Lykke til Hvorfor snakker du til meg som om at jeg er ett barn? Svar som om du selv er en voksen! Spørsmålet er ikke "kryptisk" håper jeg Slutt og oppfør deg som et barn. Alle forstår at man i situasjoner alltid gjør det man må. Ellers går det til helvete. Men hva legger du i det å gjøre det man må? Lenke til kommentar
Gothminister Skrevet 7. september 2014 Rapporter Del Skrevet 7. september 2014 Det er nerttopp de ordene " må gjøre det man må" som jeg ikke forstår At du ikke forstår noen enkle Norske ord er ikke mitt ansvar. Ta og les litt om krig, så vil du muligens forstå at i en krig, eller i andre situasjoner, så gjør man det man faktisk må. Ellers får man det ikke til. Lykke til Hvorfor snakker du til meg som om at jeg er ett barn? Svar som om du selv er en voksen! Spørsmålet er ikke "kryptisk" håper jeg Slutt og oppfør deg som et barn. Alle forstår at man i situasjoner alltid gjør det man må. Ellers går det til helvete. Men hva legger du i det å gjøre det man må? Se på hva som måtte gjøres i kriger vi har sett. Man gjør det som skal til for å knuse fienden. Enkelt og greit. Alle kriger bryter reglene man en gang har lagd. Er dette noe nytt for folk på forumet her? Trodde det var noe alle var klar over. Lenke til kommentar
herzeleid Skrevet 7. september 2014 Rapporter Del Skrevet 7. september 2014 Det er nerttopp de ordene " må gjøre det man må" som jeg ikke forstår At du ikke forstår noen enkle Norske ord er ikke mitt ansvar. Ta og les litt om krig, så vil du muligens forstå at i en krig, eller i andre situasjoner, så gjør man det man faktisk må. Ellers får man det ikke til. Lykke til Hvorfor snakker du til meg som om at jeg er ett barn? Svar som om du selv er en voksen! Spørsmålet er ikke "kryptisk" håper jeg Slutt og oppfør deg som et barn. Alle forstår at man i situasjoner alltid gjør det man må. Ellers går det til helvete. Men hva legger du i det å gjøre det man må? Se på hva som måtte gjøres i kriger vi har sett. Man gjør det som skal til for å knuse fienden. Enkelt og greit. Alle kriger bryter reglene man en gang har lagd. Er dette noe nytt for folk på forumet her? Trodde det var noe alle var klar over. Det er strengt tatt ikke en forutsetning for å krige. Tvert imot er det nok av eksempler fra våre egne operasjoner i Afghanistan der man holder tilbake ganske mye for å ikke skade sivile. Igjen så blir "det som skal til" veldig vagt. Lenke til kommentar
Gothminister Skrevet 7. september 2014 Rapporter Del Skrevet 7. september 2014 Det er nerttopp de ordene " må gjøre det man må" som jeg ikke forstår At du ikke forstår noen enkle Norske ord er ikke mitt ansvar. Ta og les litt om krig, så vil du muligens forstå at i en krig, eller i andre situasjoner, så gjør man det man faktisk må. Ellers får man det ikke til. Lykke til Hvorfor snakker du til meg som om at jeg er ett barn? Svar som om du selv er en voksen! Spørsmålet er ikke "kryptisk" håper jeg Slutt og oppfør deg som et barn. Alle forstår at man i situasjoner alltid gjør det man må. Ellers går det til helvete. Men hva legger du i det å gjøre det man må? Se på hva som måtte gjøres i kriger vi har sett. Man gjør det som skal til for å knuse fienden. Enkelt og greit. Alle kriger bryter reglene man en gang har lagd. Er dette noe nytt for folk på forumet her? Trodde det var noe alle var klar over. Det er strengt tatt ikke en forutsetning for å krige. Tvert imot er det nok av eksempler fra våre egne operasjoner i Afghanistan der man holder tilbake ganske mye for å ikke skade sivile. Igjen så blir "det som skal til" veldig vagt. Og derfor blir aldri den krigen avsluttet. Man bør alltid forsøke å spare sivile. Men av og til må man gjøre som de allierte gjorde under 2. verdenskrig. Lenke til kommentar
herzeleid Skrevet 7. september 2014 Rapporter Del Skrevet 7. september 2014 Og derfor blir aldri den krigen avsluttet. Man bør alltid forsøke å spare sivile. Men av og til må man gjøre som de allierte gjorde under 2. verdenskrig. Du mener ikke oppriktig talt at du tror det gikk dårlig i Afghanistan først og fremst fordi man sparte sivile liv? Lenke til kommentar
Gothminister Skrevet 7. september 2014 Rapporter Del Skrevet 7. september 2014 Og derfor blir aldri den krigen avsluttet. Man bør alltid forsøke å spare sivile. Men av og til må man gjøre som de allierte gjorde under 2. verdenskrig. Du mener ikke oppriktig talt at du tror det gikk dårlig i Afghanistan først og fremst fordi man sparte sivile liv? Nei, hvordan kan du tro det? Men man tar ikke bruk nok makt. Med mer makt vil også sivile lide mer. Ikke for at jeg mener det er riktig. Helst hadde jeg sett at man slapp krig. Men dessverre, krig er nødvendig av og til. Jeg tror vi avslutter krigsdebatten nå. Tråden handler ikke om krig. Jeg har redegjort for hva jeg mener. Muligens kan du skrive litt om hva du mener man bør gjøre for og få stoppet ekstremister og trusler? Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 7. september 2014 Rapporter Del Skrevet 7. september 2014 Nei, man kan ikke og bør ikke tenke sånn. Å ta hundretusenvis av sivile liv for å rettferdigjøre det med at man stoppet krigen er en farlig tankegang som kan lede til at man tar flere millioner mennesker i krig så lenge man oppnår "fred". Når det er sagt så mener jeg også at det ikke er bare bare å ta imot disse IS krigerne , de har jo tross alt vært med på en form for krigføring der nede hvor man har nå siden konflikten startet for noen år siden sett at de sivile har vært utsatt for uttalige overgrep fra IS og de som har sluttet seg til "Borgerkrigen". Det er heller ikke noen tvil om at Amerikanernes mål har vært å styrte Assad , problemet er at de radikale gruppene som ISIS har fått makt pga dette og vi ser jo hvor dette har gått hen , feks ca over et år siden så dro John McCain ulovlig inn i Syria og støttet "opprørerne" , gjett hvem dette var... General Salim Idris Uansett så er det ikke bra å la en gruppe med mennesker som kan være potensielle sovende agenter / terrorister slippe inn uten videre i landet ,her må vi rett og slett vurdere å stille dem for retten for brudd på Geneve konvensjonen og for å ha deltatt i terroristgruppe som har herjet flere Islamske land. Lenke til kommentar
Gothminister Skrevet 7. september 2014 Rapporter Del Skrevet 7. september 2014 Nei, man kan ikke og bør ikke tenke sånn. Å ta hundretusenvis av sivile liv for å rettferdigjøre det med at man stoppet krigen er en farlig tankegang som kan lede til at man tar flere millioner mennesker i krig så lenge man oppnår "fred". Når det er sagt så mener jeg også at det ikke er bare bare å ta imot disse IS krigerne , de har jo tross alt vært med på en form for krigføring der nede hvor man har nå siden konflikten startet for noen år siden sett at de sivile har vært utsatt for uttalige overgrep fra IS og de som har sluttet seg til "Borgerkrigen". Det er heller ikke noen tvil om at Amerikanernes mål har vært å styrte Assad , problemet er at de radikale gruppene som ISIS har fått makt pga dette og vi ser jo hvor dette har gått hen , feks ca over et år siden så dro John McCain ulovlig inn i Syria og støttet "opprørerne" , gjett hvem dette var... General Salim Idris Uansett så er det ikke bra å la en gruppe med mennesker som kan være potensielle sovende agenter / terrorister slippe inn uten videre i landet ,her må vi rett og slett vurdere å stille dem for retten for brudd på Geneve konvensjonen og for å ha deltatt i terroristgruppe som har herjet flere Islamske land. Hvordan folk tenker er en privatsak først og fremst og noe ingen har rett til å styre. Ellers er jeg helt enig i det du skriver i ditt innlegg. Det og stille disse IS krigerne til ansvar er noe jeg tidligere i tråder om dette har ment. De har deltatt i krigsforbrytelser mot menneskeheten. Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 7. september 2014 Rapporter Del Skrevet 7. september 2014 Slutt og oppfør deg som et barn. Hver gang du ikke klarer snakke redelig for deg og dine meninger, kommer du med slike billige hersketeknikker, og så for å toppe tøvet påstår du at du har utvidede "skills" hva angår "psykologi" .. Forstår du ikke at jeg oppfatter deg som en arrogant bedrevitende feiging, når du velger den strategien? Alle forstår at man i situasjoner alltid gjør det man må. Ja, hva angår helt selvfølgelige og dagligdagse ting, så gjør man det man må, innenfor de grensene vi har blitt enige om, altså vårt lovverk og våre normer. Og denne kulturen bruker vi noen år på å innrette oss i, og bruke på en praktisk måte, slik at man ikke ligger samfunnet til byrde. Vi får altså OPPLÆRING i hvordan vi skal bruke reglene på en nyttig måte. På samme måte har vi regler og lovverk som skal styre oppførselen under eks krigføring, og etter det jeg vet i fra egen tid i forsvaret (18 år), så er det noe den vanlige befalingsmann er meget opptatt av. Men du er altså av den formening at saken er mye enklere: Det er bare å gjøre det man må ... Så hvis du var ute i felten som befalingsmann, så var altså din måte å lede på, noe så enkelt som: VI skal vinne, så gjør det du må! Jeg antar at det var det som var måten å gi ordrer på når de klarte å skape torturinstrumentet "Abu Graib" - "dere gjør det dere må, og husk at Gud er med oss, så det er bare å kjøre på .." Ellers går det til helvete. Med den holdningen du forfekter, er vi allerede i helvete Lenke til kommentar
Skrujernet Skrevet 7. september 2014 Rapporter Del Skrevet 7. september 2014 (endret) Morsomt at man blir stemplet som sosialist om man ikke er enig med Gothminister og røkla, spesielt når man er langt fra det. edit: Stemte FRP, men de mister ihvertfall stemmen min nå når de startet en utredning om å frata statsborgerere statsborgerskapet. Idioter bruker radikalisering og terror som grunn til alt. Endret 7. september 2014 av Skrujernet Lenke til kommentar
Abigor Skrevet 7. september 2014 Rapporter Del Skrevet 7. september 2014 (endret) Vi kan ikke ta fra dem Statsbsk, men bør vel hvertfall arrestere dem når de kommer tilbake og stille dem for retten. For hva? Det er forbudt for norske statsborgere å drive terror i utlandet. Problemet er naturligvis bevisførselen. Den norske stat skulle aldri gitt disse menneskene statsborgerskap i utgangspunktet. Det var en tabbe vi må betale for nå. Endret 7. september 2014 av Abigor Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå