Skrujernet Skrevet 6. september 2014 Rapporter Del Skrevet 6. september 2014 Disse svina skal selvsagt ikke tas i mot her i Norge noe mer. Deres statsborgerskap håper jeg slettes. Her må FrP vise styrke og si blankt nei. Hva som skjer med disse islamistene spiller ingen rolle for oss her i landet. Det beste er om de forsøker å stikke og bli tatt. Så kan de møte islam slik de ønsker det. Blir sjokkert når jeg leser slike meninger. En norsk statsborger SKAL aldri avvises ved grensen, og statsborgerskapet bør ALDRI kunne fratas en person uansett hva han har gjort i utlandet. Hva vi gjør når disse kommer tilbake derimot er jeg ganske åpen for det meste Lenke til kommentar
M98kF1 Skrevet 6. september 2014 Rapporter Del Skrevet 6. september 2014 Er det ikke nettopp disse "vi" vil ha "hjem" igjen? Vi tro en skudskadet og angrende IS-kriger som kommer tilbake til Norge og prater med folk i sitt "gamle" miljø etter å ha sett att Utopia ikke var helt som på internett vil avverge flere radikaliserte og nyfrelste IS-rekrutter enn ett helt lastebillass med sinte nettkommentarister? 1 Lenke til kommentar
Gothminister Skrevet 6. september 2014 Rapporter Del Skrevet 6. september 2014 Selvsagt kan vi om vi vil nekte dem inn i landet og frata dem alle rettigheter. Vi kan om vi våger gjøre akkurat hva vi vil med dem. Ingen land som Norge har som nære vil reagere negativt på det. Ikke en gang om vi sperrer dem inne i en liten grop i bakken, eller gir dem et nakkeskudd. Ingen vil reagere. Du har et interessant forhold til lov og rett, Goth... Disse folka har deltatt i grusomheter som ingen har sett siden nazistene herjinger. Hørt om folkemordet i Kambodsja? Hva med utryddelsene i det tidligere Jugoslavia? Rwanda? Ringer det ingen bjeller? Disse svina skal selvsagt ikke tas i mot her i Norge noe mer. Deres statsborgerskap håper jeg slettes. Selv om det ikke er adgang til det etter norsk lov? Her må FrP vise styrke og si blankt nei. Vise styrke og sette seg over loven? Geir Selvsagt kan vi om vi vil nekte dem inn i landet og frata dem alle rettigheter. Vi kan om vi våger gjøre akkurat hva vi vil med dem. Ingen land som Norge har som nære vil reagere negativt på det. Ikke en gang om vi sperrer dem inne i en liten grop i bakken, eller gir dem et nakkeskudd. Ingen vil reagere. Du har et interessant forhold til lov og rett, Goth... Disse folka har deltatt i grusomheter som ingen har sett siden nazistene herjinger. Hørt om folkemordet i Kambodsja? Hva med utryddelsene i det tidligere Jugoslavia? Rwanda? Ringer det ingen bjeller? Disse svina skal selvsagt ikke tas i mot her i Norge noe mer. Deres statsborgerskap håper jeg slettes. Selv om det ikke er adgang til det etter norsk lov? Her må FrP vise styrke og si blankt nei. Vise styrke og sette seg over loven? Geir I forhold til lov og rett Geir, så må fornuften av og til vinne frem. Ja jeg har hørt om nedslakting av mennesker rundt om i verden. Hva så? Styrke er og ignorere loven når det er behov for det. I denne saken bør loven settes til side. Sadfister som disse islamistene bør ikke ha noen rettigheter. Lenke til kommentar
PantZman Skrevet 6. september 2014 Rapporter Del Skrevet 6. september 2014 (endret) De har fått terror trening av IS og nå vil de tilbake og få prøvd det ut i praksis. Endret 6. september 2014 av PantZman Lenke til kommentar
Gothminister Skrevet 6. september 2014 Rapporter Del Skrevet 6. september 2014 Disse svina skal selvsagt ikke tas i mot her i Norge noe mer. Deres statsborgerskap håper jeg slettes. Her må FrP vise styrke og si blankt nei. Hva som skjer med disse islamistene spiller ingen rolle for oss her i landet. Det beste er om de forsøker å stikke og bli tatt. Så kan de møte islam slik de ønsker det. Blir sjokkert når jeg leser slike meninger. En norsk statsborger SKAL aldri avvises ved grensen, og statsborgerskapet bør ALDRI kunne fratas en person uansett hva han har gjort i utlandet. Hva vi gjør når disse kommer tilbake derimot er jeg ganske åpen for det meste Jeg blir mer sjokkert når jeg leser folks støtte til disse sadistiske svina. Men deg om det. 4 Lenke til kommentar
PantZman Skrevet 6. september 2014 Rapporter Del Skrevet 6. september 2014 (endret) Disse svina skal selvsagt ikke tas i mot her i Norge noe mer. Deres statsborgerskap håper jeg slettes. Her må FrP vise styrke og si blankt nei. Hva som skjer med disse islamistene spiller ingen rolle for oss her i landet. Det beste er om de forsøker å stikke og bli tatt. Så kan de møte islam slik de ønsker det. Blir sjokkert når jeg leser slike meninger. En norsk statsborger SKAL aldri avvises ved grensen, og statsborgerskapet bør ALDRI kunne fratas en person uansett hva han har gjort i utlandet. Hva vi gjør når disse kommer tilbake derimot er jeg ganske åpen for det meste I disse tilfellene burde staten ha angrerett på utleverte statsborgerskap. Er de norske statsborgere drar de ikke andre steder og kriger uten den Norske staten i ryggen. Det virker som "hjertet" deres ligger andre steder enn i Norge. Norge er trolig bare NAV for dem. Endret 6. september 2014 av PantZman 2 Lenke til kommentar
Gothminister Skrevet 6. september 2014 Rapporter Del Skrevet 6. september 2014 De har fått terror trening av IS og nå vil de tilbake og få prøvd det ut i praksis. Faren for nettopp det er der. Og her sitter det naive fjols av noen Norske og støtter dem slik at de kan komme hjem. Disse islamistene tok et valg da de dro fra Norge. De er ikke lengre og anse som Norske og bør bli statsløse. Ingen vil reagere negativt på det. Kun enkelte naive sosialister her på berget og hvem bryr seg egentlig om dem? 3 Lenke til kommentar
Madridista1212 Skrevet 6. september 2014 Rapporter Del Skrevet 6. september 2014 (endret) Disse svina skal selvsagt ikke tas i mot her i Norge noe mer. Deres statsborgerskap håper jeg slettes. Her må FrP vise styrke og si blankt nei. Hva som skjer med disse islamistene spiller ingen rolle for oss her i landet. Det beste er om de forsøker å stikke og bli tatt. Så kan de møte islam slik de ønsker det. Blir sjokkert når jeg leser slike meninger. En norsk statsborger SKAL aldri avvises ved grensen, og statsborgerskapet bør ALDRI kunne fratas en person uansett hva han har gjort i utlandet. Hva vi gjør når disse kommer tilbake derimot er jeg ganske åpen for det meste Jeg blir mer sjokkert når jeg leser folks støtte til disse sadistiske svina. Men deg om det. Enig, jeg blir så fortvilt av lese slikt!Det skrujernet skrev selvsagt Endret 6. september 2014 av Battery12 1 Lenke til kommentar
Gothminister Skrevet 6. september 2014 Rapporter Del Skrevet 6. september 2014 Disse svina skal selvsagt ikke tas i mot her i Norge noe mer. Deres statsborgerskap håper jeg slettes. Her må FrP vise styrke og si blankt nei. Hva som skjer med disse islamistene spiller ingen rolle for oss her i landet. Det beste er om de forsøker å stikke og bli tatt. Så kan de møte islam slik de ønsker det. Blir sjokkert når jeg leser slike meninger. En norsk statsborger SKAL aldri avvises ved grensen, og statsborgerskapet bør ALDRI kunne fratas en person uansett hva han har gjort i utlandet. Hva vi gjør når disse kommer tilbake derimot er jeg ganske åpen for det meste Jeg blir mer sjokkert når jeg leser folks støtte til disse sadistiske svina. Men deg om det.Enig, jeg blir så fortvilt av lese slikt!Det skrujernet skrev selvsagt Forstår at man blir fortvilet. Nå har jeg i mange år diskutert med slike. De ser kun på hva loven sier og lover er viktige. Men i ekstreme situasjoner, så må loven vike og vi må handle etter hva som faktisk er mest riktig. I denne saken vil det også handle om Norsk sikkerhet. Det og slippe disse islamister inn i vårt land igjen, vil være en risiko. De har erfaring fra krig og de er i stand til å drepe raskt og brutalt, hvor som helst. Slike mennesker er farlige og normalt sitter slike på sikkerhetsavdelinger. Men det koster samfunnet dyrt. Derfor, frata dem alle rettigheter og la dem må være der de er. Muligens vil det være til skrekk for andre. En Norsk statsborger reiser ikke til et annet land og utfører et annet lands krig. Kun der vi måtte være allierte. Lenke til kommentar
Spenol Skrevet 6. september 2014 Rapporter Del Skrevet 6. september 2014 I forhold til lov og rett Geir, så må fornuften av og til vinne frem. Ja jeg har hørt om nedslakting av mennesker rundt om i verden. Hva så? Styrke er og ignorere loven når det er behov for det. I denne saken bør loven settes til side. Sadfister som disse islamistene bør ikke ha noen rettigheter. Jeg oppfatter ditt tankesett som mye mer truende enn IS. "Styrke er og [sic] ignorere loven". "I denne saken bør loven settes til side". Slik retorikk bør uroe folk. En som sier slikt har åpenbart ingen respekt for, eller forståelse av konseptet rettsstat. IS kommer til å forsvinne i løpet av kort tid, men det gjør beklageligvis ikke det regressive tankesettet du presenterer her. Det deles dessverre av mange nordmenn - inkludert medlemmer av regjeringen. Ja, vi har nå en regjering bestående av folk som tror på selvtekt. 3 Lenke til kommentar
EternalSunshine Skrevet 6. september 2014 Rapporter Del Skrevet 6. september 2014 (endret) I forhold til lov og rett Geir, så må fornuften av og til vinne frem. Ja jeg har hørt om nedslakting av mennesker rundt om i verden. Hva så? Styrke er og ignorere loven når det er behov for det. I denne saken bør loven settes til side. Sadfister som disse islamistene bør ikke ha noen rettigheter. Beklager, men regjeringa har selvsagt ikke anledning til å sette grunnloven til side og bare ignorere storting og domstol. Du viser en veldig stor vilje til å avskaffe demokratiet og de verdiene Norge for å redde de samme verdiene. Noen vil si at tankegodset ditt er så farlig at vi vel egentlig burde gjøre deg statsløs... Norge må klare å ta hånd om disse personene innenfor lovens rammer. Dersom vi ser at lovverket ikke er godt nok får stortinget vedta bedre lover. Endret 6. september 2014 av EternalSunshine 2 Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 6. september 2014 Rapporter Del Skrevet 6. september 2014 (endret) Styrke er og ignorere loven når det er behov for det. Er det alvorlig ment? Hvem skal definere om det er behov for det? Gjelder det også når motsatt side - politisk - sitter med makten? Eller skal det være forbeholdt FrP? Jeg blir mer sjokkert når jeg leser folks støtte til disse sadistiske svina. Men deg om det. Det er jo ikke sånn at Skrujernet støtter dem. Han er tilhenger av at staten faktisk er bundet av lov og rett og ikke kan ta seg til rette etter eget forgodtbefinnende. I disse tilfellene burde staten ha angrerett på utleverte statsborgerskap. Men det har de ikke. Og hva med alle de blant dem som er født i Norge, med foreldre som er statsborgere? Er det greit for deg at om du reiser utenlands og gjør et eller annet som den sittende regjering ikke liker, så kan de gjøre deg statsløs? Edit: Selv om loven sier noe annet? Ingen vil reagere negativt på det. Kun enkelte naive sosialister her på berget og hvem bryr seg egentlig om dem? Det flertallet av befolkningen som stemmer på partier som er uenig i din fortolkning av rettsstaten, kanskje? Er det i det hele tatt noen partier som er mot rettsstaten? Du kan jo spørre dine venner i FrP om de er enig. Jeg ser for meg Siv Jensen stå fram på Nrk og si at "Styrke er og ignorere loven når det er behov for det." Gjett hvor lenge den borgerlige regjeringen varer da... Geir Endret 6. september 2014 av tom waits for alice 2 Lenke til kommentar
Gothminister Skrevet 6. september 2014 Rapporter Del Skrevet 6. september 2014 Styrke er og ignorere loven når det er behov for det. Er det alvorlig ment? Hvem skal definere om det er behov for det? Gjelder det også når motsatt side - politisk - sitter med makten? Eller skal det være forbeholdt FrP? Jeg blir mer sjokkert når jeg leser folks støtte til disse sadistiske svina. Men deg om det. Det er jo ikke sånn at Skrujernet støtter dem. Han er tilhenger av at staten faktisk er bundet av lov og rett og ikke kan ta seg til rette etter eget forgodtbefinnende. I disse tilfellene burde staten ha angrerett på utleverte statsborgerskap. Men det har de ikke. Og hva med alle de blant dem som er født i Norge, med foreldre som er statsborgere? Er det greit for deg at om du reiser utenlands og gjør et eller annet som den sittet regjering ikke liker, så kan de gjøre deg statsløs? Ingen vil reagere negativt på det. Kun enkelte naive sosialister her på berget og hvem bryr seg egentlig om dem? Det flertallet av befolkningen som stemmer på partier som er uenig i din fortolkning av rettsstaten, kanskje? Er det i det hele tatt noen partier som er mot rettsstaten? Du kan jo spørre dine venner i FrP om de er enig. Jeg ser for meg Siv Jensen stå fram på Nrk og si at "Styrke er og ignorere loven når det er behov for det." Gjett hvor lenge den borgerlige regjeringen varer da... Geir Flott at det er liv i folk og at det reageres på ekstreme ytringer ennå her i Norge. For ja, det jeg her har skrevet er ekstremt. Det og frata en borger sine rettigheter som borger er ekstremt og det skal reageres på. Men jeg mener det og hvorfor? Fordi mitt syn i denne saken er at vi er i krig mot ekstreme islamister. Disse IS krigerne er en direkte trussel mot verdensfreden. Derfor ser vel også NATO sitt til å ta i bruk makt. Vi er med i NATO, disse «Norske borgerne» er å anse som forrædere. De tok sitt valg ved å bryte med det Norske og kjempe for deres sak. Et ærlig valg og jeg respekterer det. Men å forsøke nå og komme tilbake, fordi det begynner og bli varmt rundt ørene deres, det bør ikke aksepteres. Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 6. september 2014 Rapporter Del Skrevet 6. september 2014 Jeg forsøker med denne: Fordi mitt syn i denne saken er at vi er i krig mot ekstreme islamister er det meg, eller er det lørdag kveld, eller er det noe annet .. Lenke til kommentar
Spenol Skrevet 6. september 2014 Rapporter Del Skrevet 6. september 2014 Flott at det er liv i folk og at det reageres på ekstreme ytringer ennå her i Norge. For ja, det jeg her har skrevet er ekstremt. Det og frata en borger sine rettigheter som borger er ekstremt og det skal reageres på. Men jeg mener det og hvorfor? Fordi mitt syn i denne saken er at vi er i krig mot ekstreme islamister. Disse IS krigerne er en direkte trussel mot verdensfreden. Derfor ser vel også NATO sitt til å ta i bruk makt. Vi er med i NATO, disse «Norske borgerne» er å anse som forrædere. De tok sitt valg ved å bryte med det Norske og kjempe for deres sak. Et ærlig valg og jeg respekterer det. Men å forsøke nå og komme tilbake, fordi det begynner og bli varmt rundt ørene deres, det bør ikke aksepteres. Du hevder at vi er "i krig med mot ekstreme islamister". Hvor er det denne krigen utkjempes? Jeg kan ikke si at jeg har merket noe til denne krigen - her i Bergen er det i alle fall stille og fredelig. Er det i Oslo dette foregår? Lenke til kommentar
Gothminister Skrevet 6. september 2014 Rapporter Del Skrevet 6. september 2014 Jeg forsøker med denne: Fordi mitt syn i denne saken er at vi er i krig mot ekstreme islamister er det meg, eller er det lørdag kveld, eller er det noe annet .. Ellers da, går det bra med deg? Et lite råd, les en gang til. Lenke til kommentar
Gothminister Skrevet 6. september 2014 Rapporter Del Skrevet 6. september 2014 (endret) Flott at det er liv i folk og at det reageres på ekstreme ytringer ennå her i Norge. For ja, det jeg her har skrevet er ekstremt. Det og frata en borger sine rettigheter som borger er ekstremt og det skal reageres på. Men jeg mener det og hvorfor? Fordi mitt syn i denne saken er at vi er i krig mot ekstreme islamister. Disse IS krigerne er en direkte trussel mot verdensfreden. Derfor ser vel også NATO sitt til å ta i bruk makt. Vi er med i NATO, disse «Norske borgerne» er å anse som forrædere. De tok sitt valg ved å bryte med det Norske og kjempe for deres sak. Et ærlig valg og jeg respekterer det. Men å forsøke nå og komme tilbake, fordi det begynner og bli varmt rundt ørene deres, det bør ikke aksepteres. Du hevder at vi er "i krig med mot ekstreme islamister". Hvor er det denne krigen utkjempes? Jeg kan ikke si at jeg har merket noe til denne krigen - her i Bergen er det i alle fall stille og fredelig. Er det i Oslo dette foregår? Flott at det er liv i folk og at det reageres på ekstreme ytringer ennå her i Norge. For ja, det jeg her har skrevet er ekstremt. Det og frata en borger sine rettigheter som borger er ekstremt og det skal reageres på. Men jeg mener det og hvorfor? Fordi mitt syn i denne saken er at vi er i krig mot ekstreme islamister. Disse IS krigerne er en direkte trussel mot verdensfreden. Derfor ser vel også NATO sitt til å ta i bruk makt. Vi er med i NATO, disse «Norske borgerne» er å anse som forrædere. De tok sitt valg ved å bryte med det Norske og kjempe for deres sak. Et ærlig valg og jeg respekterer det. Men å forsøke nå og komme tilbake, fordi det begynner og bli varmt rundt ørene deres, det bør ikke aksepteres. Du hevder at vi er "i krig med mot ekstreme islamister". Hvor er det denne krigen utkjempes? Jeg kan ikke si at jeg har merket noe til denne krigen - her i Bergen er det i alle fall stille og fredelig. Er det i Oslo dette foregår? Du bør også lese en gang til. Jeg hevder intet. Men sier: etter mitt syn er vi i krig, derfor mener jeg osv. Endret 6. september 2014 av Gothminister Lenke til kommentar
Spenol Skrevet 6. september 2014 Rapporter Del Skrevet 6. september 2014 (endret) Du bør også lese en gang til. Jeg hevder intet. Men sier: etter mitt syn er vi i krig, derfor mener jeg osv. Nå har jeg lest setningen en gang til, og det står vitterlig "vi er i krig mot ekstreme islamister". Når du skriver "mitt syn i denne saken er at vi er i krig mot ekstreme islamister", så hevder du at vi er i krig. Hvis uttalelsen bare er billedlig, må du nesten bruke en metafor eller et annet språklig virkemiddel, slik at det går an å forstå hva du mener. Og hvis du har sagt noe du angrer på, bør du helst innrømme det i stedet for å be meg lese innlegget en gang til. Endret 6. september 2014 av Spenol Lenke til kommentar
Delvis Skrevet 6. september 2014 Forfatter Rapporter Del Skrevet 6. september 2014 Vi som sitter her er trygge. Men Islamistene har vel de facto erklært også Norge krig. Hele den vestlige verden egentlig. 2 Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 6. september 2014 Rapporter Del Skrevet 6. september 2014 Mitt syn på rettsstaten er det samme som mitt syn på ytringsfriheten: Den er lite verd om den bare er forbeholdt de som er enig med oss. Geir 2 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå