Delvis Skrevet 6. september 2014 Forfatter Rapporter Del Skrevet 6. september 2014 "For hva"?, vi har da hørt nok om framferden deres der nede i lengre tid nå. Henrettelses av hundredevise uskyldige daglig. Skal de komme hjem etter å vært med i den banden der, må de stå til ansvar. Du har langt mer oversikt enn det jeg har - hvordan har det seg? Syns du driver tåkeprat. Kom til saken. Har de vært med, så har de vært med. Om de likevel er som uskyldige å regne, ja da får eventuelt påtalmyndighetene komme fram til om så er tilfelle. Det kan ikke vi sitte her å avgjøre. Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 6. september 2014 Rapporter Del Skrevet 6. september 2014 "For hva"?, vi har da hørt nok om framferden deres der nede i lengre tid nå. Henrettelses av hundredevise uskyldige daglig. Skal de komme hjem etter å vært med i den banden der, må de stå til ansvar. Du har langt mer oversikt enn det jeg har - hvordan har det seg? Syns du driver tåkeprat. Kom til saken. Har de vært med, så har de vært med. Om de likevel er som uskyldige å regne, ja da får eventuelt påtalmyndighetene komme fram til om så er tilfelle. Det kan ikke vi sitte her å avgjøre. Så du tenker at det er vel anvendte ressurser å bruke - og at vi sannsynligvis vil finne den "rette skyldige"? Mulig at du synes det virker "tåkete", men jeg velger å være litt varsom før jeg plukker opp en stein .. "har de vært med så har de vært med" ... ja det er jo imponerende skråsikkert Lenke til kommentar
Delvis Skrevet 6. september 2014 Forfatter Rapporter Del Skrevet 6. september 2014 Er det ikke der nede med IS de har vært med da, eller mener du det bare er et påfunn?Merkelig innstilling: Bare å la alle gå løs, fritt samme hva de har vært med på. Er du anarkist? Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 6. september 2014 Rapporter Del Skrevet 6. september 2014 Er det ikke der nede med IS de har vært med da, eller mener du det bare er et påfunn? Merkelig innstilling: Bare å la alle gå løs, fritt samme hva de har vært med på. Er du anarkist? Hvor har jeg skrevet at de kan bare få lov å gå fritt? De har vært der nede, på lik linje med at vi sendte våre egne soldater inn i det samme "vepsebolet", så er du helt sikkert på at våre egne krigere ikke har forbrutt seg mot "reglene"? Saken er at vi vet intet om hva som har skjedd enda, så da bør man holde hodet kaldt Lenke til kommentar
Kazuo Skrevet 6. september 2014 Rapporter Del Skrevet 6. september 2014 Kampen mot Assad er som om Arendal skulle starte en krig mot Oslo der målet til Arendal er å drepe og utsette andre minoriteter for trakassering og vold, det er en minoritet med ekstreme SUNNI muslimer som startet FSA som egentlig bare er en terror gruppe i fine ord, akkurat som Libya der alt nå går fra være en av landene i Afrika med best levestandard til en "failed state". Norge i et nøtteskal. Familien til en ikke etnisk norsk mann fra Fredrikstad som ble skutt i Syria, ba om hjelp fra norske myndigheter. Han fikk hjelp, og kom tidligere i år til slutt hjem til Norge, hvor han ble behandlet for skuddskader. Burde la dem råtne der nede! 3 Lenke til kommentar
Gjest Slettet-lYlo5C Skrevet 6. september 2014 Rapporter Del Skrevet 6. september 2014 Typsik at erna står på flyplassen og tar de imot med åpne armer folk angrer selfølgelig ikke på ting før de får konsekvenser 2 Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 6. september 2014 Rapporter Del Skrevet 6. september 2014 Vi kan høre med "Kongo" - de har vel litt plass og avse sammen med Joshua French Lenke til kommentar
Delvis Skrevet 6. september 2014 Forfatter Rapporter Del Skrevet 6. september 2014 Er det ikke der nede med IS de har vært med da, eller mener du det bare er et påfunn? Merkelig innstilling: Bare å la alle gå løs, fritt samme hva de har vært med på. Er du anarkist? Hvor har jeg skrevet at de kan bare få lov å gå fritt? De har vært der nede, på lik linje med at vi sendte våre egne soldater inn i det samme "vepsebolet", så er du helt sikkert på at våre egne krigere ikke har forbrutt seg mot "reglene"? Saken er at vi vet intet om hva som har skjedd enda, så da bør man holde hodet kaldt Ja at man ikke skal skille der( på extremister /fredsbevarende), får stå for deg. Har de vært med i IS, er det nok til at de bør anholdes om de skal inn her igjen. Det er akkurat det som blir å holde hodet kaldt. Ikke å surre med snillisme og naivitet. 2 Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 6. september 2014 Rapporter Del Skrevet 6. september 2014 Er det ikke der nede med IS de har vært med da, eller mener du det bare er et påfunn? Merkelig innstilling: Bare å la alle gå løs, fritt samme hva de har vært med på. Er du anarkist? Hvor har jeg skrevet at de kan bare få lov å gå fritt? De har vært der nede, på lik linje med at vi sendte våre egne soldater inn i det samme "vepsebolet", så er du helt sikkert på at våre egne krigere ikke har forbrutt seg mot "reglene"? Saken er at vi vet intet om hva som har skjedd enda, så da bør man holde hodet kaldt Ja at man ikke skal skille der( på extremister /fredsbevarende), får stå for deg. Har de vært med i IS, er det nok til at de bør anholdes om de skal inn her igjen. Det er akkurat det som blir å holde hodet kaldt. Ikke å surre med snillisme og naivitet. Nei, verden er jo veldig plaget med sånn snillisme og naivitet, det ser vi jo tydelig. Og du er vel også kristen, eller noe lignende flott og fint, så da har du jo rette guden på din side, og da er all tvil borte. Lenke til kommentar
Delvis Skrevet 6. september 2014 Forfatter Rapporter Del Skrevet 6. september 2014 (endret) Nei jeg er hedning med hellning mot agnostisk. Men tror på at vi må ha en viss orden og noen kjøreregler. Endret 6. september 2014 av Delvis Lenke til kommentar
Madridista1212 Skrevet 6. september 2014 Rapporter Del Skrevet 6. september 2014 (endret) Oil, de viste ikke hva de gikk til! HAHAHAHAHA Det går vel rett hjem til naive nordmenn Endret 6. september 2014 av Battery12 1 Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 6. september 2014 Rapporter Del Skrevet 6. september 2014 Nei jeg er hedning med hellning mot agnostisk. Men tror på at vi må ha en viss orden og noen kjøreregler. Ok, beklager at jeg trodde du var den vanlige utgaven av det de kaller "kristne" - problemet med verden er at alt for mange mener at verden trenger mer orden og regler, og er villig til å presse reglene ned over hodet på motstanderne Jeg tror ikke vi trenger flere eller nye regler, men heller at hver og en går i seg selv og sjekker grundigere hvordan reglene etterleves der Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 6. september 2014 Rapporter Del Skrevet 6. september 2014 Har de vært med i IS, er det nok til at de bør anholdes om de skal inn her igjen. Det kan du selvsagt synes. Men det forutsetter at vi faktisk har lovhjemmel for å arrestere folk for slikt. (Å være med i en organisasjon.) Og så får vi jo bevisbyrden, hvordan skal norske påtalemyndigheter føre bevis for at noen har vært aktivt med i IS? Skal norsk politi reise til IS-kontrollerte områder og spørre etter vitner? Og om de nå faktisk har vært med i IS, er de da solidarisk ansvarlig for drap som begås av meningsfeller, eller må man bevise medvirkning? Geir Lenke til kommentar
Madridista1212 Skrevet 6. september 2014 Rapporter Del Skrevet 6. september 2014 Er det ikke kommet en ny lov som skal ta de som har medvirkning til en terrororganisjon? Lenke til kommentar
Delvis Skrevet 6. september 2014 Forfatter Rapporter Del Skrevet 6. september 2014 Har de vært med i IS, er det nok til at de bør anholdes om de skal inn her igjen. Det kan du selvsagt synes. Men det forutsetter at vi faktisk har lovhjemmel for å arrestere folk for slikt. (Å være med i en organisasjon.) Og så får vi jo bevisbyrden, hvordan skal norske påtalemyndigheter føre bevis for at noen har vært aktivt med i IS? Skal norsk politi reise til IS-kontrollerte områder og spørre etter vitner? Og om de nå faktisk har vært med i IS, er de da solidarisk ansvarlig for drap som begås av meningsfeller, eller må man bevise medvirkning? Geir Jo ser det problemet. Det er ikke lett dette. Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 6. september 2014 Rapporter Del Skrevet 6. september 2014 Er det ikke kommet en ny lov som skal ta de som har medvirkning til en terrororganisjon? Jo, det ble vedtatt tillegg til Straffeloven i fjor, blant annet følgende: § 147 d. Med fengsel inntil 6 år straffes den som danner, deltar i, rekrutterer medlemmer eller yter økonomisk eller annen materiell støtte til en terrororganisasjon, når organisasjonen har tatt skritt for å realisere formålet med ulovlige midler. Geir 1 Lenke til kommentar
Gothminister Skrevet 6. september 2014 Rapporter Del Skrevet 6. september 2014 Disse svina skal selvsagt ikke tas i mot her i Norge noe mer. Deres statsborgerskap håper jeg slettes. Her må FrP vise styrke og si blankt nei. Hva som skjer med disse islamistene spiller ingen rolle for oss her i landet. Det beste er om de forsøker å stikke og bli tatt. Så kan de møte islam slik de ønsker det. 2 Lenke til kommentar
Gothminister Skrevet 6. september 2014 Rapporter Del Skrevet 6. september 2014 Det kan vi vel ikke, antar jeg. Ser ikke hvordan en norsk statsborger kan avvises ved grensen. Men vi kan bytte hjelp til å komme seg hjem mot motytelser av et eller annet slag. Presiserte det i det forrige innlegget mitt nå. Geir Selvsagt kan vi om vi vil nekte dem inn i landet og frata dem alle rettigheter. Vi kan om vi våger gjøre akkurat hva vi vil med dem. Ingen land som Norge har som nære vil reagere negativt på det. Ikke en gang om vi sperrer dem inne i en liten grop i bakken, eller gir dem et nakkeskudd. Ingen vil reagere. Disse folka har deltatt i grusomheter som ingen har sett siden nazistene herjinger. Så her må vi være sterke og si nei, la dem bli der de er. Dette har dem selv valgt. Nå må snillismen være over her i landet. 1 Lenke til kommentar
Pernicious Weed Skrevet 6. september 2014 Rapporter Del Skrevet 6. september 2014 Sjokk at noen av disse "tøffe" lekesoldatene vil hjem nå. Å hjelpe dem hjem ser jeg ingen grunn til. Skulle de dog komme til grensa, så bør vi ta dem imot å bure dem inn. Disse menneskene har ødelagt sin framtid i Norge uansett, og det er vel ikke det de skjønner selv. De er en fare for samfunnet og bør bli behandles deretter. 3 Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 6. september 2014 Rapporter Del Skrevet 6. september 2014 Selvsagt kan vi om vi vil nekte dem inn i landet og frata dem alle rettigheter. Vi kan om vi våger gjøre akkurat hva vi vil med dem. Ingen land som Norge har som nære vil reagere negativt på det. Ikke en gang om vi sperrer dem inne i en liten grop i bakken, eller gir dem et nakkeskudd. Ingen vil reagere. Du har et interessant forhold til lov og rett, Goth... Disse folka har deltatt i grusomheter som ingen har sett siden nazistene herjinger. Hørt om folkemordet i Kambodsja? Hva med utryddelsene i det tidligere Jugoslavia? Rwanda? Ringer det ingen bjeller? Disse svina skal selvsagt ikke tas i mot her i Norge noe mer. Deres statsborgerskap håper jeg slettes. Selv om det ikke er adgang til det etter norsk lov? Her må FrP vise styrke og si blankt nei. Vise styrke og sette seg over loven? Geir 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå