kaelhoel Skrevet 6. september 2014 Del Skrevet 6. september 2014 (endret) Jeg kjøpte meg en ok gaming PC da Skyrim ble lansert, men nå er det på tide å oppgradere noen komponenter. Jeg vet ikke så mye om hva som er kompatibelt med hva, så jeg kunne trenge litt eksperthjelp. Desverre har jeg et begrenset budsjett på cirka 4000kr. Limt inn fra Komplett bestillingen min: NZXT H2 Midi Tower Sort Vifter: 2x 120mm Side, 1x 120mm Bak, Støydempet, m Silver Power SP-SS620M 620W PSU ATX 12V V2.2, 80 Plus Bronze, Modular, 2× 6pin PCI Intel® Core i7-960 Processor Socket-LGA1366, Quad Core, 3.2Ghz, 8MB, 130W, QPI: ASUS SABERTOOTH X58, Socket-1366 ATX, X58, DDR3, 3xPCIe(2.0)x16, CFX&SLI, SATA6Gb/s Corsair XMS3 DDR3 1600MHz 6GB CL9 Kit w/3x 2GB XMS3 modules, CL9-9-9-24, for Core i7 Gainward GeForce GTX 580 3072MB PhysX PCI-Express 2.0,"Phantom", GDDR5, 2xDVI, HDMI, Dis Corsair SSD Force Series? F60A, 60GB SATA2, 2,5", 285MB/275MB/s read/write, incl 2,5" t Seagate Barracuda® 7200.12 1TB SATA 6Gb/s (SATA 3.0), 32MB Cache, 7200RPM, 3,5" Windows 7 Redigert: Ryddet litt opp i lista. Endret 8. september 2014 av kaelhoel Lenke til kommentar
Kyrre S. Skrevet 8. september 2014 Del Skrevet 8. september 2014 (endret) Ekstremt rotete liste :\ men: Selve plattformen (x58) ville jeg bare beholdt. Bruk ~300 kroner på en CPU kjøler, så du får dradd noe ut av i7'n din (OC'er fint den prosessoren). Vent så noen uker og se hva nvidia kommer med i GTX 980. Blir dette for dyrt for ditt budsjett, så har du alltids GTX 780 .. Deretter installerer du windows på nytt, for en fresh opplevelse Endret 8. september 2014 av Kyrre S. Lenke til kommentar
kaelhoel Skrevet 8. september 2014 Forfatter Del Skrevet 8. september 2014 (endret) Takk for tipset! Jeg bestilte meg den CPU-vifta du anbefalte nå, så får jeg Google overklokking og se om ikke jeg får til det også. Skal følge med på det grafikkortet du nevnte. PS: Ryddet litt i lista. Endret 8. september 2014 av kaelhoel Lenke til kommentar
Kyrre S. Skrevet 8. september 2014 Del Skrevet 8. september 2014 Her er noen gamle settings jeg hadde på en i7 950 med et Asus P6X58D-E hovedkort. Dette var med noe bedre kjøling og RAM brikker som tålte noe høyere hastighet enn dine, så vær litt OBS. Sjekk over hva du har gjort i BIOS før du lagrer og avslutter Ai Overclock Tuner...................................[Manual]CPU Ratio Setting...................................[23.0]Intel® SpeedStep Tech..................[Disabled]Xtreme Phase Full Power Mode...........[Enabled]BCLK Frequency......................................[186]PCIE Frequency.......................................[100]DRAM Frequency.....................................[DDR3-1864MHz]UCLK Frequency.....................................[3728MHz]QPI Link Data Rate.................................[Auto]DRAM Timing Control............................[All Auto]CPU Voltage Control.............................[Manual]CPU Voltage...........................................[1.325]CPU PLL Voltage..................................[1.80]QPI/DRAM Core Voltage......................[1.33125]IOH Voltage............................................[1.14]IOH PCIE Voltage.................................[1.50]ICH Voltage...........................................[1.20]ICH PCIE Voltage.................................[1.50]DRAM Bus Voltage...............................[1.64]DRAM DATA REF Voltage on CHA...........[Auto]DRAM CTRL REF Voltage on CHA...........[Auto]DRAM DATA REF Voltage on CHB...........[Auto]DRAM CTRL REF Voltage on CHB...........[Auto]DRAM DATA REF Voltage on CHC...........[Auto]DRAM CTRL REF Voltage on CHC...........[Auto]Load-Line Calibration..................[Enabled]CPU Differential Amplitude.........[800mV]CPU Clock Skew..........................[Delay 300ps]CPU Spread Spectrum...............[Disabled]IOH Clock Skew...........................[Auto]PCIE Spread Spectrum..............[Disabled]C1E Support.......................................[Disabled]Hardware Prefetcher.........................[Enabled]Adjacent Cache Line Prefetch.........[Enabled]Intel® Virtualization Tech.................[Disabled]CPU TM Function..............................[Enabled]Execute Disable Bit..........................[Enabled]Intel® HT Technology.....................[Enabled]Active Processor Cores...................[All]A20M...................................................[Disabled]Intel® SpeedStep Tech...........[Disabled]Intel® C-STATE Tech.....................[Disabled] Lenke til kommentar
sveibuen Skrevet 8. september 2014 Del Skrevet 8. september 2014 Større SSD er nå alltid kjekt å ha Men ikke et must, men kjekt å kunne ha mer en kun OS på Lenke til kommentar
kaelhoel Skrevet 8. september 2014 Forfatter Del Skrevet 8. september 2014 (endret) Takk igjen! Da har jeg et godt utgangspunkt for overklokkingen - supert! Ja, Sveibuen, det er innmari irriterende av og til med den lille SSDen. Skal sette det opp på lista mi her. Tnx. Endret 8. september 2014 av kaelhoel Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå