waybck Skrevet 27. oktober 2003 Del Skrevet 27. oktober 2003 Hei. Jeg har et "gammelt" Abit Kt7-RAID hovedkort, med en Athlon 900Mhz prosessor. Jeg skulle gjerne oppgradert dette kortet med den raskeste prosessoren den takler, og jeg ønsker ikke å overklokke det. Er det noen som vet hvilken prosessor som er den raskeste dette kortet takler ? Mener å huske at det var noe rundt 1,4Ghz, men det er lenge siden jeg så spek'ene på dette kortet. Er det en stillegående vifte som passer til evnt. anbefalt prosessor ? Ønsker også å sette inn en ny harddisk. Mener at kortet har Ultra DMA/66, stemmer det ? Jeg ser at hos de fleste web-butikkene er det bare UDMA100 og 133 disker til salgs, er disse ubrukelige med dette hovedkortet ? Alle tips mottas med takk : ) Lenke til kommentar
Kavroom Skrevet 27. oktober 2003 Del Skrevet 27. oktober 2003 Les spek hos Abit: Abit Dette kortet støtter opp til 1.2GHz cpu med 200 MHz FSB Du får vel kanskje tak i dette brukt? Det vil overraske meg stort om nye disker ikke støtter p-ata 66 Lenke til kommentar
waybck Skrevet 27. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 27. oktober 2003 Heisan. Ja, spek hos Abit sier Supports AMD Athlon/Duron 600MHz-1.2GHz 200/266MHz FSB Socket A Processors. Problemet er egentlig at jeg ikke ser noen av disse prosessorene til salgs noe sted. Det "treigeste" jeg ser til salgs er en Duron 1.4Ghz. Noen som vet om denne støttes av Abit Kt7a-raid v.1 ? Så også en annen post her på forumet : Prosessor på KT7A-Raid der den som skrev inn hadde en Athlon xp 1600+ prosessor. Er dette noe en kan kjøre uten å overklokke eller stille inn masse ting i bios ? Jeg har ikke så peiling på sånt og vil aller helst bare sette inn den raskest prosessoren som er tilgjengelig... hvis ikke det er en enkel sak da !?! Så forresten også på Abits sider at spek'en sa : Ultra RAID DMA 100 High Point HTP370 IDE Controller Da funker vel ATA100 eller UDMA100 disker på dette hovedkortet ? Lenke til kommentar
enden Skrevet 27. oktober 2003 Del Skrevet 27. oktober 2003 Hadde kt7a (ikke raid) med athlon 1,4 Gikk som hakka møkk. Hovedkortet skal ha en busfrekvens på 233 MHz, og takler da alle xp cpuer med 233MHz Mener du kommer godt oppunder 3000+ før bushastigheten økes til 266 - barton Lenke til kommentar
waybck Skrevet 27. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 27. oktober 2003 Da burde mao både AMD CPU Duron 1.4GHz Socket A 266MHz og AMD CPU Duron 1.6GHz Socket A 266MHz takles greit ? Dette er de eneste prosessorene jeg finner til salgs som ikke er for kjapt for mitt hovedkort. Er det snakk om "plug & play" her ? Kan en slik prosessor bare settes rett i hovedkortet uten å måtte endre noe i bios, eller må en drive og styre med overklokkingsgreier for å få det til å kjøre ? Eirik Lenke til kommentar
enden Skrevet 27. oktober 2003 Del Skrevet 27. oktober 2003 Ja seff. HK takler jo 266 ikke 233MHz som jeg skrev sist Det vil si at XP2400+ hos komplett er det råeste du får på Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå