deaktivert443556 Skrevet 5. september 2014 Rapporter Del Skrevet 5. september 2014 I nesten fem år har jeg brukt et HD 5870 i kombinasjon med tre skjermer. Dette har fungert helt greit, men mht ytelse har ikke kortet vært helt topp i det siste. Av den grunn kjøpte jeg nettopp et GTX 780 Ti, men nå har jeg veldig lyst til å benytte meg av angreretten (i så fall for kun andre gang i mitt liv). Det er i all hovedsak to problemer jeg sliter med: Problem 1: Deaktivere Surround Det går relativt greit å aktivere Surround. Bezel comp. ser ut til å glemmes veldig fort, men det er ikke noe issue. Det som er irriterende er når jeg deaktiverer Surround igjen. Da deaktiveres to av skjermene. Hver gang jeg gjør dette må jeg: Åpne innstillingene og aktivere de to andre skjermene. Stokke om rekkefølgen på skjermene. Velge korrekt primærskjerm. Flytte diverse vinduer bort til den skjermen hvor de skal være. Problem 2: Vekke PC-en fra sovemodus Hver gang jeg vekker PC-en så har alle programmer og andre vinduer flyttet seg bort til primærskjermen. Det er ikke så fryktelig ofte jeg spiller med alle tre skjermene, så det er ikke så veldig plagsomt med problem 1. Det hadde vært greit om jeg kunne laste en forhåndslagret profil for å få normal Extended Desktop, men jeg kan leve med å gjøre disse innstillingene selv en gang i blant. Jeg kan derimot IKKE leve med at alle vinduene flytter seg til primærskjermen hver eneste gang jeg vekker PC-en fra sovemodus. Finnes det ingen løsning på dette problemet, da kaster jeg inn det gamle 5870-kortet igjen og kjøper heller en konsoll. En løsning jeg forsøkte var å ha Surround gående hele tiden, men dette har sine ulemper. Vinduer kan ikke flyttes fra skjerm til skjerm med tastatursnarveien (Shift+Win+Pil) Maksimerte vinduer havner et par cm for langt til venstre slik at de stikker litt over på en annen skjerm. Fullskjermvisning av Youtube eller VLC gjør at to av skjermene blir svarte. På denne listen er det det nederste punktet som er aller mest irriterende. Jeg har blitt alt for godt vant til å surfe på nett samtidig som jeg ser på Youtube/VLC. Dermed vil jeg altså bruke Extended Desktop i Windows 7 x64, men uten at alle vinduene hopper til primærskjermen slik som beskrevet. Er det andre som opplever samme problem eller som vet om en løsning/workaround? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå