squiike Skrevet 5. september 2014 Del Skrevet 5. september 2014 (endret) Jeg har nylig fått meg en ny bærbar pc. https://www.dustinhome.no/product/5010796115/y50-70-ci5-28-8gb500-8-ssd-gtx860m-fhd-w8?redirected=1#specifications Nå har jeg installert Steam, og alt så ut til å fungere bra. Men da jeg skulle starte det nye nedlastede spillet DayZ, var det elendig grafikk. Det så ut som en tåkete utgave av Half-life (1). Så jeg tror den bruker intel grafikk istedet for Geforce kortet. Hvordan skal jeg fikse det? (Den står også på tidssone Amsterdam, Berlin, Oslo og klokka er 11:55 på denne PC'n) Oppdatering Jeg har oppdatert Geforce drivere og restartet PC'n uten hell. DayZ starter opp i 600x400 oppløsning, og i tåkete HL grafikk. Ingen andre spill fra steam bruker Nvidia, selv om det er satt til å gjøre det fra "Geforce experience" Endret 6. september 2014 av squiike Lenke til kommentar
xClaymanx Skrevet 5. september 2014 Del Skrevet 5. september 2014 (endret) Dette skjer når disse servicene ikke kjører : 1. NVIDIA Driver Helper Service 2. NVIDIA Update Service Daemon.Windowstast + R Skriv services.msc Finn de to servicene over Høyreklikk og egenskaper Velg automatisk oppstart, trykk så start. Sjekk også hvilke strømmodus du kjører Gå til startmeny skriv strøm/power Der har du strømalternativer, står som oftest på balansert. Endre til høy ytelse for å se hva som skjer. Endret 5. september 2014 av xClaymanx 1 Lenke til kommentar
squiike Skrevet 5. september 2014 Forfatter Del Skrevet 5. september 2014 (endret) De som er listet (og kjører) er: NVIDIA Display Driver Service NVIDIA Netwirk ServiceNVIDIA Stereoscopic 3d Driver Service NVIDIA Streamer Service Så jeg finner ikke de 2 du listet. Tidligere kunne jeg finne "Intel graphics" eller hva det nå het, under "Maskinvare og lyd". Nå er den borte, å jeg klarer ikke å "disable" den. Når jeg trykker: Win tast + R og DXDIAG står det under "Skjerm" Intel Hd Graphics. Under "Gjengi" Geforce. Jeg synes teksten på pc og nett er uklar og utydelig, nesten som det er et filter over den. Jeg blir dårlig av å lese, så jeg håper inderlig at dette kan fikses. Ny informasjon; Når jeg går på avanserte instillinger fra strømvalg, kan jeg bare se Intel HD graphics. Ingen Nvidia der. Så det hjelper ikke å endre til høy ytelse. Endret 6. september 2014 av squiike Lenke til kommentar
xClaymanx Skrevet 6. september 2014 Del Skrevet 6. september 2014 Hei igjen Dersom skjermen er uklar kan dette være to ting. Den ene er skjerm zoom som du finner her: Control Panel\All Control Panel Items\Display Det andre er adjust cleartype text som også ligger her: Control Panel\All Control Panel Items\Display (meny på venstre side) Angående skjermkort. Har du nvidia control panel installert? Høyreklikk på skrivebordet og det skal vises. Gå til 3d settings, manage 3d settings. Der skal du kunne endre gpu under global settings Lenke til kommentar
squiike Skrevet 6. september 2014 Forfatter Del Skrevet 6. september 2014 (endret) Hei og takk for svar Jeg har Norsk instilling, men jeg fant frem. Instillingene stod på normalt og anbefalt. Det går bedre nå, jeg har ctrl + "+" på en del nettsider, og økt skriftstørrelsen til 12(som du linket meg anvisninger for). Når jeg høyreklikker på skrivebordet får jeg opp: Grafikkegenskaper... (Intel HD grafikk) Grafikkalternativer (Intel HD grafikk) Nvidia kontrollpanel Inne på Nvidia er det valgt: Hovedgrafikkprosessor: Nvidia prosessor med høy ytelse Det samme har jeg gjort på steam spillene jeg spiller (DayZ, CSS, Killingfloor, Dishonored) Selv om jeg starter de spillene fra "GeForce Experience", trykker anb settings, og velger strømytelses alternativet på "Høy ytelse", kjøres spillene i intel grafikk. Anb settings i "GeForce Experience" programmet er satt lave. Endret 6. september 2014 av squiike Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå