Dr.Peedee Skrevet 5. september 2014 Del Skrevet 5. september 2014 Hei alle, noen som har PS4 tilkoblet en 4K TV? I så fall hvilken modell, og hva synes dere om hvordan det ser ut? Lenke til kommentar
Kadaju Skrevet 5. september 2014 Del Skrevet 5. september 2014 Har min koblet opp til en Samsung UE55F9005. Synes bildet og alt har vært helt glimrende så langt. Må fikle litt mer med settingene for å bedre kontrasten osv enda litt mer, men Føles som det ikke er noe ulemper med å koble en PS4 opp til en 4K tv i hvert fall. Lenke til kommentar
Dr.Peedee Skrevet 5. september 2014 Forfatter Del Skrevet 5. september 2014 Har min koblet opp til en Samsung UE55F9005. Synes bildet og alt har vært helt glimrende så langt. Må fikle litt mer med settingene for å bedre kontrasten osv enda litt mer, men Føles som det ikke er noe ulemper med å koble en PS4 opp til en 4K tv i hvert fall. Goody good. Jeg var å så på en Samsung 65 tommer HU8505, den nye toppmodellen i dag. 4k demoene så veldig detaljerte ut selvsagt. Tidligere har jeg på en annen 4k TV sett Blu-ray og det så veldig bra ut. Men fikk dårlig tid til å se etter artifacts i skaleringen fra TV'n osv.. I dag så jeg også TV'n med det jeg tror var vanlig TV-signal, muligens 720p - men ikke sikker. Det så ikke så bra ut. Mye av detaljene var glattet ut av TV'ns skaler. Mulig det skyldes dårlig signal at den visker ut både støy og detaljer i ett. Men så tenkte jeg at et så rent signal som PS4--- hvordan blir det? Så takk for svar Neste spørsmål: Har du prøvd spille noe særlig, hvordan er det med input lag? Har du gaming mode aktivert? Har du prøvd å navne om HDMI ingangen du bruker til PC i menyene? (gammelt jungeltriks som visstnok fortsatt skal kunne fungere på samsung TV'r). Lenke til kommentar
Kadaju Skrevet 5. september 2014 Del Skrevet 5. september 2014 Ikke merka noe input lag (i hvert fall ikke noe mer enn det som var på min gamle Samsung (husker ikke modellnummer, men var en full HD fra 2008)). Har satt den til gaming mode, ja, og det funker like bra som jeg kan huske det fra den gamle også. Ikke prøvd det å sette nytt navn på porten nei, visste ikke at det kunne ha noe å si en gang xD Men, ja, et vanlig tv signal blir litt pikselert. Kommer jo an på hvor langt unna du sitter om du legger mye merke til det eller ikke, men med PS4 signalet har jeg ikke hatt noe nevneverdige problemer med noe slikt i hvert fall. Prøvd med både spill og Blu-ray (2D og 3D). Lenke til kommentar
Dr.Peedee Skrevet 5. september 2014 Forfatter Del Skrevet 5. september 2014 Ok, takk igjen! Jo det med å gi porten nytt navn til PC hjelper. Har lest det flere steder. Et eksempel er av 1080p modellen samsung h8000: "The H8000 delivered a sizeable input lag of 120ms when in the calibrated Movie mode but thankfully things improved dramatically when the Game mode was selected. This brought the input lag down to 48ms which is still a bit high compared to other Full HD TVs we have tested this year. We found that renaming the input PC brought this down slightly to 42ms but this might still be too high for serious gamers. For the rest of use the H8000 was certainly responsive enough and we found gaming on the big 65-inch screen to be highly enjoyable. In addition, if you sat quite close to the display, the curved nature of the screen could also help to make the gaming experience even more immersive." http://www.avforums.com/review/samsung-h8000-ue65h8000-full-hd-led-lcd-3d-tv.10604 Men leste det på 4k TV til samsung også, men finner ikke linken nå. har lest så øyet er stort og vått siste dagene i jakten på ny tv Lenke til kommentar
Kadaju Skrevet 5. september 2014 Del Skrevet 5. september 2014 Jo, takk, vet hvordan det er! xD Brukte ganske så lang tid på lese om TVer før jeg endte med den jeg har også. Håper du kommer til en god avgjørelse snart i hvert fall! Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234789 Skrevet 5. september 2014 Del Skrevet 5. september 2014 jeg har den på en 4K tv, men tror alt blir sendt i 1080p? også oppskalerer Tven det, Sony legger vel til 4K når det gjelder UI og filmer senere Lenke til kommentar
Dr.Peedee Skrevet 5. september 2014 Forfatter Del Skrevet 5. september 2014 jeg har den på en 4K tv, men tror alt blir sendt i 1080p? også oppskalerer Tven det, Sony legger vel til 4K når det gjelder UI og filmer senere ja, spørsmålet mitt var hvordan 4k tv skalerer ps4 (som sender 1080p ja) og evt hvordan input lag oppleves. Lenke til kommentar
Centy88 Skrevet 5. september 2014 Del Skrevet 5. september 2014 Sony har lavest ms av 4k skjermene. De ligger på 40ms mens samsung har 60+ Allt som fores fra PS4 til tven blir oppskalert til 4k Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234789 Skrevet 5. september 2014 Del Skrevet 5. september 2014 jeg har den på en 4K tv, men tror alt blir sendt i 1080p? også oppskalerer Tven det, Sony legger vel til 4K når det gjelder UI og filmer senere ja, spørsmålet mitt var hvordan 4k tv skalerer ps4 (som sender 1080p ja) og evt hvordan input lag oppleves. har en philips, den er rå på oppskalering, så det ser veldig bra ut. input lag er noe jeg ikke merker. Lenke til kommentar
Dr.Peedee Skrevet 5. september 2014 Forfatter Del Skrevet 5. september 2014 ok, takk alle. Er ingen hard core online gamer, så dette vil duge. Vurderer også Panasonic AX800 4k tv som visstnok har minst lag og bildekvalitet som er like bra som beste Sony. Den har også Displayport inngang for 4k 60hz fra PC. http://www.hdtvtest.co.uk/news/tx-50ax802b-201405193778.htm Lenke til kommentar
Dr.Peedee Skrevet 7. september 2014 Forfatter Del Skrevet 7. september 2014 Står mellom Sony KDL 65 tommer 9005B http://www.sony.no/electronics/tv-er/x9000b-series og Panasonic 65 tommer AX 800 http://www.panasonic.com/no/consumer/viera-tv/4k-ultra-hd-tv/tx-65ax800e.html Noen steder måler bittelitt lavere inputlag på Panasonicen enn Sonyen. Men langt bedre lyd på Sonyen med sine svære høytalere. Panasonicen har en Displayport inngang som støtter 4K fra PC i 60hz. Det har ikke Sony. Sonyen er 5 tusen billligere omtrent. Panasonicen har i tester blitt omtalt som det nærmeste man kommer plasmaaktig fargegjengivelse, særlig da i mørke scener. Bedre sortnivå på Panasonicen også. Men det ses best i mørke rom. Panasonic er mest konevennlig da Sonyen har disse store høytalerne på siden. Blir vanskelig dette. Lenke til kommentar
Centy88 Skrevet 7. september 2014 Del Skrevet 7. september 2014 (endret) Det er jo deg selv som må finne den du liker best. Blir helt sikkert fornøyd med hvem du velger, prøv og få testet dem kanskje ? Panasonicen har jeg ikke sett live, den er vel helt ny ? Sony har drit bra høytallere, men du har vel sikkert anlegg fra før av ? Personlig liker jeg å ha det stilrent så jeg kjører bare sony høytallere og eksterne suben til tven. Men jeg bor i mindre leilighet. 65X9005B ble jo Eisa vinner med årets 4k tv http://www.eisa.eu/awards/home-theatre-display-video/11/european-4k-ultra-hd-tv-2014-2015.html#award Endret 7. september 2014 av Centy88 Lenke til kommentar
Dr.Peedee Skrevet 8. september 2014 Forfatter Del Skrevet 8. september 2014 Det er jo deg selv som må finne den du liker best. Blir helt sikkert fornøyd med hvem du velger, prøv og få testet dem kanskje ? Panasonicen har jeg ikke sett live, den er vel helt ny ? Sony har drit bra høytallere, men du har vel sikkert anlegg fra før av ? Personlig liker jeg å ha det stilrent så jeg kjører bare sony høytallere og eksterne suben til tven. Men jeg bor i mindre leilighet. 65X9005B ble jo Eisa vinner med årets 4k tv http://www.eisa.eu/awards/home-theatre-display-video/11/european-4k-ultra-hd-tv-2014-2015.html#award Jeg har faktisk fått sett begge to. Men det er litt begrenset hva man får med seg i et lyst butikklokale. Karen som jobbet der var rimelig interessert i TV'r selv og hadde faktisk kalibrert begge "sånn ca" som han sa slik at de ikke sto i full "torch mode" i hvert fall. Begge imponerte. Ser ut som jeg lander på Sony. Lenke til kommentar
Dr.Peedee Skrevet 4. oktober 2014 Forfatter Del Skrevet 4. oktober 2014 Oppdatering: Endte opp med Sony KD65 X9005B, altså 4K TV, 65 tommer. Brukt den noen dager nå og er svært fornøyd, og faktisk positivt overrasket. Input lag er ikke noe problem for meg på denne TV'n. Jeg spiller alle typer spill, inkludert fps som Battlefield, CoD og nå nylig - Destiny. Både PS4 og Xbox One er sylskarpe på denne 4K TV'n. Er en stor oppgradering fra min Samsung 55 tommer 1080p toppmodell fra 2009/2010. Dette gjelder også når jeg ser Blu-ray. Jeg kunne skrive mye om denne TV'n, men kort fortalt er det den helt rå, lyden inkludert. TV'n ble kjøpt online hos Expert.no til 29.990. Var tilbud en periode, men vet ikke om hva prisen er i dag. 1 Lenke til kommentar
Bruker-104685 Skrevet 4. oktober 2014 Del Skrevet 4. oktober 2014 (endret) Den Sony Tven så meget pen ut må jeg si! Jeg har kun en Panasonic Plasma 55". Kjøpte den for 20K ifjor. Min mediabenk tåler 60" tommer, kan den tåle mer om tven veier mindre en det min gjør mon tro? Ser ikke bortifra at jeg må oppgradere en gang med tiden. Endret 4. oktober 2014 av Infamous Toman Lenke til kommentar
Dr.Peedee Skrevet 4. oktober 2014 Forfatter Del Skrevet 4. oktober 2014 Den Sony Tven så meget pen ut må jeg si! Jeg har kun en Panasonic Plasma 55". Kjøpte den for 20K ifjor. Min mediabenk tåler 60" tommer, kan den tåle mer om tven veier mindre en det min gjør mon tro? Ser ikke bortifra at jeg må oppgradere en gang med tiden. Har du brukt 20k på plasma i fjor så høres det ut som en veldig bra TV Lenke til kommentar
Tor Rasmussen Skrevet 4. oktober 2014 Del Skrevet 4. oktober 2014 Har du brukt 20k på plasma i fjor så høres det ut som en veldig bra TV Tja, alt blir jo relativt. Jeg brukte 25.000,- på en top end Samsung Plasma 63" i 2010. Billedmessig er den jo bra. Men byggekvaliteten crap. 3 ganger! har jeg får skiftet panelet i den. Pixelfeil, Pixelfeil, og nå sist en hel stripe med pixler. Disse feilene oppstår ca hver 1 til 1.5 år. Så nå når garantien går ut over jul, så er det på tide å jakte ny tv. Siste gangen Samsung Prestige Service var og byttet innmaten, så innrømmet teknikeren at Samsung kun lapper på problemet med like dårlige paneler til garantien har gått ut. Så jeg trengte ikke forvente å ha en tv som er feilfri i årene som kommer. Lenke til kommentar
SD88 Skrevet 22. oktober 2014 Del Skrevet 22. oktober 2014 (endret) 4K all the way Endret 22. oktober 2014 av 007_ Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå