Choppa Skrevet 7. september 2014 Del Skrevet 7. september 2014 Men det forundrer meg hvorfor festen skal være over, nettsider har overlevd på reklame i år etter år, hvorfor skal det ikke fortsette å gå`?Gratis innhold er da noe som aldri går av moteFlere og flere blokkerer reklamen, da vil reklameinntektene synke og sider som tidligere overlevde på lun reklame overlever kanskje ikke uten å ta betalt. Men så har de jo stengt ute personer med AdBlock skrudd på. Lenke til kommentar
hrdalen Skrevet 8. september 2014 Del Skrevet 8. september 2014 Du leser anandtech og tomshardware.. Morsomt, de har mye mer påtrengende reklame enn hw. Liker heller ei stigmatiseringen av alle ekstra abonnenter. Tek eller hw greier seg bra, de gjør det med brøkdelen SV hva anandtech og tomshardware gjør.. Toms har jeg kuttet ut for lenge siden, de er alt for subjektive.. Anandtech er fremdeles ok, men det er befriende å ha et norsk medium som tek og alle underkategoriene... Jeg må nesten spørre, hvis Anandtech er "ok", hva på den store interwebben er bra? Jeg hadde seriøst vurdert å hviteliste HW hvis det hadde vært statiske reklame uten bevegelse, ingen banner som ruller nedover når jeg scroller osv. I stedet for å tjene noe på meg som forbruker, tjener HW m.m. ingenting (antar jeg) på meg pga at de driter så til de grader I forbrukeren. Inntrengende reklame og et for det meste dårlig produkt gjør at det ikke frister å hviteliste HW. Spørsmålet blir da hvorfor kommer jeg tilbake? En grunn er at jeg synes det er plass for et norsk nettsted. En annen er at det av og til er norsk materiale som er av interesse som ikke er å få tak i på et engelskspråklig nettsted. Mange, kanskje de fleste, norske forbrukere som er interessert i stoff som HW leverer finner bedre nettsteder andre steder på nettet. Det er greit not at en side som HW ikke har samme ressursene som større engelskspråklige nettsteder, men det mulig å få til mye med mindre. Der er ikke HW, og har ikke vært på en lang lang tid. Dessverre. Det har ikke vært min intensjon å stigmatisere "ekstra" brukerne. Samtidig ser jeg ikke poenget, fra brukers perspektiv, å abonnere på en tjeneste som ikke gir noe merverdi. Det meste av det som leveres på ekstra får du tak i andre steder gratis (mot reklame om nødvendig), bedre skrevet og med mer innhold. For meg er det idioti å betale for "ekstra" og jeg tror ikke jeg er den eneste som tenker slik. Spør deg heller hvorfor du føler at ekstra brukere blir stigmatisert. Er merverdien du får for 30 kr (eller hva det er nå) så liten at du føler et behov for å forsvare det? Hvis årsaken for abonnementet er å støtte HW/TEK av altruistiske eller filantropiske årsaker så er det greit, men ikke forsvar "ekstra" med at du får godt skrevet, grundige artikler for 30 kroner i måneden. Edit: la til to paragrafer på slutten av innlegget Om du får tak i alt annet på nett andre steder så må det kun være for å promotere ditt syn at du frekventerer på et forum som hører til en side du ikke liker.. Det til side. Jeg er vel mest forundret over at du bryr deg så fantastisk mye om noe du tilsynelatende ikke vil bry deg med? Hvorfor må du ha det på norsk når du finner (som du selv sier) "alt du trenger andre steder"? Sist jeg sjekket (5 min siden) fant jeg ingen animerte reklamer på tek.no (sjekket riktig nok bare 3-4 artikler), mens det på anandtech var flere, dog sant skal sies at de ikke var annet enn tekst som scrollet inn og ut. Har aldri selv skjønt hvorfor folk blir provosert av slikt, å gå på gaten eller se tv må jo være tortur pga all reklamen man blir påtrengt. Det er noen få nettsider jeg kunne betalt for, HW er ikke en av disse. Har man noenlunde noe mellom ørene er grunnene opplagte. Dette var utsagnet jeg begrunnet stigmatiseringen på... Men, gi nå beng i det.. Case closed for min del, Let's agree to disagree. Lenke til kommentar
ikek Skrevet 8. september 2014 Del Skrevet 8. september 2014 @hrdalen Når jeg sjekket HW forsiden rett før jeg skrev dette innlegget var det 3 animerte reklamer som alle sammen ønsker å dra blikket mitt i "riktig" retning... Nok om det. Første setning henger ikke på greip. Så den kommenterer jeg ikke. Det var en gang HW leverte bra innhold. Det som gjorde HW attraktivt var kombinasjonen av relativt gode artikler sammen med et aktivt forum som komplementerte skrevne artikler. Jeg bryr meg noe, nok til å skrive et par innlegg en gang i blant. Grunnen er nok at jeg husker hva HW var og ikke det rælet det for det meste er nå. En hovedårsak til det oppgitte oppgulpet -men subjektivt berettiget -er at det skal så veldig lite til for å heve kvaliteten noen få hakk. Hvor er arbeidsstoltheten? Det var noe av det jeg likte med gamle HW. Lenke til kommentar
Holmgren Skrevet 8. september 2014 Del Skrevet 8. september 2014 Det er utrolig morsomt at dette er en ekstra artikkel Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå