AnonymDiskusjon Skrevet 5. september 2014 Del Skrevet 5. september 2014 Hei, kom visst til å bli født inn i en familie med flere narsissister. Det smakte ikke godt, sitter på trygd i dag fordi jeg ikke lot meg sjarmere eller korrumpere. De lyver, manipulerer og bruker psykisk vold, slik som trusler, ydmyking, mobbing, også ordentlig vold men ikke slikt som kan oppdages, sverting, undergraving, karakterdrap osv. Hele familien ender opp i mot deg fordi du ender opp med å se ut som en aggressor og du kan like gjerne snakke til vinden om hva som er sant. Finnes det noe sted i Norge der man kan få kontakt med andre med samme erfaring? Anonymous poster hash: 5868e...7e6 Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 5. september 2014 Del Skrevet 5. september 2014 Er det noen hjelp for deg hvis jeg sier at vi alle er mer eller mindre "damaged goods"? Og at man ikke skal ta livet personlig i det hele tatt Det du skriver her, kunne jeg selv ha skrevet for noen år siden - det eneste som har endret seg siden da, er at jeg til slutt skjønte at det egentlig ikke var noen å skylde på, ikke en selv en gang, og da synes jeg det ble helt enkelt og greit - ikke "perfekt", men sånn passe .. Gå for det som er passe, ikke det optimale Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 5. september 2014 Forfatter Del Skrevet 5. september 2014 Skal innrømme at jeg har en del problemer med å aldri tenke på at det er noens feil, når disse "noen" har med viten og vilje gått inn for å ødelegge den psykiske helsen som også har betydd arbeid, karriere osv.. Men Jeg ser hvor det du sier vil, og jeg er på vei dit (er ikke så lenge at jeg innså at jeg ikke er gal likevel, man er bare manipulert til helvete, er faktisk ganske snill og vil godt og bra osv) men måten å komme seg dit på er å forstå. Har brukt alt for mye tid av livet mitt til å tro jeg var riv ruskende gal med tankekjør fra helvete, og egentlig alt for mange år til å begynne å forstå meg selv godt nok til å forstå andre, og forstå at man er syk og isolert og sparket mens man ligger nede, og dette blir en ond sirkel.. Og å snakke med andre med lignende erfaring kunne gi mye forståelse, og ikke minst bekreftelse. Dro du din vei og avskrev tapet du også? Anonymous poster hash: 5868e...7e6 Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 5. september 2014 Del Skrevet 5. september 2014 (endret) Å aldri skylde på noen spesielle, begynner med å helt tilgi seg selv - før man helt og holdet har gjort det, vil det bestandig være en liten dommer som bor inni hodet på en, og akkurat den "dommeren" er den virkelige skyldige. Jeg har aldri blitt behandlet så dårlig av andre, som jeg selv har påført meg den evige mentale masingen som kverner bakerst i bevisstheten, om at burde gjort noe annet, vært mer slik eller sånn, skjønt bedre, vært dyktigere, gjort sånn i stedet for sånn ... det er noe til "tyrann" det Slipp den forestillingen, og dermed har man detronisert diktatoren - og lagd rom for alle feil og mangler - det er sånn vi alle er, har menneskelige feil og mangler Edit: fillern, glemte sluttspørsmålet .. Opp gjennom tidene har man bare valgt å la tingene få være slik de er, fordi oftest er det sånn at ting ordner seg best, når man ikke brydde seg med "kjøret" som de andre skaper rundt selve problemløsningen. Jeg har ingen vonde fordommer/hensikter, og da driter jeg i hva folk fantaserer om meg - jeg klarer meg veldig godt alene, eller så finner jeg nye venner hver bidige dag - verre er det ikke Edit2: Hva er det å tape, hvis det aldri var noe å vinne? Endret 5. september 2014 av Bruker-95147 Lenke til kommentar
Budeia Skrevet 6. september 2014 Del Skrevet 6. september 2014 Selvsagt vil det være av betydning hvilke bånd man kan opprette med personer utenfor familien. Men uførhet og tretthet kan jo skape problemer med dette igjen. I det siste har jeg oppdaget at det er løsninger på selv uløselige problemer. En har mulighet til å kontakte SCOAN (Synagogue of All Nations), eller Maria Evensen. Psykologer kan nemlig bare tilby samtaler og medisinering, noe som ikke vil påvirke problemet med en narsissistisk familie. Konkret mener jeg at situasjonen på overflaten er slik at det er narsissister, som sammen går inn for å kontrollere et offer i familien, koste hva det koste vil for offeret. De vil ikke ha noe medlidenhet med vedkommende, selv dersom offeret skulle havne i tunge psykiske problemer med risiko for å skade seg selv. Mens under overflaten er situasjonen kanskje slik at alle sammen er styrt av ulike åndsmakter, som ingen tar autoritet over og som derfor gjør alle personene verre og verre. Maria Evensen snakker om "kontrollånder" i familien. Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 6. september 2014 Forfatter Del Skrevet 6. september 2014 Ja, religion er ett alternativ Anonymous poster hash: 5868e...7e6 Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 6. september 2014 Del Skrevet 6. september 2014 "religion" kan like gjerne være like risikabelt som et hvilket som helst annet rusmiddel Lenke til kommentar
vidor Skrevet 6. september 2014 Del Skrevet 6. september 2014 "religion" kan like gjerne være like risikabelt som et hvilket som helst annet rusmiddel Riktig som du sier. Velg ditt rusmiddel med omhu. Lenke til kommentar
PgUp Skrevet 6. september 2014 Del Skrevet 6. september 2014 Selvsagt vil det være av betydning hvilke bånd man kan opprette med personer utenfor familien. Men uførhet og tretthet kan jo skape problemer med dette igjen. I det siste har jeg oppdaget at det er løsninger på selv uløselige problemer. En har mulighet til å kontakte SCOAN (Synagogue of All Nations), eller Maria Evensen. Psykologer kan nemlig bare tilby samtaler og medisinering, noe som ikke vil påvirke problemet med en narsissistisk familie. Konkret mener jeg at situasjonen på overflaten er slik at det er narsissister, som sammen går inn for å kontrollere et offer i familien, koste hva det koste vil for offeret. De vil ikke ha noe medlidenhet med vedkommende, selv dersom offeret skulle havne i tunge psykiske problemer med risiko for å skade seg selv. Mens under overflaten er situasjonen kanskje slik at alle sammen er styrt av ulike åndsmakter, som ingen tar autoritet over og som derfor gjør alle personene verre og verre. Maria Evensen snakker om "kontrollånder" i familien. What "Kontrollånder" som faktiske mytiske ånder eller? Isåfall er det jo helt sprøtt. Lenke til kommentar
vidor Skrevet 6. september 2014 Del Skrevet 6. september 2014 I en sådan stund tenker jeg fort på det gamle visdomsordet; Når barten havner i sokken må man snurre rundt på dokken. Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 6. september 2014 Forfatter Del Skrevet 6. september 2014 "religion" kan like gjerne være like risikabelt som et hvilket som helst annet rusmiddel Sannheten også? Anonymous poster hash: 5868e...7e6 Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 6. september 2014 Forfatter Del Skrevet 6. september 2014 Selvsagt vil det være av betydning hvilke bånd man kan opprette med personer utenfor familien. Men uførhet og tretthet kan jo skape problemer med dette igjen. I det siste har jeg oppdaget at det er løsninger på selv uløselige problemer. En har mulighet til å kontakte SCOAN (Synagogue of All Nations), eller Maria Evensen. Psykologer kan nemlig bare tilby samtaler og medisinering, noe som ikke vil påvirke problemet med en narsissistisk familie. Konkret mener jeg at situasjonen på overflaten er slik at det er narsissister, som sammen går inn for å kontrollere et offer i familien, koste hva det koste vil for offeret. De vil ikke ha noe medlidenhet med vedkommende, selv dersom offeret skulle havne i tunge psykiske problemer med risiko for å skade seg selv. Mens under overflaten er situasjonen kanskje slik at alle sammen er styrt av ulike åndsmakter, som ingen tar autoritet over og som derfor gjør alle personene verre og verre. Maria Evensen snakker om "kontrollånder" i familien. What "Kontrollånder" som faktiske mytiske ånder eller? Isåfall er det jo helt sprøtt. Hun snakker med "bibelsk" terminologi denne Maria Evensen. I religion tas det utgangspunkt i at bevisstheten er tom, og er du misunnelig, for eksempel, så er du under innflytelse/ besatt av en misunnelsesånd og så har de "mot-ånder" eller metoder eller "forståelser" som skal fjerne denne "ånden" og gjøre bevisstheten din "spirituelt ren". Har du som meg sittende fast i hodet den dynamikken med å bli ydmyket eller skammet (når jeg var passiv, eller prøvde å forsvare megselv), så er det en paralyserende psykisk posisjon, tviler ikke på at Evensen kunne forlklart det i en slags åndeversjon, i tillegg til hva slags endringer jeg kan gjøre for å løse det opp. En del av parablene i Bibelen/ Nye Testamented gir "rensende forståelser", men i dagens popkultur er det snakk om at Bibelen påstår at ånder og satan og Gud er virkelige og drar rundt og lager fjas, som selvsagt ikke er tilfelle, dermed er religion bæsj osv Anonymous poster hash: 5868e...7e6 1 Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 6. september 2014 Forfatter Del Skrevet 6. september 2014 Som awarewolf beskrev Tilgisegselv ånden kommer og kjemper med Skyldepåandreånden Anonymous poster hash: 5868e...7e6 Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 6. september 2014 Del Skrevet 6. september 2014 "religion" kan like gjerne være like risikabelt som et hvilket som helst annet rusmiddel Sannheten også? Anonymous poster hash: 5868e...7e6 Det er for tiden ca 8 milliarder forskjellige sannheter her på kloden, så hver og en av dem er like sanne, men likevel ikke "sannheten". Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 6. september 2014 Forfatter Del Skrevet 6. september 2014 "religion" kan like gjerne være like risikabelt som et hvilket som helst annet rusmiddel Sannheten også? Anonymous poster hash: 5868e...7e6 Det er for tiden ca 8 milliarder forskjellige sannheter her på kloden, så hver og en av dem er like sanne, men likevel ikke "sannheten". Nei du bommer litt der, det finnes en sannhet og ca 7 milliarder som observerer den og prøver å gjengir det de forstår av den uten å forstå at det i beste fall er et fragment de presenterer. Tenker da på den absolutte sannhet, den du kommer til via deduksjon og meditasjon, ikke en sannhet basert på et konsept, ideologi eller fra et teknisk ståsted osv. Opphav til kreativitet, intelligens osv, du kan observere spontan kreativitet, eksistensens intelligens i seg selv Anonymous poster hash: 5868e...7e6 Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 6. september 2014 Del Skrevet 6. september 2014 (endret) det har bestandig vært bare én the buddha sees the dhamma Endret 6. september 2014 av Bruker-95147 Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 6. september 2014 Forfatter Del Skrevet 6. september 2014 det har bestandig vært bare én the buddha sees the dhamma Du mener the bruddah see the dramah? ^^ Anonymous poster hash: 5868e...7e6 2 Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 6. september 2014 Forfatter Del Skrevet 6. september 2014 Men ja. Det er èn sannhet, og jeg vil påstå at vi opplever den hvert øyeblikk i våken tilstand, men fokuset og absorbasjonen sitter mer fast i spesifikke fenomener. Å oppfatte oppfattelsen i seg selv, se hva som strømmer igjennom, hva som blir sittende fast, hva som drar deg med, hva som skyver deg unna. Hva man skulle ha unngått men ikke gjorde, hva man skulle holdt fast ved, og ikke gjorde, det man burde gi slipp på uten at man klarer, eller rettere sagt hva man ikke får til. Reflekterte i går rundt det med å tilgi seg selv, og det er bra å bli minnet på en gang i blandt, er ikke min sterke side. Er sannsynligvis også min værste fiende når det kommer til psykisk mishandling, tiden har forsvunnet, og disse menneskene er ikke lengre i mitt liv (selv om dynamikken er den samme, og man føler seg voldtatt, ranet og drept innvendig nesten umiddelbart etter kontakt). Det undergraver til en viss grad deler av faktorene involvert i det med å gå løs på seg selv "på andres vegne" for så å huske, og å være sint. Antar at fordelen med å gå til psykolog, selv om den skjønner ingenting, er at du har noen som observerer deg. På ett nivå finnes vi ikke om vi ikke er observert, og å være observert som et gode, i motsetning til en narsissistisk oppdragelse hvor man bare har vært observert som et onde. Anonymous poster hash: 5868e...7e6 Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 6. september 2014 Del Skrevet 6. september 2014 det har bestandig vært bare én the buddha sees the dhamma Du mener the bruddah see the dramah? ^^ Anonymous poster hash: 5868e...7e6 Skulle bare sjekke om du visste hva du snakket/hintet til, men det så ikke sånn ut Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 6. september 2014 Forfatter Del Skrevet 6. september 2014 det har bestandig vært bare én the buddha sees the dhamma Du mener the bruddah see the dramah? ^^ Anonymous poster hash: 5868e...7e6 Skulle bare sjekke om du visste hva du snakket/hintet til, men det så ikke sånn ut Hva mener du? Anonymous poster hash: 5868e...7e6 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå