Khaffner Skrevet 5. september 2014 Del Skrevet 5. september 2014 Lang historie kort - som en del av hjemmeautomasjonen skal jeg ha en skjult FM-radio med fast kanal og volum. Alt jeg skal gjøre med den er å slå av og på gjennom hjemmeautomasjonssystemet. Hensikten er å ha "noe" gående i bakgrunnen mens jeg f.eks lager mat eller skrur på andre prosjekter. Jeg må altså velge 1 FM-kanal. Jeg hører ikke så mye på radio i utgangspunktet, så jeg er ikke oppdatert på hva hvilke kanaler tilbyr. Litt av utfordringen er at jeg bor med dama, som har nokså omvendt radiosmak som meg. Kanalen jeg velger skal ikke domineres av listepop eller reklame. Jeg er ute etter variert musikk og nyheter. Hvilke kanaler kan anbefales? Lenke til kommentar
Darkbill Skrevet 5. september 2014 Del Skrevet 5. september 2014 Er det slik at det er noe som gjør at du absolutt må velge kanal, eller er det noe du ønsker selv?Hvis det er det førstnevnte kan du jo kjøpe en AUX til FM-kanal dings, og så kan du bytte sanger og slikt. Ellers så spørs det litt på hvor du bor i området. Jeg liker P3 MP3 når jeg er i Oslo. Lenke til kommentar
Runar Skrevet 5. september 2014 Del Skrevet 5. september 2014 Både P4 og Radio Norge reklamerer med «variert musikk», men det er så langt ifra realiteten du kommer. Jeg har flere ganger opplevd at begge kanaler spiller den samme sangen samtidig. Sjansen for at det skjer, med så mange sanger som har blitt produsert, må være ekstremt liten. Hva slags musikk liker du? Personlig hører jeg helst på NRK P3 eller NRK mP3, men det er mulig du har en annen musikksmak enn meg. Lenke til kommentar
Skurupu Skrevet 6. september 2014 Del Skrevet 6. september 2014 NRK P3 for musikk. NRK P1 for snakke-radio. Har du DAB ville jeg gått for P13. Lenke til kommentar
Khaffner Skrevet 8. september 2014 Forfatter Del Skrevet 8. september 2014 Poopadoop: Jeg ønsker å kun velge 1 kanal. Ønsker jeg noe spesifikk musikk bruker jeg Google Play Music og bluetooth-mottaker til et sett høyttalere. Radioen er ment for å bare spille av "noe" i bakgrunnen og skal kun kunne slås av og på. Runar: Som bakgrunnsmusikk hjemme foretrekker jeg forsiktig og gjerne gammel musikk. Litt vanskelig å gi det en merkelapp, men det skal ikke være noe som stjeler oppmerksomhet. Rolig jazz, instrumentaler og "easy listening" tror jeg er passende stikkord. Må være FM-kanal i Oslo Lenke til kommentar
Skurupu Skrevet 8. september 2014 Del Skrevet 8. september 2014 Nå dør jo FM i 2017, hvis alt går etter planen. Det må du kanskje også tenke på. Lenke til kommentar
Khaffner Skrevet 8. september 2014 Forfatter Del Skrevet 8. september 2014 Nå dør jo FM i 2017, hvis alt går etter planen. Det må du kanskje også tenke på. Det går fint, 3 år er lenge i denne sammenhengen Lenke til kommentar
Runar Skrevet 8. september 2014 Del Skrevet 8. september 2014 Runar: Som bakgrunnsmusikk hjemme foretrekker jeg forsiktig og gjerne gammel musikk. Litt vanskelig å gi det en merkelapp, men det skal ikke være noe som stjeler oppmerksomhet. Rolig jazz, instrumentaler og "easy listening" tror jeg er passende stikkord. Da passer nok ikke NRK P3 og mP3. NRK har en kanal med jazz, NRK Jazz, men den sender kun på DAB. Lenke til kommentar
Misantropen Skrevet 10. september 2014 Del Skrevet 10. september 2014 Du kan jo bare sette en DAB mottaker med FM sender rett ved siden av radioen som bare kan stå på en bestemt kanal? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå