007CD Skrevet 27. oktober 2003 Del Skrevet 27. oktober 2003 Min snart noen måneder gamle PC inkjøpt og bygd i sommer irriterer meg. Mens jeg spillte Global Operations i går skulle akkurat til å lære en type en liten lekse med gunneren frøs maskinen helt plutselig. Dette har skjedd flere ganger i andre spill som kjører 3d også, Flight Sim 2002 for eksempel. Hadde en anelse om at det var nordbru kjøleren, sjekket den, den satt ganske godt fast med en passe menge Kjølepasta. Byttet den orginale kjøleren med en Zalman NB47-J Blå kjøler i sommer. For de som er tekniske er Nordbrua av steppings type C1. Tror det kan være den, men er ikke sikker. Kan noen hjelpe meg å få denne har på fote igjen, CPU ligger på rundt 50C full load maks. Hvis det er varme kan jeg senke rom temp til ute temp. Lenke til kommentar
b-real Skrevet 27. oktober 2003 Del Skrevet 27. oktober 2003 Ville tatt meg en runde på og oppdatere forskjellige drivere som til GPU, Chipset osv... Kan kanskje hjelpe på Lenke til kommentar
007CD Skrevet 27. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 27. oktober 2003 Ville tatt meg en runde på og oppdatere forskjellige drivere som til GPU, Chipset osv...Kan kanskje hjelpe på Har allerede tatt den runden jeg kan ta. Det vil si BIOS og GPU. HK eller chipset tar for mye for ISDN'en og blir vanskelig å flytte over til maskinen min uten internett. Skal ta en skikkelig runde nå til jul når jeg får lånt bredbånd hos en kompis. Lenke til kommentar
P4niX Skrevet 27. oktober 2003 Del Skrevet 27. oktober 2003 Dette er et kjent problem med EPoX sine nForce 2 hovedkort. Prøv å øke spenningen til CPU og hk i BIOS. Det bør løse problemet! :-) Lenke til kommentar
007CD Skrevet 28. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 28. oktober 2003 Ligger allered på 1.69 Vcore på CPU og den kjører standard. Chipsettet kan jeg ikke gi mer volt til i BIOS, må da gjøre det som Hardmod. Lenke til kommentar
Okeblol Skrevet 28. oktober 2003 Del Skrevet 28. oktober 2003 sjekka minnet ? PCn min dreiv å frøst støtt og stadig, særlig når jeg lasta ned/kopierte filer sjekka minnet med memtest86 og fant feil på en av brikkene, tok den ut og da funka pc flott Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå