Gå til innhold

Gamer kultur - Nytt fenomen, alltid vært slik eller bare forandret?

Anbefalte innlegg

Etter å ha blitt utsatt for den nåværende gamer kulturen så er jeg interessert i å vite om dette er et nytt fenomen?

Har alltid vært ubevisst "gamer" ettersom dette var hobbien jeg brukte mest tid på, men spesielt på videregående ble det en slags "pc gamer" identitet rundt det med lan osv, og det var lett måte å finne andre som også likte pc spill å spørre om de var en gamer.

Når Pure Pwnage kom som en serie som spilte på "gamer identitet" og med sin daværende suksess tilfredstilte det en etterspørsel etter en egen kultur så tenkte jeg dette var god humor av likesinnende. Dette trudde jeg var gamer kultur.

Men etterhvert kom ting som pewdipie og andre uttalige youtubere som jeg ikke kunne identifisere meg i hele tatt med, en person begynnte å kaste twitch merker på meg og sa "you have been twitched", jeg ante ikke va twitch var og når han forklarte meg at det var en internett kanal hvor du så på vanlige folk spille vanlige spill så var mitt første spørsmål "hvorfor i all verden ser en på andre folk spille spill uten at det er for å bli bedre i spillet selv?".

Spill forumene er ekstremt toxic og youtube gamere er noe av det mest patetiske jeg har sett (beklager hvis jeg fornærmer noen, jeg mener ikke alle men hvis du har vært på youtube vet du hva jeg hentyder til). Det virker som uansett hvor en drar på internett er det bare hyling, hat og anklager om enten hate damer eller hate menn eller noe like patetisk.

Så var det en her på diskusjon.no som linket dette angående Fez greia

https://overland.org.au/2014/09/game-of-moans-the-death-throes-of-the-male-gamer/

hva i all verden er dette tullet? Giddet ikke å lese mer en den første paragrafen, det hele ble for latterlig og patetisk, snakk om "shouting accross the canyon" tull.

Spill kultur for meg handler bare om ren underholdning og en fin hobby, spillere som jeg møtte gjennom oppveksten var alltid vært høfflige, snille, gode personer hvor de fleste var venner for lange perioder og noen har jeg nok blitt venn med for resten av livet og av alle disse så var nesten alle menn, møtte et par damer som likte gaming men de gjorde ikke noe stas og pomp ut av det og det gjorde heller ikke andre.

Føler som om jeg blitt en gammel old fart som ikke gjenskjenner pop-kulturen noe lengre, så jeg må spørre;

Gamer kultur - Nytt fenomen, alltid vært slik eller bare forandret?

Flere som ser dette på samme måte?

Endret av Gunman1986
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvorfor noen gidder å se på pewdipie og alle andre som sitter å skriker inn i mikrofonen er litt merkelig ja. Men er vel hvordan youtube kan gjøre talentløse folk kjent.

99% av alt (og alle?) er møkk på internett, så man må bare holde seg for nesa å hoppe i det, om man aktivt skal finne frem til det som er bra.

Nå som Demoer nesten helt har avgått med døden, ser jeg litt poenget med twitch/watchroom eller hva det heter på ps4/youtube . Titte litt på folk som spiller nye spill, bare for å få ett raskt inntrykk, før man eventuelt kjøper. Det er hvordan jeg bruker de i alle fall.

Lenke til kommentar

Hvorfor noen gidder å se på pewdipie og alle andre som sitter å skriker inn i mikrofonen er litt merkelig ja. Men er vel hvordan youtube kan gjøre talentløse folk kjent.

99% av alt (og alle?) er møkk på internett, så man må bare holde seg for nesa å hoppe i det, om man aktivt skal finne frem til det som er bra.

Nå som Demoer nesten helt har avgått med døden, ser jeg litt poenget med twitch/watchroom eller hva det heter på ps4/youtube . Titte litt på folk som spiller nye spill, bare for å få ett raskt inntrykk, før man eventuelt kjøper. Det er hvordan jeg bruker de i alle fall.

Det er et godt poeng, jeg bruker selv å sjekke totalbiscuit for å sjekke ut videoer av spill før jeg gjør et kjøp.

Men jeg klarer ikke å identifisere meg med gamere i dag, spiller masse MMO type spill og det virker som en meme-fest uansett hvilken guild/gruppe jeg blir med, spesielt hvis det er voice chat. Spiller derfor som regel bare med gamle kjennte og hopper over guild relaterte ting i spill.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...