Gå til innhold

Hjelp til ny prosessor

Svenssen

Anbefalte innlegg

Hei.

Prosessoren min er mest sannsynlig ødelagt og jeg trenger ny.

Jeg ønsker noe tilsvarende denne: CPU: Intel Core i5 2500K Quad Prosessor, 3,3 GHz, 6MB, BOXED Sandybridge

Når jeg søkte på denne så fikk jeg opp at den var utgått, trenger derfor hjelp til å finne noe tilsvarende.

Hovedkort: Asus P8Z77 -V LX Socket 1155.

På forhånd takk!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei å takk for svar.

Man kan alltid oppgradere, men her er ikke det hverken nødvendig eller ønskelig.

Hovedkortet byttet jeg nettopp.

Jeg vet ikke 100% at CPU er kaputt, men tror det.

Fikk et lynnedslag, og etter dette så virket ikke pc*en skikkelig. Dvs. at den starter ikke opp.

PSU starter og sviver, men resten reagerer ikke i det hele tatt. Har testet skjermkortet, det fungerer.

DVD-spiller fungerer heller ikke. Viften til CPU suser.

Virker for meg som om CPU er blanket ut, at den er slettet av lynnedslaget.

Tanker om dette?

Lenke til kommentar

Min første tanke var PSU'en. Fikk en elektriske på jobb til å sjekke den, og han mente det kom inn og gikk strøm ut helt som det skulle. Viften på PSU'en, skal den svive kontinuerlig eller kun ved behov? Den stod stille når jeg testet pcen.

Hovedkortet har jeg allerede byttet, altså, det som står i når er nytt.

Hmm, teste annen PSU. Har jo en i min gaming pc som evt kan brukes.. Den med lynnedslag er en kollega sin pc.

Lenke til kommentar

Så du mener at kretskortet til en HDD ikke kan få en PSU til å tryne? Skal man sile ut alle mulige feilkilder, så gjør man det. Vi alle mistenker PSU, men det kan være andre komponenter som får strøm i fra PSU (HDD f.eks) som også kan ha tatt skade av diverse overspenninger. Det er ingen hemmelighet at feilsøking av et helt system er ganske komplekst.

TS sierr også at DVD-drev ikke fungerer. Jeg regner med det er bosset og ikke er plugget i?

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Min konklusjon er psu. Fant en psu i en pc på jobb som jeg røsket ut og koblet til og til min store begeistring så startet pcen opp og windows startet. MEN, denne psuen passer overhode ikke i kabinettet.

Noen kyndige som kan hjelpe meg å finne en som passer i dette kabinettet?

Kabinett: LC Power Miditower PRO-925B Sort med 600W PSU USB3, ATX/m-ATX

Denne pcen ble kjøpt på Netshop, men ser ut som den butikken har lagt ned pc-salg?

Lenke til kommentar

Sikker bra den. Men jeg kjøper ikke uten modulære lenger, blir mindre rot og mere luft sirkulering.

Og så er jo psu blodårene til maskinen din. Det er og den som varer lengst i en pc.

Så derfor kjøper jeg dyre psuer og ca 50-70% over hva maskinene mine bruker i strøm.

Siste som jeg fikk på garantien er corsair AX760i.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...