staffordshire87 Skrevet 5. september 2014 Del Skrevet 5. september 2014 Hei. Jeg lurer på jeg som privatperson kan sende en regning til en annen privatperson? Den personen handlet gjennom finn.no og skulle kjøpe ting fra meg, hun ville at jeg skulle sende dette i post oppkrav. Da dette ville være sikkert for begge to. Men neida, hun hentet aldri pakken sin og dermed ble den sendt tilbake og jeg må betale frakt til og fra! Det ender med at jeg må betale 230krx 2- 460 kr! Jeg går i tap pga av henne... er det mulig å sende en form for regning/faktura?? er det lov? Hun gidder ikke å svare meg lenger, og totalt overser alle meldinger og mail jeg sender henne Håper noen kan svare meg, og hvordan jeg kan gjøre dette... Lenke til kommentar
nomore Skrevet 5. september 2014 Del Skrevet 5. september 2014 Ja om du har ett legitimt krav så kan du sende faktura til privatpersonen. Bruk sendregning.no. 2 Lenke til kommentar
Arne Skrevet 5. september 2014 Del Skrevet 5. september 2014 Hvor gammel er kjøper? Lenke til kommentar
staffordshire87 Skrevet 5. september 2014 Forfatter Del Skrevet 5. september 2014 KJøper er vel i 40-50 årene kanskje... Hvordan det? Lenke til kommentar
staffordshire87 Skrevet 5. september 2014 Forfatter Del Skrevet 5. september 2014 Ja om du har ett legitimt krav så kan du sende faktura til privatpersonen. Bruk sendregning.no. hva betyr legitimt krav? Lenke til kommentar
nomore Skrevet 5. september 2014 Del Skrevet 5. september 2014 At du har ett krav, og at det faktisk er gyldig. At eg dikter opp at du skylder meg 500 kr er ikke ett legitimt krav. At eg kjøper noe fra deg for 500 kr, og da skal betale deg 500 kr, er ett legitimt krav. Kort fortalt. 2 Lenke til kommentar
staffordshire87 Skrevet 5. september 2014 Forfatter Del Skrevet 5. september 2014 At du har ett krav, og at det faktisk er gyldig. At eg dikter opp at du skylder meg 500 kr er ikke ett legitimt krav. At eg kjøper noe fra deg for 500 kr, og da skal betale deg 500 kr, er ett legitimt krav. Kort fortalt. ok takk. hvis hun nekter å betale, kan man også sende innkassovarsel å ? Lenke til kommentar
Arne Skrevet 5. september 2014 Del Skrevet 5. september 2014 (endret) Hvor langt er du interessert i å gå for å kreve inn pengene? Forliksrådet? EDIT: Alder har noe å si fordi man kan kontakte foreldre dersom det er snakk om barn. Endret 5. september 2014 av Arne Lenke til kommentar
oscrue10 Skrevet 5. september 2014 Del Skrevet 5. september 2014 KJøper er vel i 40-50 årene kanskje... Hvordan det? Helt utrolig at folk over 15 holder på slik. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 5. september 2014 Del Skrevet 5. september 2014 Kjedelig, men dette er din risiko når du sender noe i oppkrav. Jeg har opplevd dette flere ganger, og har sluttet å sende i oppkrav, men krever forskudd dersom jeg skal sende. Alternativet er å benytte finn-garanti. Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 11. september 2014 Del Skrevet 11. september 2014 med mindre kjøpet er skriftlig... Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 11. september 2014 Del Skrevet 11. september 2014 med mindre kjøpet er skriftlig...Huh? 1 Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 11. september 2014 Del Skrevet 11. september 2014 med mindre kjøpet er skriftlig...Huh? er kjøpet muntlig så har en ingen bevis på at det har forekommet ett kjøp Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 11. september 2014 Del Skrevet 11. september 2014 Det kommer helt an på den konkrete saken. Men hva er det du mener med "med mindre kjøpet er skriftlig"? Var det et slags svar på noe? 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå