Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Laste ned med bittorrent på jobb

Anbefalte innlegg

Driver for tiden å laster ned litt fra jobb, lastet ned et spill blant annet. Og laster jo ned ulovlige spill osv ..

Lurer på om sysadminene her på noen måte kan finne ut at jeg driver med dette ? .. de roter jo aldri på pcen min her .. men kan de f.eks. finne ut hvor mye båndbredde jeg spiser, og hvor jeg har oppkoblinger mot ?

Er litt nærvøs her for at de kan ta meg ..

Når det gjelder linje ut herfra på jobb, så har jeg satt den til max 10 kb UT i bittorrent. Så blir ikke noe mistenkelig der iallefall ..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

En kompis av meg fikk sparken på dagen fra sin jobb (en IT-jobb i et ganske stort firma), ha satte alltid på svære nedlastinger når han dro hjem fra jobb, og håpa på at ingen skulle oppdage det. Helt til en av Administratorene jobba overtid en kveld. "Hm, maxa båndbredde når jeg skal downe warez? Fy og fy..det er DEN maskinen ja..hvem har den daglig tro? ah..han.", så skrev han en mail til sjefen. Fyren fikk beskjed om å gå dagen etterpå. Firmaer slår HARDT ned på warez, siden de er redde for at epost med firmanavnet i skal komme på avveie, ikke minst IP-adresser tilknyttet firmaet, og at firmaet dermed kan bli assosiert med warez i fremtida engang.

Adminer kan se ALT på nettverket, ned til hver minste fil som lastes ned hvis de vil. Og siden du logger deg inn på maskinen din, er det veldig lett å se hvem som driver med det. I noen firmaer loggføres også all trafikk på internett.

Lenke til kommentar

stakkars fyr, synes det var litt unødvendig å sparke han, var jo ikke så ille det han gjorde, jeg hadde aldri gjort noe for å få noen i mitt nettverk sparket pga nedlasting

er fint å være ssadmin, kan(gjør det ikke) sette på nedlastning hver dag, uten at noen sier noe om det , eller merker det

sysadministratorer lever godt sånn :)

Lenke til kommentar

Ville vært forsiktig med det ;)

Hvis sysadminen(e) har satt opp et bra system kan de se hver eneste detalj som foregår på nettverket..men husk i følge datatilsynsloven har ikke sysadminene på noen som helst måte bruke det de logfører mot deg..hvis ikke alle de som bruker nettverket skriver under på dette!

Lenke til kommentar
Driver for tiden å laster ned litt fra jobb, lastet ned et spill blant annet. Og laster jo ned ulovlige spill osv ..

Lurer på om sysadminene her på noen måte kan finne ut at jeg driver med dette ? .. de roter jo aldri på pcen min her .. men kan de f.eks. finne ut hvor mye båndbredde jeg spiser, og hvor jeg har oppkoblinger mot ?

Er litt nærvøs her for at de kan ta meg ..

Når det gjelder linje ut herfra på jobb, så har jeg satt den til max 10 kb UT i bittorrent. Så blir ikke noe mistenkelig der iallefall ..

Litt off topic, men allikevel ;)

Hvordan setter jeg at maks upload på linja mi?

Skal være f.eks 10kbits/sec

Mvh Eirk

Lenke til kommentar

Litt off topic:

Jeg prøver å laste ned litt på skolen (hysj! :D ) og der har jeg kun proxy server adressen, mao jeg kan kun bruke http og ftp... ikke DC, kazaa e.l....

Så vet jeg da om en slik torrent side (skal ikke nemne hvilken) som det hadde vært veldig greit å bruke.....

Men da trenger jeg en slik "download manager" som støtter proxy server, pause og maks ut-hastighet.... er det noen som vet om en slik "download manager" :) ?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...