verwooks Skrevet 27. oktober 2003 Del Skrevet 27. oktober 2003 Driver for tiden å laster ned litt fra jobb, lastet ned et spill blant annet. Og laster jo ned ulovlige spill osv .. Lurer på om sysadminene her på noen måte kan finne ut at jeg driver med dette ? .. de roter jo aldri på pcen min her .. men kan de f.eks. finne ut hvor mye båndbredde jeg spiser, og hvor jeg har oppkoblinger mot ? Er litt nærvøs her for at de kan ta meg .. Når det gjelder linje ut herfra på jobb, så har jeg satt den til max 10 kb UT i bittorrent. Så blir ikke noe mistenkelig der iallefall .. Lenke til kommentar
Jørgen Sørheim Skrevet 27. oktober 2003 Del Skrevet 27. oktober 2003 Det kommer vel an på sysadminen.. enkelte kan være grinete og nesevise, andre kan gi en god eff. Men, jo, Bittorrent spiser en del båndbredde.. er man flere om båndbredden, merker man fort om en eller flere holder på å downloade. Det greieste er vel å spørre sysadmin om det er greit. Lenke til kommentar
Thlom Skrevet 27. oktober 2003 Del Skrevet 27. oktober 2003 Du må bli kompis med sysadms, da får du lov til alt! Bare pass på å ikke virusinfisere maskinen din, da blir de grinete Lenke til kommentar
aklla Skrevet 27. oktober 2003 Del Skrevet 27. oktober 2003 ja, han kan han finne det ut, sysadmin vet og kan finne ut mer enn du tror, de har full styring over alt som brukerene gjør. er en sysadmin selv Lenke til kommentar
verwooks Skrevet 28. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 28. oktober 2003 Okey ... jeg skal prøve å roe den litt ned egentlig ... Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 28. oktober 2003 Del Skrevet 28. oktober 2003 En kompis av meg fikk sparken på dagen fra sin jobb (en IT-jobb i et ganske stort firma), ha satte alltid på svære nedlastinger når han dro hjem fra jobb, og håpa på at ingen skulle oppdage det. Helt til en av Administratorene jobba overtid en kveld. "Hm, maxa båndbredde når jeg skal downe warez? Fy og fy..det er DEN maskinen ja..hvem har den daglig tro? ah..han.", så skrev han en mail til sjefen. Fyren fikk beskjed om å gå dagen etterpå. Firmaer slår HARDT ned på warez, siden de er redde for at epost med firmanavnet i skal komme på avveie, ikke minst IP-adresser tilknyttet firmaet, og at firmaet dermed kan bli assosiert med warez i fremtida engang. Adminer kan se ALT på nettverket, ned til hver minste fil som lastes ned hvis de vil. Og siden du logger deg inn på maskinen din, er det veldig lett å se hvem som driver med det. I noen firmaer loggføres også all trafikk på internett. Lenke til kommentar
aklla Skrevet 28. oktober 2003 Del Skrevet 28. oktober 2003 stakkars fyr, synes det var litt unødvendig å sparke han, var jo ikke så ille det han gjorde, jeg hadde aldri gjort noe for å få noen i mitt nettverk sparket pga nedlasting er fint å være ssadmin, kan(gjør det ikke) sette på nedlastning hver dag, uten at noen sier noe om det , eller merker det sysadministratorer lever godt sånn Lenke til kommentar
Torbjørn Skrevet 28. oktober 2003 Del Skrevet 28. oktober 2003 http://bofh.ntk.net/Bastard.html Lenke til kommentar
Kvinnorna Skrevet 29. oktober 2003 Del Skrevet 29. oktober 2003 Ville vært forsiktig med det Hvis sysadminen(e) har satt opp et bra system kan de se hver eneste detalj som foregår på nettverket..men husk i følge datatilsynsloven har ikke sysadminene på noen som helst måte bruke det de logfører mot deg..hvis ikke alle de som bruker nettverket skriver under på dette! Lenke til kommentar
eirberen Skrevet 29. oktober 2003 Del Skrevet 29. oktober 2003 Driver for tiden å laster ned litt fra jobb, lastet ned et spill blant annet. Og laster jo ned ulovlige spill osv .. Lurer på om sysadminene her på noen måte kan finne ut at jeg driver med dette ? .. de roter jo aldri på pcen min her .. men kan de f.eks. finne ut hvor mye båndbredde jeg spiser, og hvor jeg har oppkoblinger mot ? Er litt nærvøs her for at de kan ta meg .. Når det gjelder linje ut herfra på jobb, så har jeg satt den til max 10 kb UT i bittorrent. Så blir ikke noe mistenkelig der iallefall .. Litt off topic, men allikevel Hvordan setter jeg at maks upload på linja mi? Skal være f.eks 10kbits/sec Mvh Eirk Lenke til kommentar
verwooks Skrevet 29. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 29. oktober 2003 Hvis du bruker burst bittorrent programmet, er dette veldig lett å se .. Hvis du ikke klarer det .. er du blind men regner med at du ikke bruker programmet siden du spør. . Lenke til kommentar
Kvinnorna Skrevet 29. oktober 2003 Del Skrevet 29. oktober 2003 Anbefaler å bruke Shadows BitTorrent-experimental! Der kan man justere max uploadspeed Lenke til kommentar
Bluebeans Skrevet 29. oktober 2003 Del Skrevet 29. oktober 2003 Vis de ser at du bruker veldig mye av linja så ville iallfall jeg lurt på hva du drev med. Lenke til kommentar
twarr Skrevet 29. oktober 2003 Del Skrevet 29. oktober 2003 Litt off topic: Jeg prøver å laste ned litt på skolen (hysj! ) og der har jeg kun proxy server adressen, mao jeg kan kun bruke http og ftp... ikke DC, kazaa e.l.... Så vet jeg da om en slik torrent side (skal ikke nemne hvilken) som det hadde vært veldig greit å bruke..... Men da trenger jeg en slik "download manager" som støtter proxy server, pause og maks ut-hastighet.... er det noen som vet om en slik "download manager" ? Lenke til kommentar
Judaz Skrevet 29. oktober 2003 Del Skrevet 29. oktober 2003 Litt Off-topic, unnskyld at jeg spør, men hva er egentlig BitTorrent? Sorry at jeg spør altså, men det er nytt for meg. - Judaz - Lenke til kommentar
mandela Skrevet 29. oktober 2003 Del Skrevet 29. oktober 2003 og hvilke fordeler har Bittorrent framfor dc++ ? (som jeg utelukkende bruker) Lenke til kommentar
Asbjørn² Skrevet 29. oktober 2003 Del Skrevet 29. oktober 2003 og hvilke fordeler har Bittorrent framfor dc++ ? (som jeg utelukkende bruker) Den største fordelen er vel at det går mye raskere å laste ner, les mer her BitTorrent Lenke til kommentar
mandela Skrevet 29. oktober 2003 Del Skrevet 29. oktober 2003 Den største fordelen er vel at det går mye raskere å laste ner, les mer her BitTorrent hmm, men jeg laster stort sett på max hastighet på dc++ og jeg har 10 mbit linje Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå