marianne8790 Skrevet 5. september 2014 Del Skrevet 5. september 2014 Heisann! Lurte på om noen kunne hjelpe meg med denne oppgaven? Fikk litt hjelp av læreren til å sett opp en ligning, men når jeg regner dette ut blir det helt feil I fasiten viser dem ikke utregning i det hele tatt vil jo gjerne forstå dette faget En bedrift som produserer stoler, har grensekostnader GK=100+2X, og produserer 70 stoler per dag. Hvordan vil du som bedriftsrådgiver forklare bedriftsledelsen at den vil tjene på lavere produksjon hvis prisen er 180 kr per stol? Regn ut fortjennesten og maksimal fortjennesten i denne situasjonen når faste kostnader er 400 kr? Kan du noen være så snille hjelp meg med dette, hadde satt skikkelig pris på det !Holder virker på å bli crazy det er sikkert enkelt, trenger liksom "oppskriften" står så utrolig dårlig forklart i boken. Lenke til kommentar
the_last_nick_left Skrevet 5. september 2014 Del Skrevet 5. september 2014 Hvor mye koster det å produsere den siste stolen? Lenke til kommentar
marianne8790 Skrevet 5. september 2014 Forfatter Del Skrevet 5. september 2014 Gk=100 +2 *70 = 240 p 180 ≤240=gk ? Lenke til kommentar
the_last_nick_left Skrevet 5. september 2014 Del Skrevet 5. september 2014 (endret) Ja, nettopp! Hvis du nå bare formulerer den siste linjen i ord har du løst første del av oppgaven. Endret 5. september 2014 av the_last_nick_left Lenke til kommentar
marianne8790 Skrevet 5. september 2014 Forfatter Del Skrevet 5. september 2014 (endret) jeg skjønner ikke har du giddet å forklart det til meg? Står i fasiten at fortjenneste oppnås ved 40 stoler står ikke hvordan de kommer frem til det..det er det jeg lurer på Endret 5. september 2014 av marianne8790 Lenke til kommentar
Niuroumian Skrevet 5. september 2014 Del Skrevet 5. september 2014 Kan du skrive av oppgaven ordrett her nøyaktig som den står i boken? Lenke til kommentar
marianne8790 Skrevet 5. september 2014 Forfatter Del Skrevet 5. september 2014 (endret) En bedrift som produserer, stoler har grensekostnad GK=100+2X, og produserer 70 stoler per dag. Hvordan vil du som bedriftsrådgiver forklare bedriftsledelsen at den vil tjene på lavere produksjon hvis prisen er 180 kr per stol? Regn ut fortjennesten og maksimal fortjenneste i denne situasjonen når de faste kostnadene er 400 kr. B Hvilket råd vil du gi dersom prisen er 300 kr? C Sett at de faste kostnadene stiger 800 kr per dag, mens prisen går ned og blir liggende i lengere tid på 160 kr. Hvilken innvirkning vil dette ha på bedriftens tilpasning? Hva om prisen blir liggende permanent på 140 kr istedet? Dette er oppgaven ordrett Endret 5. september 2014 av marianne8790 Lenke til kommentar
the_last_nick_left Skrevet 5. september 2014 Del Skrevet 5. september 2014 jeg skjønner ikke har du giddet å forklart det til meg? Står i fasiten at fortjenneste oppnås ved 40 stoler står ikke hvordan de kommer frem til det..det er det jeg lurer på Hva har du lært om pris og grensekostnad? Lenke til kommentar
Sheasy Skrevet 5. september 2014 Del Skrevet 5. september 2014 Du har allerede i praksis svart på første del av oppgaven. GK er ved produksjon av 70 stoler lik 240 kr. 240 kr er mer enn prisen, 180 kr. De taper penger. Se på funksjonen, spesielt leddet 2X. Hva sier dette om kostnadene hvis du produserer flere eller færre enheter? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå