Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Erfaringer med bilforhandlere søkes! :)

Anbefalte innlegg

Hva er det som får deg til å ville kjøpe en bil hos en forhandler utenom kundeservice?

Hvilke krav vil du stille til bilen og garantien?

Fortell gjerne om en fin opplevelse eller en dårlig opplevelse du har fått hos en bilforhandler!

Og om du aldri har kjøpt bil hos en forhandler, hva tror du kommer til å være avgjørende for at du skal kjøpe en bil akkurat der?

Jeg fant ikke noe bedre sted å skrive dette, så jeg tenkte at en side med bilfanatikere kunne være stedet!

Takk på forhånd!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-fsaSP0zV

For meg, som kjøper nye biler og bytter etter 3-4 år, avgjøres valg av forhandler ut fra hvor jeg får best total-deal, dvs summen av rabatter og andre fordeler, samt innbytte.

Valg av verksted for service gjør jeg ut fra opplevd erfaring med verkstedet. For meg er det viktig å kunne levere bilen på et merkeverksted i nærheten, og være trygg på at kvaliteten på arbeidet er god og at kostnaden er så lav som mulig. Dersom jeg er misfornøyd med et verksted, bytter jeg bilmerke neste gang. Jeg kommer for eksempel aldri til å kjøpe Mercedes-Benz (eller Peugeot igjen), ikke fordi bilene nødvendigvis er dårlige, men fordi mitt lokale verksted er elendig på kvalitet og kundeservice.

Lenke til kommentar

Du må ikke inbille deg att en NAF gutta er så mye bedre enn f.eks et merkeverksted.

Jeg har sett de overse defekte foringer + skrive opp foringer som er helt i orden. Pirke på ting som møkkete batteri, mens det er andre grovere mangler de har oversett. Brann i bil (olje spruta ut av oljefilter da de glemte å fjerne den gamle pakningen = svartsvidd bil på undersiden), bremserør som var tydelig skadet av rust som vi konfronterte NAF med (etter eu-kontroll, vi hadde service på bilen like etter), og fikk bare et arrogant svar tilbake. Det er sikkert mer som jeg ikke kommer på. Alle kan gjøre feil, men ikke tro att NAF er noe bedre enn andre. Jeg hadde mye heller stolt på et merkeverksted og en tilstandsrapport derfra på deres eget merke, enn et papir fra NAF.

Endret av FiveInline
Lenke til kommentar

Jeg kan kun snakke for der jeg jobber, og vi skriver ikke opp noen verdens ting som ikke må skiftes. Faktisk lar vi heller ting gå i kundens favør om ting er litt i gråsonen, så sier vi heller fra om noe er i ferd med å bli dårlig.

Skal man drive seriøst så er dette et must. Men jeg skjønner jo selfølgelig att dette ikke gjelder alle. Forøvrig kan jo kunder få se det som evt er defekt å få det forklart om de ønsker det.

Endret av FiveInline
Lenke til kommentar

Ble oppringt fra verkstedet jeg alltid bruker og fortalt at bremsene må skiftes, skivene også.

(hadde byttet disse et annet sted bare 2 uker før) uten at de visste dette.

Sa ok, men få se de gamle.

Hentet bilen fra service og ingen bremser var skiftet, de hadde sjekket litt nøyere og ment at de ville fungere en stund til.

#legit.

#merkeverksted.

Lurer på om de faktisk sjekker delene, eller bare ser i boka på sist byttet og gjetter eller om de vil tjene mer penger.

Lenke til kommentar

Skal kjøpe ny bil og jeg legger vekt på at kundebehandler er hyggelig, og at de svarer i ferien er et veldig stort pluss

at de klarer å forhandle frem gode renter er også bra, o motsetning til private lån hvor renten kan være uhørt

Bruker/har brukt lang tid på å finne bilen jeg vil ha og har notert ned alt jeg vil ha, vil at bilen skal ha, så er det bare å forhandle med selger om å få den rette prisen, med det rette utstyret, noe som er ganske umulig med privat personer

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...