Spillredaksjonen Skrevet 5. september 2014 Del Skrevet 5. september 2014 Møt Counter-Strike: GO-finalistene i vår castingkonkurranse.E-SPORT: So You Think You Can Cast Lenke til kommentar
winGr Skrevet 5. september 2014 Del Skrevet 5. september 2014 Helt enig i at e-sporten må bli godkjent som idrett i Norge. Jeg skrev en artikkel om nøyaktig det i 2013 for bf.no (http://www.battlefield.no/artikkel/esport_vi_er_en_fullverdig_idrett) som tar for seg argumentasjon for å nettopp gjøre dette. Nå skal det sies at personlig tror jeg ikke vi er klare for at e-sporten blir idrett i Norge, det hadde vært bedre om det hadde skjedd om 3-4 år når infrastrukturen er på plass. Men det kan tenke vi ikke har mulighet til å vente 3-4 år rett og slett på grunn av kommersielle interesser. Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 5. september 2014 Del Skrevet 5. september 2014 Hvorfor må det godkjennes som idrett? Enig i at livsstilen til proffe spillere har mye til felles med den til ditto idrettsutøvere, og jeg forstår at idrett har en attråverdig status, men kan man ikke heller kjempe for spill som en selvstendig greie i stedet for å prøve å tvinge den inn i en etablert kategori? Spill-er-idrett-koret har en sur klang av selvgratulasjon og spyttslikking samtidig. "Det vi driver med er like bra som det der andre, værsåsnill?". Kanskje, men det er ikke like viktig for folkehelsa at folk spiller som at de driver med idrett. Å løpe en distanse er noe helt annet enn å spille CS. Lenke til kommentar
CWH Skrevet 5. september 2014 Del Skrevet 5. september 2014 Hvorfor må det godkjennes som idrett? Enig i at livsstilen til proffe spillere har mye til felles med den til ditto idrettsutøvere, og jeg forstår at idrett har en attråverdig status, men kan man ikke heller kjempe for spill som en selvstendig greie i stedet for å prøve å tvinge den inn i en etablert kategori? Spill-er-idrett-koret har en sur klang av selvgratulasjon og spyttslikking samtidig. "Det vi driver med er like bra som det der andre, værsåsnill?". Kanskje, men det er ikke like viktig for folkehelsa at folk spiller som at de driver med idrett. Å løpe en distanse er noe helt annet enn å spille CS. Alt med måte. Sport og esport har både positive og negative egenskaper ved seg. Organisert som en sport vil fungere både som en partner og sunn motvekt med kommersielle interesser. Lenke til kommentar
Tj-nome Skrevet 5. september 2014 Del Skrevet 5. september 2014 (endret) Skal si meg enig at e-sporten må bli godkjent som idrett i Norge. At det ikke er fysisk sport bør ikke legge stoppe for at det skal bli idrett. Der den diskusjonen har allerede vert rundt sjakk tidligere og vi ser hvor diskusjonen har tatt veien. Endret 5. september 2014 av Tj-nome Lenke til kommentar
b0Stark Skrevet 5. september 2014 Del Skrevet 5. september 2014 Redaksjonen bør ta kontakt med winGr ang. å re-publisere den artikkelen som er lenket. Definitivt en artikkel som bør sees av flere øyne. Lenke til kommentar
mybox Skrevet 5. september 2014 Del Skrevet 5. september 2014 (endret) ---- Endret 17. september 2016 av MyBox Lenke til kommentar
Rawne Skrevet 5. september 2014 Del Skrevet 5. september 2014 (endret) . Endret 30. juli 2015 av Rawne Lenke til kommentar
b0Stark Skrevet 5. september 2014 Del Skrevet 5. september 2014 Tony Stark bør få fikset mikrofonen sin.. forferdelig å høre på Men ellers bra castet! Dette skal ha blitt fikset ila. kamp 3. Satser på at den ålreit nå. Lenke til kommentar
oleoleole Skrevet 5. september 2014 Del Skrevet 5. september 2014 Idrett? Jeg syns dette er like mye idrett som sjakk, altså ikke. Jeg syns idrett har noe med direkte fysisk aktivitet å gjøre, og ikke sitte å trykke foran en skjerm. Jeg er glad i å spille selv, men om jeg skal drive med idrett, så sykler jeg eller spiller innebandy. Jeg spiller ikke CS eller FIFA Lenke til kommentar
winGr Skrevet 5. september 2014 Del Skrevet 5. september 2014 Idrett? Jeg syns dette er like mye idrett som sjakk, altså ikke. Jeg syns idrett har noe med direkte fysisk aktivitet å gjøre, og ikke sitte å trykke foran en skjerm. Jeg er glad i å spille selv, men om jeg skal drive med idrett, så sykler jeg eller spiller innebandy. Jeg spiller ikke CS eller FIFA Har ikke så mye å si.. IeSF (International eSportFederation) er allerede tatt opp i SportAccord så da er det ikke langt unna dopingkontroll og OL-prøvespill. Lenke til kommentar
- Slaktarn - Skrevet 5. september 2014 Del Skrevet 5. september 2014 Jaja, sjakk er jo også en såkalt "idrett" så hvorfor ikke data-spilling. Sitte på rævva og spille... det er ikke mye sport i det. Lenke til kommentar
winGr Skrevet 5. september 2014 Del Skrevet 5. september 2014 Jaja, sjakk er jo også en såkalt "idrett" så hvorfor ikke data-spilling. Sitte på rævva og spille... det er ikke mye sport i det. Er litt irrelevant at man sitter på 'ræva' når SportAccord har tatt opp IeSF (http://en.wikipedia.org/wiki/SportAccord) Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 6. september 2014 Del Skrevet 6. september 2014 Det går an å diskutere hvorvidt noe er sport eller ikke uavhengig av hva en gjeng pamper har bestemt seg for. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå