AnonymDiskusjon Skrevet 5. september 2014 Del Skrevet 5. september 2014 Hei alle sammen, jeg trenger innspill på hva jeg kan gjøre i denne situasjonen og ikke at jeg bare skal gå videre/droppe jenta. Jeg og eksen har hatt et forhold i to år, hvor vi bodde sammen i ett år og ti måneder. Det siste året har jeg vært litt deprimert og hatt en vanskelig periode pga at min far døde i oktober i fjor, jeg mistet jobben i mars og siden har jeg ikke klarte å karre meg til å få meg en jobb. Dette har selvfølgelig bydd på problemer, som for eksempel at vi hadde ferieplaner i sommer, men da jeg ble arbeidsledig var det vanskelig å gjennomføre. Samtidig var det slik at pengene ikke alltid strakk seg til, slik at vi kunne finne på noe annet enn billige kinoer (noe hun ikke likte) og "fine" hjemmemiddager. Det har tært litt på at hun også har hatt hjemmeeksamen, og vi bokstavelig talt har vært rundt hverandre i 3 mnd i strekk en periode. Dette er da forhistorien, nå til selve bruddet; Vi kranglet på morgenen om at oppvasken ikke var tatt (begge to er ganske morgengretne, og dette er hennes del av husarbeidet mens jeg vasker klær) og jeg sa regelrett ut for å irritere henne "moren din burde slått deg når du var liten, for å få deg til å oppføre deg ordentlig". Det viste seg da at den satt litt dypt, da hun faktisk (uten å ha sagt dette før) har blitt mishandlet av sin egen mor som liten (de har et veldig godt forhold i dag). Det går da et kvarters tid uten at det blir sagt noe mer, før eksen slår meg i ansiktet. Når dette skjer, har vi en to timer lang krangel der jeg ramser opp ALT det negative jeg kan om henne, og hvordan hun har påvirket livet mitt til det negative. Hun drar så bort senere den uken (vi får en god stemning før hun drar bort) og kranglingen starter igjen når hun er borte hos foreldrene sine. Hun kommer hjem 2 ganger i løpet av 2 uker i denne krangelen, og den siste dagen av disse to ukene slår jeg opp med henne siden hun sa at "jeg vet ikke om jeg elsker deg lenger, og jeg vil flytte ut". Jeg tar da av meg ringen (vi var forlovet) og legger den fra meg, hun gjør det samme og dagen etter drar hun til foreldrene sine, dagen etter dette kommer hun med hele familien sin og henter alle tingene hennes og drar. Før vi slo opp tilbød hun meg et avstandsforhold i stedet for at vi skulle bo sammen, men jeg takket jo selvsagt nei, så dum som jeg er. Dette er nå for 2,5 uke siden, og i mellomtiden har vi møttes to ganger, og hatt litt kontakt på telefon (fra min side). Hun har sagt mellom linjene at hun fortsatt har følelser og at hun ikke vil møtes så ofte pga at det er tungt å møte meg igjen - men hun vil fortsatt være "bestevenner" og holde kontakten. Jeg la ut hele min anger og beklagde alt, og sa at alt har gått veldig fort fra vi kranglet til hun flyttet ut, og hele bakgrunnen som jeg nevner her. Neste uke skal vi møtes for middag, og jeg sa til henne at "vi drar på denne middagen som venner, og du skal ikke tenke på at jeg nevner forhold/tiden som var før". Det skal også nevnes at det er utelukkende jeg som har tatt initativet til å treffes, ha kontakt (bortsett fra en periode på 3 dager der jeg ikke hadde kontakt med henne overhode, da ringte hun meg) og generelt alt de siste to ukene. På facebook har hun ikke slettet ett eneste bilde, hun har kun skjult bildene så kun jeg og hun kan se bildene, som jeg også ser på som noe snålt om hun vil videre. Hva kan jeg gjøre? Vi er begge to 21 år gamle, og vi har kjent hverandre i fem år, vært gode venner i 3 år, og kjærester i 2 år. Anonymous poster hash: 2907f...60f Lenke til kommentar
anon12234 Skrevet 5. september 2014 Del Skrevet 5. september 2014 (endret) Lurest å la det gå litt tid. Få bruddet på avstand, sannsynligvis vil du finne ut at det var riktig likevel å slå opp. Meeeen om du har klart å overbevise deg selv om at du har gjort en feil, så er det kun EN ting å gjøre. Legge deg flat, trygle på dine knær og be om å få være kjæresten hennes igjen. Si alt det damer vil høre. EDIT: leste ikke førstepost godt nok, spør du meg var det ikke akkurat du som slo opp. Endret 5. september 2014 av Henrik2k Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 5. september 2014 Forfatter Del Skrevet 5. september 2014 Fikk høre at man ikke skulle legge seg helt flat, men være litt sånn passiv i en periode? Gjøre seg selv interessant på andre måter enn å trygle, for det er jo desto større grunn til å bare kaste deg bort om du oppfører deg som en tulling? Jeg vet ikke jeg, men det er nå min oppfatning. Anonymous poster hash: 2907f...60f Lenke til kommentar
oscrue10 Skrevet 5. september 2014 Del Skrevet 5. september 2014 Dere har begge så mye å jobbe med at dere ikke burde være i et forhold med noen ennå. 8 Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 5. september 2014 Del Skrevet 5. september 2014 Du kan trolig berge forholdet men det er tydelig at du må gjøre en innsats, det må hun også. På tide å få på plass felles spilleregler og kanskje prøve å være kjærester igjen isteden for samboere? Så kan dere ta steget videre når dere føler dere klar på det. Hvis hun elsker deg så er det trolig ikke slutt enda men det er heller ikke bra å vente for lenge , send henne blomster og et lite kort hvor du skriver hva du føler ( jeg hadde dog ikke skrevet unnskyld i et sånt kort) og så får du heller be om unnskyld på en ordentlig måte når det passer. Når det er sagt bør jo selvsagt hun også gi litt etter og be om unnskyld for å ha kranglet med deg, det er jo ikke du som har alt av skylden her og hun burde ikke ha slått deg , men når hun har blitt mishandlet som liten så er jo nettopp dette noe som kan eksplodere som du fikk se. 2 Lenke til kommentar
Budeia Skrevet 6. september 2014 Del Skrevet 6. september 2014 Kanskje kjærligheten vil vise seg sterk nok? Selv om du har det beinhardt i perioder, ta deg heller en tur ut, finn en gjenstand du kan bokse på, osv. Heller enn å ta det ut på kjæresten. Knus heller en tallerken enn å holde foredrag om hvordan hun har ødelagt livet ditt. Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 7. september 2014 Forfatter Del Skrevet 7. september 2014 Vi møttes i dag, og hadde sex. Hun var tydelig sjalu når jeg hadde vært på fest i helgen. Vi er nå friends with benefits, men jeg vet ikke hva som skjer videre... Og jeg aner ikke hvordan ting går videre. Men regner med at om kjærligheten er sterk nok så kommer hun tilbake uten at jeg trenger å gjøre noe annet enn å være meg selv. Fikk relativt god selvtillit denne helgen med de tilbudene jeg fikk på en ganske så stor fest. Anonymous poster hash: 2907f...60f Lenke til kommentar
blured Skrevet 7. september 2014 Del Skrevet 7. september 2014 Selv om det er mulig at dere blir sammen igjen, så hadde jeg nok kanskje lagt inn en liten unnskyldning for det du gjorde en gang. Ikke nødvendigvis som en situasjon der du legger deg helt flat, men at du tar det opp og gjør det klart for henne at dette er noe som forhåpentligvis ikke vil skje igjen. Greit nok at du ble forbanna, og ønsket å ta det ut på henne, men det er en ganske dårlig måte å krangle på... Ser ihvertfall for meg at tilliten er ganske svekket etter denne "situasjonen". Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 8. september 2014 Forfatter Del Skrevet 8. september 2014 Hei. Jeg har beklaget meg i på mandag som var, med en 2 timer lang samtale for jeg la meg ganske flat (ikke helt flat) og ba om unnskyldning for det som har skjedd, og at ting gikk litt fort. Hun ble rørt av forklaringen min, men hun sa at hun har gjort opp sin formening om at hun ikke vil ha et forhold. Det som bør nevnes er at hun er veldig sjalu nå i etterkant av at hun og jeg slo opp. Hun sier det ikke ofte, men hver gang hun ringer spør hun ganske mange kontrollspørsmål som jeg lar være å svare på. Som f.eks. "hva har du gjort de siste dagene?" også oppfølgningspørsmålet; "er det alt du har gjort? Det høres ikke ut som deg?", og spørsmål rundt hvem jeg "henger med" og prater med. Jeg vet ikke når jeg og hun møtes neste gang, men hun ringte meg i sted for å snakke om alt og ingenting om det skulle ha noe å si. -- OT: Til deg som skrev noe i mot meg - skjerp deg og voks opp. Om du ikke kan forholde deg til innholdet i tråden, enn å skjelle ut noen, så syns jeg ikke du skal svare i tråden heller. Anonymous poster hash: 2907f...60f Lenke til kommentar
Ssnerk Skrevet 8. september 2014 Del Skrevet 8. september 2014 OT: Til deg som skrev noe i mot meg - skjerp deg og voks opp. Om du ikke kan forholde deg til innholdet i tråden, enn å skjelle ut noen, så syns jeg ikke du skal svare i tråden heller. Anonymous poster hash: 2907f...60f Jeg har null medfølelse for folk som behandler kjærestene sine som dritt. Du bør først og fremst jobbe med deg selv, det er ingen med samvittighet som kan si til en man er glad i at man skulle ønske dem ble slått som barn. så kommer hun tilbake uten at jeg trenger å gjøre noe annet enn å være meg selv. Fikk relativt god selvtillit denne helgen med de tilbudene jeg fikk på en ganske så stor fest. Anonymous poster hash: 2907f...60f Jeg tror ikke du har de sterke følelsene for henne som du sier, hvis det hadde vært tilfellet så hadde du neppe dratt på fest for å få oppmerksomhet fra andre damer. 1 Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 9. september 2014 Forfatter Del Skrevet 9. september 2014 Har de sterke følelsene som jeg snakker om. Det er ikke hver dag man får valium og tømmer 6 øl i blodet bare for å få sove/slappe av. Er det noen som har noe som helst å komme med? Anonymous poster hash: 2907f...60f Lenke til kommentar
Verbal Hologram Skrevet 9. september 2014 Del Skrevet 9. september 2014 Har de sterke følelsene som jeg snakker om. Det er ikke hver dag man får valium og tømmer 6 øl i blodet bare for å få sove/slappe av. Er det noen som har noe som helst å komme med? Anonymous poster hash: 2907f...60f Du er alt på bunn, hjelper vel neppe å dope deg ned enda lengre. Skaff deg jobb, få deg orden, og lær deg å være rolig, kun fordi diskusjonen ble litt opphetet trenger du ikke å gjøre alt du kan for å såre motparten. 1 Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 9. september 2014 Del Skrevet 9. september 2014 Forstår hvor tøft du har det , skal love deg at jeg selv var langt nede før og etter en alvorlig hjerneoperasjon i 2010... Men når det er sagt så vil Valium / alkohol ofte forverre situasjonen , jeg anbefaler heller at du sørger for at du har god tilgang på tv serier og filmer som får deg til å le og ikke minst gråte , sørg også for å spille spill som du kan få ut aggresjonen din på og prøv å kom deg ut og få ut den siste energien i deg ved å løpe / sykle / svømme som bare faen... Når det gjelder damen din så vil jeg tro at hun er avventende ,slik jeg leser mellom linjene her kan det være at hun vil se endringer hos deg som feks at du har ordnet opp i det personlige og trener osv. At hun lurer på hva du har gjort i helgene og er sjalu er bra , vis at du også har et sosialt liv og ikke er helt avhengig av henne og at du har flere muligheter men at du akkurat nå er avventende siden du fortsatt er glad i henne (gjør dette klart for henne). Lenke til kommentar
ragge_jz Skrevet 10. september 2014 Del Skrevet 10. september 2014 off, masse hverdagsdrama.... Sånn er det, noe må man fylle tiden sin med i mangel på noe bedre å gjørra. Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 16. september 2014 Forfatter Del Skrevet 16. september 2014 Oppd: Etter at hun ble sjalu da jeg var på festen, har vi møttes og hatt sex som jeg skrev. Hun forklarte selv at hun var kåt på meg, og begrunner det hele med at "hun var vandt til regelmessig" og vil være friends with benefits og fortsette som gode venner. Det er et merkelig forhold vi har nå pga dette: Først flyttet hun ut på en dag, til et sted som er 2 timer unna her jeg bor. Så flyttet hun på lørdag til en hybel som ligger 5 minutter med bil unna. Siden lørdag har vi møttes på søndag for å levere resten av tingene hennes som var her (vi var sammen hele dagen, jeg hjalp henne med å ordne opp på hybelen og hun var veldig takknemlig for dette. Så dro vi ut og spiste (ikke noe romantisk, bare McDonalds, hehe), og dro så til en park, videre hjem til meg og hadde sex (vi kyssa og klinte i senga først), og det virket som om kyssene var veldig ekte, enda det var vanskelig å "få lov å kysse henne" det "første kysset" da hun liksom lekte rundt og var hardt to get som faen - men hadde ingenting i mot at jeg var helt i ansiktet hennes.Videre så var vi sammen i ca. 2 timer til etter sexen (som varte forøvrig i 2 timer med forspill) og jeg kjørte henne hjem, og dro til meg selv. Dagen etter har vi god kontakt og jeg leverer noe mat til henne som lå i fryseren som i utgangspunktet var hennes, pluss litt ekstra fra fryseren. Så avtale vi å dra til Sverige (tirsdag) sammen til Sverige dagen etter. Hun kom hjem til meg denne kvelden (kl 23:45 - jeg hentet henne) og hun var trøtt og ville sove så og si med en gang sammen med meg. Da vi sov sammen, endte det selvfølgelig i sex igjen (fra min side startet flørten, mens hun "teaset" og latet som om hun ikke ville, mens så fort jeg trakk meg unna, dro hun meg tilbake). Etter dette så sov vi, og hadde sex igjen på morgenen uten kyssing. Deretter dro vi til Sverige og hadde en veldig god tone, helt til jeg følte at jeg falt helt sammen da hun spurte om jeg ville ha ølkvoten hennes. Jeg ble helt tom innvendig, og jeg sa at jeg "ikke drikker øl lenger". Og jeg var med henne i ca 1 time uten å si stort, og hun merket at noe var galt, og at det også var alkoholproblemet jeg har hatt de siste tre ukene (nå har jeg vært nykter i 1,5 uke mens jeg har vært alene, var på byen og drakk på lørdag med gode venner). Jeg la da ut at jeg har kommet litt over henne, og vil satse på et tett og godt vennskap, men la samtidig ut at det ikke er noe i veien for at jeg eller henne skulle få følelser igjen. Hun ble så fiksert av det siste med følelser, at hun sa "det føles ut som om du prøver å få meg tilbake". Jeg nektet for dette, og la vekt på at jeg prøver å bevise at jeg er kommet meg videre, samt at jeg har det bedre med meg selv siden jeg sluttet å drikke/ruse meg på valium. Hun aksepterte dette etterhvert, og hadde tillit i det jeg sa og vi "avtalte" med usikkerhet (det er ikke bestemt enda) at hun skulle komme hit en dag eller to i helgen og bli over natten. Hva er det som egentlig skjer? Jeg skjønner ikke selv. Alt er blitt veldig rart, og jeg har jo selvfølgelig følelser som skurrer. Jeg føler at hun har forandret seg til det positive, og at jeg selv også har forandret meg til det positive, og jeg ser gleden i livet igjen hver gang vi er sammen. Mens vi er sammen er jeg noe hard-to-get, lar henne lede samtalen, samt finner på litt morsomme ting (av det hun likte i forholdet vårt tidligere) som å danse, synge til musikk og få hun til å smile/le. Hun presiserte igjen når hun tolket at "jeg skulle ha hun tilbake" at det aldri kommer til å skje. Jeg føler hun er usikker på det punktet, selv om hun er bestemt. Jeg tror at hun har satt tankene sine mot det å være "singel og nyte livet", men ser etterhvert at livet hennes kanskje ikke er det samme uten, da hun virkelig, siden vi mistet hverandre, har mistet ufattelig mye selvtillit. Jeg er bare meg selv om dagen, og er nesten helt lik da hun falt for meg, bare bedre, da jeg vet hvordan hun liker at jeg oppfører meg. Til helgen om hun skulle komme, så har jeg kjøpt biff i Sverige og tenker å kanskje diske opp en fin middag til oss, evt noe vin, men jeg føler også at dette blir "litt mye"? Så igjen, så spør jeg dere; Hva er det som skjer? Og hvordan skal jeg gå frem videre og i helgen? Anonymous poster hash: 2907f...60f Lenke til kommentar
Gjest Bruker-182691 Skrevet 17. september 2014 Del Skrevet 17. september 2014 Du vil jo absolutt få henne tilbake, det finnes ikke noe perfekt balanse. På den side, ingenting dumt ved å se hva som skjer. Ved å distansere deg fra henne kan hun likedan gjøre det samme. Lenke til kommentar
Skallekos Skrevet 17. september 2014 Del Skrevet 17. september 2014 (endret) TS, du spør mye om "hva som skjer" og sier at du ikke forstår så mye. Egentlig fremstår du veldig hjelpesløs, uviten og usikker ut i fra hvordan du fremstiller problemstillingen. Hvor gammel er du nå egentlig? Og du er deg selv om dagen. Hvem er du ellers da? Og lik deg da hun falt for deg, bare bedre. Da lurer jeg på, mener du at du var du like usikker på den tiden og, eller mer også da evt? Og det å se ting litt an er ikke alltid like dumt, men det er jo noen ganger enkelte aldri blir klokere og da. Og en vet aldri hvor stor en tabbe er før en har gjort den, som oftest. Og avstand er vel ikke helt det store hvis en er interessert? Hvor ofte forekommer det? Eller, det finnes vel unntak hvor noen er interessert men så er det å distansere seg noe en likevel trenger/ønsker. (Er vel noe noen kan relatere til det?) Og joa, uten syke tendenser, issues og stalkertendenser så skaper jo distansering normalt sett distanse. Det sier vel seg selv. Endret 17. september 2014 av Skallekos Lenke til kommentar
anon12234 Skrevet 17. september 2014 Del Skrevet 17. september 2014 (endret) hva som skjer? du gjør alt feil, det som skjer. Hun vil ha deg men ikke hele deg, derfor plukker hun de bitene hun vil ha og trenger, og du godtar dette og spiller med. Lite skjønner du at så snart noen andre kan gi henne dette så er du ferdig. Du må kutte henne ut, det er ikke noe galt i å si at "dette funker ikke for meg" og walk away. Hvis hun vil ha deg tilbake kommer hun løpende etter, hvis ikke gjør hun ikke det og da er det for det beste for hun kommer til å dumpe deg igjen innen kort tid. Det er lov å passe på seg selv. Alle breakups har litt rebound og her er det du som kommer til å lide og bli dobbel dumpa. Spiller ingen rolle om jeg sier dette, du klarer ikke se det selv og du klarer i værtfall ikke la vær å følge hennes føring. Endret 17. september 2014 av Henrik2k Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 17. september 2014 Del Skrevet 17. september 2014 Nå må jeg bare påpeke at det finnes ikke et fasitsvar her , hver enkel dame er forskjellig og du kjenner henne trolig best av alle her på forumet. Siden du ønsker å være med henne så kan jeg ikke gi andre råd enn : *Prøv å fokuser litt mer på deg selv og tenk litt mindre på henne. For mye mas er ikke bra for noen. *Fint at du gir henne oppmerksomhet , men legg merke til at hun ble mer interessert når du faktisk også var ute på byen. Med andre ord , hun må ikke ta deg for gitt. *OG igjen, slutt å tenke for mye, det hjelper ikke å gruble og for å være ærlig så vil dette utvikle seg trolig en vei uansett hva du gjør (med mindre du virkelig går inn for å ødelegge , da går det i alle fall i dass) , hva resultatet blir er usikkert , men det er mange forhold som ordner seg etter at man har vært igjennom en slik etappe og mange som ikke gjør det. Uansett lykke til og slapp av og lev livet. Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 17. september 2014 Forfatter Del Skrevet 17. september 2014 Hm, tenkte i helgen at vi absolutt ikke skulle ha sex uten å fortelle henne dette, men rett og slett bare si at jeg ikke "ønsker" der og da, bare for å se hvordan det går uten. Avstanden som du snakker om dreier seg om 5 minutter med bil/20 min å sykle og hun er allerede lei plassen hun bor... Du som spurte om alder; Er jo alltids lurt å lese førstepost før man svarer! Men jeg spurte også om litt tips til helgen. Det er fortsatt usikkert om det blir noe av siden jeg muligens skal på fest; hva skal jeg gjøre i helga? Hele grunnen til at jeg er usikker om dagen er at jeg rett og slett ikke vet hva jeg skal gjøre i hele situasjonen og spesielt til helgen. Anonymous poster hash: 2907f...60f Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå