Gå til innhold

Den store iPhone 6 / Plus / 6S / 6S Plus tråden

Lami

OPPDATERT AVSTEMNING  

178 stemmer

1. 1. Skal du ha den nye iPhone 6S eller 6S Pluss?

• Ja, jeg skal kjøpe iPhone 6S
      50
    • Ja, jeg skal kjøpe iPhone 6S Pluss
      44
    • Kanskje etterhvert
      11
    • Nei, jeg tror jeg står over denne modellen.
      73

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Litt ang iPhone 6 og batteritid. Må si meg rimelig fornøyd siden jeg tok den ut av ladern igår. 43% igjen. Vesentlig bedre enn tidligere års modeller.

Veldig fornøyd med høyttaler og. Veldig rund og fin lyd som passer bra til lydbok. Der har andre tlf sviktet stort med veldig tynn lyd.

Alt i alt lovende.

post-39312-115529_thumb.jpg

Endret av Jimster
Lenke til kommentar

Etter å ha hatt iPhone 6 i 6 dager, synes jeg batteritiden er noe bedre enn iPhone 5S. 6'eren har bedre/kraftigere batteri, men også større skjerm og bedre prosessor. Dermed blir det naturlig nok ikke noen større gevinst, men som sagt, føler jeg at batteritiden er bedre på iPhone 6.

Mine inntrykk bygger på bruk under jevnt over samme forhold og med samme bruk av de to telefonene.

PS:

For de som synes at iPhone 6 ligger meget godt i hånden, er jeg ikke enig. Synes den er i glatteste laget, og man må skifte grep etter hvor man flytter fingeren over skjermen. En passende case hjelper på. Ellers er jeg veldig godt fornøyd med telefonen. Jeg er helt inni Apple-økosystemet, fordi jeg synes det fungerer veldig godt for mitt behov. Fint å kunne fortsette med iPhone med det jeg har savnet - større skjem. Har en iPhone 6 16GB Silver.

Edit:

Legger til at det er dårlig mobildekning på jobb. Derfor vil de som generelt har god mobildekning nok oppleve enda bedre batteritid fra iPhone 5S til 6 enn jeg har gjort.

Har man 6+, vil det bli enda mye bedre.

Endret av CellularDude
Lenke til kommentar

Du blir nødt til å google det. Prøv dette:

http://www.igeeksblog.com/how-to-transfer-sms-from-android-phone-to-iphone/Du laste ned "Evernote" til begge (jævlig bra notat app), logge begge inn på samme konto og kopiere meldinger over i et notat. Så syncer den notatet fra den ene til den andre.

Edit: Evernote funker har app til pc/mac og og funker helt utmerket.Jeg bruker SMS Backup + som synkroniserer SMSer mot Gmail. Da er det kjapt å søke på "navn på person/kontakt" + "label:sms" i Gmail-en for å finne tilbake til gamle meldinger. Veldig oversiktlig og greit.

Jeg bruker Backuptrans, og er veldig fornøyd med det. Har brukt det siden 2013 til å ta backup av SMS på iPhone og Android, samt overføre SMS fra backup til ny Android- eller iPhone, eller gjenopprette SMS.

Her er link:

http://www.backuptrans.com/android-sms-to-iphone-transfer.html

Takker for hjelpen :thumbup:

Endte med at det ble SMS Backup+ som ble løsningen, alle SMS-trådene ligger nå fint sorterte i Gmail, lett tilgjengelig i Mail-appen. Er også lett å redigere på trådene i webclienten til Gmail (er riktignok bare de 100 siste meldingene fra hver person som vises, men pytt pytt.) Overraskende lite kluss å lage til faktisk! :)

Endret av pederlh
Lenke til kommentar

Hmm... Venter enda på betaling står det hos meg. Bestilt 26. og signerte og fikk beskjed om at Ge-moneybank aksepterte søknaden min.

gah.. fant ut at jeg hadde fått en mail som jeg også måtte signere, noe jeg selfølgelig ikke har gjordt. Jaja, har klart meg 2 mnd uten telefon så hva gjør vel en til?

Lenke til kommentar

Du blir nødt til å google det. Prøv dette:

http://www.igeeksblog.com/how-to-transfer-sms-from-android-phone-to-iphone/Du laste ned "Evernote" til begge (jævlig bra notat app), logge begge inn på samme konto og kopiere meldinger over i et notat. Så syncer den notatet fra den ene til den andre.

Edit: Evernote funker har app til pc/mac og og funker helt utmerket.Jeg bruker SMS Backup + som synkroniserer SMSer mot Gmail. Da er det kjapt å søke på "navn på person/kontakt" + "label:sms" i Gmail-en for å finne tilbake til gamle meldinger. Veldig oversiktlig og greit.

Jeg bruker Backuptrans, og er veldig fornøyd med det. Har brukt det siden 2013 til å ta backup av SMS på iPhone og Android, samt overføre SMS fra backup til ny Android- eller iPhone, eller gjenopprette SMS.

Her er link:

http://www.backuptrans.com/android-sms-to-iphone-transfer.html

Takker for hjelpen :thumbup:

Endte med at det ble SMS Backup+ som ble løsningen, alle SMS-trådene ligger nå fint sorterte i Gmail, lett tilgjengelig i Mail-appen. Er også lett å redigere på trådene i webclienten til Gmail (er riktignok bare de 100 siste meldingene fra hver person som vises, men pytt pytt.) Overraskende lite kluss å lage til faktisk! :)

Men du får ikke overført meldingene til innboksen på iphonen?

Lenke til kommentar

[Lang vegg med tekst]

Men du får ikke overført meldingene til innboksen på iphonen?

Backuptrans (http://www.backuptrans.com/android-sms-to-iphone-transfer.html) skulle visst klare det, men de skulle ha $20 for programmet. Var ikke verdt det for oss, det var ikke så viktig at de gamle SMSene lå akkurat i meldingsappen. :)

Er ikke så lett å overføre meldinger, iOS og android bruker visst to helt forskjellige system eller no sånt...

Lenke til kommentar

Aldri vært så usikker på et valg i hele mitt liv, 6 eller 6 PLUS.

Får av jobben så pris er ikke noe issue, hadde egentlig bestemt meg for 6 PLUS, men fikk se størrelsen på 6 ern (som egentlig er stor nok? ) og ble jævla usikker.

Redd for å synes det er dritfett med stor skjerm i 2 uker og så gå over til å hate det pga det er upraktisk senere når man skal drasse telefonen rundt, feks ting som trening.

Noen som har prøvd ut begge?

Lenke til kommentar

Får av jobben så pris er ikke noe issue, hadde egentlig bestemt meg for 6 PLUS, men fikk se størrelsen på 6 ern (som egentlig er stor nok? ) og ble jævla usikker.

Redd for å synes det er dritfett med stor skjerm i 2 uker og så gå over til å hate det pga det er upraktisk senere når man skal drasse telefonen rundt, feks ting som trening.

Hadde akkurat det samme problemet som deg, men siden jeg er "avhengig" av telefon på trening, så gikk jeg for 6'ern. Jeg mista min samsung S3 (Gud forby) ned i tredemølla når jeg trente forrige uke, fordi den ligger ved siden på den mobilhylla på siden av tredemølla. Kom såvindt borti mobilen, så datt den ned. Tror ikke jeg skal ha en STØRRE telefon nå. Skal sies at telefonen skjøt fart og havna 2-3 meter bak meg, etter den traff båndet på mølla :tease:

Lenke til kommentar

Synsbedrag kalles det ;)

Hehe, det er kanskje det. :p Får vel få tak i en liten vater :wee:

Ellers, så er jeg kjempefornøyd med batteritiden på den. Nå har jeg klart 3 fulle dager på en og samme lading med moderat bruk.

Slår alle mine tidligere smarttelefoner på batteritid.

Ellers så irriterer jeg meg enda over alle bugs med iOS 8 og at mange apper ikke fungerer optimalt på den store skjermen. Får vel smøre meg med tålmodighet ..

Leather Caset fra Apple er perfekt, og telefonen føles mye tryggere å holde med en hånd uten for å være redd for å miste den.

Lenke til kommentar

Stikk i en butikk og prøv ut. Kjipt å sitte med en for stor fjøl også, og andre veien :p For min egen del er det fullstendig uaktuelt å ha med meg noe så svært som Plus utgaven til enhver tid ihvertfall. Denne følelsen ble bare forsterket så raskt jeg fikk testet ut begge utgavene.

Hvor mye tykkere blir iPhone 6 med en leather case fra Apple? Nå er det sikkert kommet en rekke alternativer på markedet innen den tid jeg tenker å kjøpe den da, men er veldig opptatt av at en slik case skal bygge minimalt ut.

Endret av Mala
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...