Gå til innhold

Den store iPhone 6 / Plus / 6S / 6S Plus tråden

Lami

OPPDATERT AVSTEMNING  

178 stemmer

1. 1. Skal du ha den nye iPhone 6S eller 6S Pluss?

• Ja, jeg skal kjøpe iPhone 6S
      50
    • Ja, jeg skal kjøpe iPhone 6S Pluss
      44
    • Kanskje etterhvert
      11
    • Nei, jeg tror jeg står over denne modellen.
      73

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg er egentlig strålende fornøyd med iPhone 6 4.7 tommer etter å ha hatt den i en uke i dag. Skjermstørrelsen, bruk med en hånd, og alt som er. Den er (nesten) perfekt. Men batteriet er vel det samme som var i 5S? Skal prøve å kjøre en test i morgen og si ifra hvordan statsene mine er. Plugger den ut 07.40 i morgen og skal se hvordan det er men jeg kan ikke akkurat si meg fornøyd med batteriet. Altså, jeg vurderte jo Plus litt før jeg kjøpte en 6, men skal ikke si jeg angrer ett sekund. Hadde ikke funket for meg å ha en 5.5, må gå an for meg å bruke den med en hånd og at den passer fint i bukser/lett å trene med og alt det der. Men batteriet fristet veldig. Og det er dette jeg er litt skuffet over med 6. De kunne ha kommet med et litt bedre batteri på denne altså...

Kanskje det er mulig at det er bare min mobil? Skal sjekke nøye i morgen med stats og alt og poste her så kan jeg sammenligne med noen av dere med 6. Har forøvrig 64GB 6 i gull.

3 prosent igjen nå midnatt etter å ha plugget ut 08.30 i morges. Med helt 'moderat' bruk med 4G, litt Spotify, litt iMessage og whatsapp. Kan ikke vise battery usage stats i use og standby da det bare står '-' på begge siden jeg måtte reboote en gang i dag når tlf klikket litt og trengte hard reset. Kan prøve å kjøre samme greien i morgen og sjekke stats uten å reboote eller noe.

Men mtp på dette batterlivet på en helt ny tlf som i tillegg skal være bedre på iPhone 6 enn 5S (litt ihvertfall); er dette helt vanlig da og som forventet med andre ord?

Lenke til kommentar

Hva er det du snakker om? Har du i det hele tatt skjønt problemet, som forøvrig ikke er et problem lenger? Når jeg sveiper oppover mens tastaturet er oppe, f.eks. inne i Meldinger, så kommer ikke hurtigmenyen opp, gitt at jeg slipper før menyen kommer og samtidig ikke har dratt lenger opp enn der tastaturet er. Drar jeg raskt oppover og avslutter sveipen over tastaturet, så kommer menyen opp, så problem solved. Det var bare en uvant lang sveip som måtte til (4 cm oppover vs. f.eks. bare 1 cm oppover når tastaturet ikke er aktivert). Alternativt kan man dra roligere, da slipper man å dra forbi tastaturet.

Snip

Gå inn på meldinger, begynn å skrive en melding slik at tastaturet kommer opp for så å prøve å sveipe opp hurtiginnstillingene ved å dra kjempefort oppover uten å dra lenger enn høyden på tastaturet (dvs. øveste bokstavrad). Da kommer ikke hurtiginnstillingene opp uansett hvilken teknikk man bruker. Betviler at du har en spesiell teknikk som får dette til, isåfall kan du få lov å filme det. Hvis det går, så har du mest sannsynligvis sveipet høyere enn tastaturet, og dette er antageligvis noe Apple har gjort med vilje, m.a.o. ikke en bug som først antatt.

Endret av 2bb1
Lenke til kommentar

Her er oversikten over batteriet mitt. Plugget ut av laderen 0630 i morges, og bildet er tatt 0130..vanlig moderat bruk midt på dagen, og mye bruk etter kl 19 med streaming av YouTube over Apple tv osv. iPhone 6 non plus

Veldig fornøyd! 5'ern jeg hadde måtte som regel lades kl 18-19...

post-148239-3551_thumb.jpg

• Liker 1
Lenke til kommentar

Tc47: jeg er ingen storforbruker av tlf, men sjekker den en del i løpet av dagen (insta, snap, messenger), browser litt, og spiller av Spotify i bilen via blåtann. Nå var jeg på kino i går kveld, så da ble det lite kveldsbruk, og har 61% igjen nå, unplugged ca 7.00 fredag morgen. Lader ofte annenhver natt, selv med vesentlig mer bruk enn nå. Jeg er hvertfall veldig fornøyd med batteriet på min 6'er 64gb.

Lenke til kommentar

Er det andre som opplever lagg når dere skriver? Har ikke fått brukt telefonen masse, men merker det spesielt når jeg skriver sms. Og ikke bare at det lagger, stopper helt i noen sek. også fortsetter den. Veldig irriterende. Trodde kanskje det hang igjen gammel bug fra icloud backuppen, så har nå reinstalert som en ny tlf, men skjer fortsatt. Har en iPhone 6+ 64 GB.

Lenke til kommentar

Gratis å bestille simkort på nett hos djuice mener jeg.

Sant nok det, men bestiller jeg i dag blir det vel sendt på mandag, så skal det hjem til min folkeregistrerte adresse, og så videresendes derfra, så da er det fort fredag, lørdag eller mandag før jeg får det. Litt lenge å vente da jeg kommer fra USA på mandag kveld og gjerne vil bruke telefonen så fort som mulig, så derfor ser jeg på fysiske butikker. Vil imidlertid slippe unna med minst mulig. Endret av Henrik C
Lenke til kommentar

Hendte en del før jeg resatte min 5s, spesielt i landskap modus. En av mange bugs i siste iOS dessverre.

Og jeg sliter fortsatt med dette på 5S. Men hvis jeg i landskapmodus snur telefonen med toppen mot høyre så går det bedre av en eller annen merkelig grunn.

Har dog ikke tatt en full reset da jeg hører folk har problemer selv etter det.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Noen som vet hvordan man aktiverer telefonsvarer? Når noen prøver å ringe meg bare ringer telefonen uendelig uten at de får muligheten til å legge igjen noen beskjed

Innstillinger->Telefon->Viderekobling->legg inn mobilsvarnr.

Dette kan også gjøres via operatør. Enten på abo-sider på nett, meny når du ringer mobilsvareren, eller ved å taste inn ulike "koder" på telefonen (som f.eks. Telenor **61*91509001#). Dette finner du å operatørens nettsider.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Gratis å bestille simkort på nett hos djuice mener jeg.

Sant nok det, men bestiller jeg i dag blir det vel sendt på mandag, så skal det hjem til min folkeregistrerte adresse, og så videresendes derfra, så da er det fort fredag, lørdag eller mandag før jeg får det. Litt lenge å vente da jeg kommer fra USA på mandag kveld og gjerne vil bruke telefonen så fort som mulig, så derfor ser jeg på fysiske butikker. Vil imidlertid slippe unna med minst mulig.

For å si det slik, så koster det butikken null kroner å fikse deg simkort. De får tilsendt gratis simkort fra leverandør, så prisen kan de hovedsakelig sette selv, der alt går til ren fortjeneste. De fleste pleier å ta 200, men møter du på en kjekk person så får du det gratis. De har i alle fall mye å gå på hvis du velger å prute ;)

Hilsen tidl. data-/tele-selger

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...