Gå til innhold

Den store iPhone 6 / Plus / 6S / 6S Plus tråden

Lami

OPPDATERT AVSTEMNING  

178 stemmer

1. 1. Skal du ha den nye iPhone 6S eller 6S Pluss?

• Ja, jeg skal kjøpe iPhone 6S
      50
    • Ja, jeg skal kjøpe iPhone 6S Pluss
      44
    • Kanskje etterhvert
      11
    • Nei, jeg tror jeg står over denne modellen.
      73

Anbefalte innlegg

Batteritid på iPhone 6 64gb: Har brukt den 9 timer og 27 min ila dagen. Standby er på 16timer 14min. Hovedsakelig er den brukt til podcast (ca 2timer) og musikk via Spotify (20% av batteribruken ila dagen). Har tatt en god del bilder, surfet litt, brukt GPSen de 6km jeg har vandret rundt i byen idag (altså 1.5time på her), har også brukt messenger og snapchat (filming en god del), stoppeklokke når jeg lagde mat osv. På slutten av dagen nå så har jeg også overført endel over bluetooth samt oppdatert telefonen med nytt innhold på iTunes over Wi-fi. Nå har jeg igjen 16% av batteriet: Skulle gjerne sett at det lå på en 30% kanskje, men når det er sagt så hadde den 40% igjen kl22 i kveld - inntil jeg tok av med filming på snapchat... Så må si at jeg er ganske så fornøyd med batteritid hittil. (De andre dagene jeg har hatt den så har den ligget på 30-50% etter endt dag).

• Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Iphone 6+ 64gb kan iallefall bestilles fra Netcom, men koster jo 500kr mer nesten. Noen som har input? Netcom mer verd enn tele2 uansett? Har alltid brukt telenor/djuice tidligere.

Kan bestilles ja, men de har den jo ikke på lager. Så det må påregnes en del ventetid.

Lenke til kommentar

Noen som vet hvordan Apple gjør det med bestillinger? Sender de ut de til de som har bestilt først eller de som har betalt først?

Bestillte tidlig på dagen, men valgte betalingsutsettelse. Det skulle ta 2 dager før Apple fikk den infoen de trengte fra GE-money bank men har enda ikke fått noe mail at telefonen er sendt :/

Lenke til kommentar

Noen som vet hvordan Apple gjør det med bestillinger? Sender de ut de til de som har bestilt først eller de som har betalt først?

Bestillte tidlig på dagen, men valgte betalingsutsettelse. Det skulle ta 2 dager før Apple fikk den infoen de trengte fra GE-money bank men har enda ikke fått noe mail at telefonen er sendt :/

Bestilte med engang nettbutikken åpna hos apple. Siden det var en stor ordre (beats, 2 iphones). Ville jeg ikke betale med engang, så jeg tok betalingsutsettelse, fikk signerings linken 2 min etter, og ordren var bekreftet etter et par timer. Har selv ikke hørt noe fra Apple enda, har også noen bekjente som bestilte med engang etter nettbutikken åpna og betalte med engang, de har heller ikke fått noe beskjed om når tlf blir sendt osv.

Også ringte jeg Apple igår, de sa at de ikke vet når telefonene kommer inn, det var visst veldig usikkert, men for å være ærlig angrer jeg på at jeg ikke bestilte fra telenor, da de jeg kjenner har allerede fått telefonene sine.

Endret av Eplefyren
Lenke til kommentar

En god venn av meg har fått sin 6+. Jeg har selvsagt klådd på den, da det var en aktuell terminal også for min egen del. Mine inntrykk:

Fantastisk flott skjerm

Rask og "snappy"

Dekker et større spekter av mitt bruksmønster med kun denne terminalen

Men...

Størrelsen er faktisk et problem når det gjelder å bruke tastaturet. Den blir rett og slett litt for stor til å være behagelig og ergonomisk å skrive på. Det føltes klønete.

Så dermed er min konklusjon at jeg beholder min velfungerende 5s inntil videre og ser an hva en 6s kan finne på å bli...

Lenke til kommentar

Tastaturet synes jeg fungerer bedre enn på 5s siden det er lettere å skrive med to tomler.

Men

Problemet oppstår når man går inn på en app som ikke er optimalisert for 6/6+. Da blir tastaturet "større" og bokstavene forskyve seg i forhold til det fingrene har lært seg. Da skriver man mer feil.

Regner dog med at det problemet forsvinner om noen uker.

Lenke til kommentar

Sluker ikke snapchat batteri? Casey Neistat, for de som følger han, har jo ørten batteripakker med seg når han er ute og blogger via snap..

Ikke hørt om fyren, men det er tydelig at det er noe "feil" med snapchat: hadde 43% igjen på batteriet, og etter å ha filmet og tegnet noe shiiet så fikk jeg plutselig advarsel om 20% igjen (kombinert med en telefon som var litt vel varm å holde i hånden..).

Forresten: Mulig jeg er dårlig på å google, men noen som vet om en kan sette opp telefonen slik at innhold på iTunes automatisk overføres til telefonen? Evnt en måte å starte overføringen fra telefonen slik at jeg slipper å sette meg ned ved maskinen? (En kan selvfølgelig si at det er litt vanskelig å få nytt innhold på iTunes uten å sitte på maskinen, men det er ikke spørsmålet :p )

Lenke til kommentar

Sluker ikke snapchat batteri? Casey Neistat, for de som følger han, har jo ørten batteripakker med seg når han er ute og blogger via snap..

Ikke hørt om fyren, men det er tydelig at det er noe "feil" med snapchat: hadde 43% igjen på batteriet, og etter å ha filmet og tegnet noe shiiet så fikk jeg plutselig advarsel om 20% igjen (kombinert med en telefon som var litt vel varm å holde i hånden..).

http://youtu.be/MdC23aBpF3E

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...