Gå til innhold

Den store iPhone 6 / Plus / 6S / 6S Plus tråden

Lami

OPPDATERT AVSTEMNING  

178 stemmer

1. 1. Skal du ha den nye iPhone 6S eller 6S Pluss?

• Ja, jeg skal kjøpe iPhone 6S
      50
    • Ja, jeg skal kjøpe iPhone 6S Pluss
      44
    • Kanskje etterhvert
      11
    • Nei, jeg tror jeg står over denne modellen.
      73

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvordan skal en overføre SMS fra Android til iPhone?
Nettopp "frelset" stakkars mor som hadde en Galaxy SIII med en ny iPhone 6, men har null ide på hvordan tekstmeldingene skal klare å komme seg over til nytelefonen... Hva er det dere har gjort?

Trenger forøvrig ikke være slik at SMSene dukker opp i meldingsappen, bare at de ligger en plass på iPhonen dersom det skulle bli nødvendig å gå gjennom tidligere samtaler. :)

Lenke til kommentar

Nettopp "frelset" stakkars mor som hadde en Galaxy SIII med en ny iPhone 6, men har null ide på hvordan tekstmeldingene skal klare å komme seg over til nytelefonen... Hva er det dere har gjort?

Trenger forøvrig ikke være slik at SMSene dukker opp i meldingsappen, bare at de ligger en plass på iPhonen dersom det skulle bli nødvendig å gå gjennom tidligere samtaler. :)

Jeg bruker SMS Backup + som synkroniserer SMSer mot Gmail. Da er det kjapt å søke på "navn på person/kontakt" + "label:sms" i Gmail-en for å finne tilbake til gamle meldinger. Veldig oversiktlig og greit.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Du laste ned "Evernote" til begge (jævlig bra notat app), logge begge inn på samme konto og kopiere meldinger over i et notat. Så syncer den notatet fra den ene til den andre.

Edit: Evernote funker har app til pc/mac og og funker helt utmerket.

Endret av Jimster
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Amobil tester Samsung in iPhone 6 dødare :p: http://www.amobil.no/artikler/test-samsung-galaxy-alpha/163917

Stusser litt på hvorfor Alpha får trekk for å ikke være vanntett. Forøvrig ser det ut som en ganske fin telefon til Samsung å være :)

Hadde de trukket for det og den hadde fått lavere score enn iPhone ville et par hardbarka Andoid folk fått sirkulasjonssvikt?

Men seriøst…enig i at Samsung er inne på noe.

Lenke til kommentar

Noen andre her som har problemer med å gjenopprette iPhone 6 fra icloud?

prøvd 3 forskjellige backups, på alle får jeg "kan ikke gjenopprette på grunn av feil med de sikkerhetskopierte dataene"

Jeg har ikke prøvd enda, men jeg kan nevne at jeg har opplevd noe hickups med iCloud igår kveld og idag. Så det kan være noe midlertidig feil ute å går.

Lenke til kommentar

Neon av dere med iPhone 6 som gidder å sjekke modellnummeret på den? Er det A1549 (GSM) eller A1586 (GSM)? Skal til å kjøpe her i USA, han ene i Apple Store mente jeg skulle ha Sprint-modellen, men vil gjerne være sikker så jeg får rett LTE-bånd osv.

En kompis har en 1522 6+ fra USA, og han får fortsatt LTE her i Norge ( 50mbps+ med 4g, speedtest ookla)

Spiller egentlig ingen rolle, da alle iphone 6/6+ har 4gbånd til de fleste land.

Lenke til kommentar

Neon av dere med iPhone 6 som gidder å sjekke modellnummeret på den? Er det A1549 (GSM) eller A1586 (GSM)? Skal til å kjøpe her i USA, han ene i Apple Store mente jeg skulle ha Sprint-modellen, men vil gjerne være sikker så jeg får rett LTE-bånd osv.

Jeg har A1549, den fungerer utmerket

Lenke til kommentar

Hvordan kan det være at når jeg starter telefonen og skal velge region, så vet den at jeg er i Sverige? Telefonen er kjøpt i HK. Det sitter ikke et simkort i.

Kanskje den er koblet til wifi.. (Ikke sikker)

Ikke koblet på wifi nei. :hmm:

https://www.apple.com/iphone/LTE/

Endret av Hotel Papa
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...