Gå til innhold

Den store iPhone 6 / Plus / 6S / 6S Plus tråden

Lami

OPPDATERT AVSTEMNING  

178 stemmer

1. 1. Skal du ha den nye iPhone 6S eller 6S Pluss?

• Ja, jeg skal kjøpe iPhone 6S
      50
    • Ja, jeg skal kjøpe iPhone 6S Pluss
      44
    • Kanskje etterhvert
      11
    • Nei, jeg tror jeg står over denne modellen.
      73

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

de som har fått sin iphone 6 plus - noen kommentarer til hvordan den er å bruke?

sliter plutselig veldig med å bestemme meg for størrelsen...

Tror de færreste vil være helt ærlige med seg selv når de får den i hende. Lag deg sånne papputklipp, se på sammenligninger på bilder osv, og stol på magefølelsen.

Lenke til kommentar

Hmm, etter å ha brukt iPhone 6'en til madammen for å sette den opp osv nå så må jeg si at jeg blir litt skeptisk til valget av iPhone 6 Plus, syntes iPhone 6 lå veldig behagelig i hånden og skjermen føles vel egentlig stor nok ut for å være helt ærlig. Godt man har 14-dager lovfestet angrerett på nettkjøp.

Lenke til kommentar

Hmm, etter å ha brukt iPhone 6'en til madammen for å sette den opp osv nå så må jeg si at jeg blir litt skeptisk til valget av iPhone 6 Plus, syntes iPhone 6 lå veldig behagelig i hånden og skjermen føles vel egentlig stor nok ut for å være helt ærlig. Godt man har 14-dager lovfestet angrerett på nettkjøp.

Nettopp!

Kan skjønne at det frister med batteritiden på Plus,men til syvende og sist syns jeg ikke det er verdt å kaste ergonomi og brukervennlighet i dass for dette.

Lenke til kommentar

Mega: det er et problem med store telefoner, dette med trening. Må nesten festes på låret eller noe. Men det er det man har smartklokke til =) . Så lar man tlf bli igjen hjemme.

Edit: eller ligge i en ryggsekk eller tilsvarende =p

Endret av Slai
Lenke til kommentar

de som har fått sin iphone 6 plus - noen kommentarer til hvordan den er å bruke?

sliter plutselig veldig med å bestemme meg for størrelsen...

Føles veldig stor, men etter hver time synes den blir bedre å bruke. Helt fantastisk med stor skjerm, en slags iPad mini mini ;)

Noen bugs her og der i apper, også Apple sine egne, bla Meldinger-appen. Litt vanskelig å få den i landscape-modus og tilbake til normalen av en eller annen grunn. Har oppdatert den til iOS 8.0.2.

Jeg kommer til å beholde min Plus. Den er stor, men jeg blir vant til den også.

Kan bekrefte at iPhone 6 Plus fra NetCom er ulåst. Satt inn OneCall-simkortet uten problemer.

Lenke til kommentar

Skuffende å høre at Apple selv ikke har fått ferdigstil iOS med tanke på den store skjermen, men dette bedrer seg sikker med iOS 8.1 vil jeg tro. At tredjepart ikke har god støtte for skjermen sjokkerer vel ingen ettersom utviklere ikke har visst om (med sikkerhet) at det i det hele tatt kom en jumbotelefon, ei heller har de visst noe som helst om skjermoppløsning eller skjermforhold. Utviklingsverktøyene til Apple har jo holdt dette skjult også helt til den nye versjonen av X-Code som ble levert med iOS 8 releasen.

Så dette vil nok rulle ut fortløpende fremover nå som utviklere faktisk har fått tilgang og mulighet for optimalisering mot den større skjermen. Situasjonen er en litt annen på iPhone 6 i og med at den har samme PPI og skjermforhold som iPhone 5 og 5S.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Har nå hatt min iPhone 6 noen dager og blitt veldig glad i størrelsen. Syns med det samme den var for stor. Men blei ganske fort vandt til den. Blei skuffet når jeg oppdaterte den til 8.0.2 i dag. Nå virker ikke handsfree i bilen lenger via blatann. Er vel ingen måte å nedgradere på heller :(

Lenke til kommentar

Blir vel iPhone 6 64GB grå/sort på meg fra chess når de får inn rette iphoner å ikke bare de minste :( Men, jeg synes det er et lite steg tilbake at kamera linsa stikker ut!? En annen ting, er det noen her som bruker stravas sykkel app og bruker wahoo pulsmåler og tråkkfrekvenssensor på 5/5s og fungerer det greit? Vurderer å skippe å kjøpe garmin 510 å kun bruke iPhone 6 til trening/sykkelcomputer itilegg til alt det andre man bruker mobilen til. Erfaringer? ;)

Lenke til kommentar

Ifølge Posten så skal jeg faktisk motta min i morgen, så kan jo rapportere da. Men personlig så tror jeg bare sporingen til Posten Norge ikke skiller mellom virkedager og helg..

Joda! Fullt mulig å få pakker på lørdag! Fikk nylig det :) Tror faktisk det er søndager og mandager Posten ikke mottar noen pakker (Slik er det i hjembygda mi i alle fall).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...