Gå til innhold

Den store iPhone 6 / Plus / 6S / 6S Plus tråden

Lami

OPPDATERT AVSTEMNING  

178 stemmer

1. 1. Skal du ha den nye iPhone 6S eller 6S Pluss?

• Ja, jeg skal kjøpe iPhone 6S
      50
    • Ja, jeg skal kjøpe iPhone 6S Pluss
      44
    • Kanskje etterhvert
      11
    • Nei, jeg tror jeg står over denne modellen.
      73

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg regner med å måtte vente 2-3 uker siden jeg bestiller så sent, men lever fint med iPhone 5S i mellomtiden.

Ikke si det. Han var kanskje litt for positiv, men sa at de som bestilte også i dag hadde gode muligheter til å bli med på første runden.

Bare for oppmuntringen måtte jeg trykke på grønn pil :)

Blir selvfølgelig positiv overrasket hvis den kommer i første runde.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Ser ut som at eg har sikra meg iPhone 6 plus til fredag. Blir 64 eller 128GB. Digg!

Kan jeg bare av nysjerrighet spørre deg hvordan du har sikret deg en telefon til fredag? :) Skal ikke ha plus en gang, og skal mest sannsynlig bestille på apple.no, men bare lurer. :)

Lenke til kommentar

FIkk bestillingslinken til UrgeLOL på en iPhone 6+ 64 gb fra Djuice, så nå krysser jeg fingrene for at en er på vei til meg på fredag :) La ikke merke til noe "2-3 ukers leveringstid" verken på siden eller i bekreftelsesmailen, så regner med den blir sendt fredag :)

Det jeg derimot er litt småbekymret for, er at jeg fikk sms fra Djuice om at "... ditt SIM-kort er klart til bruk fra 06.10.2014" (har skiftet fra Talkmore, beholdt samme nummer). Det er vel mulig å aktivere SIM-kortet før den datoen, eller? Det er jo nesten to uker til.

Endret av 2bb1
Lenke til kommentar

Om jeg har skjønt det riktig, skal ikke iPhone 6 og iPhone 6 Plus være operatørlåst om den er kjøpt i Norge.

Om den likevel er låst, har to valg, be Telenor låse den opp for deg, eller få de til å hurtigportere nummeret over til dem :) Så lenge du har mottatt SIM-kortet kan nummeret stort sett flyttes over på dagen om du tar kontakt tidlig på morgenen.

Lenke til kommentar

Neppe, det må porteres. Dette tar litt tid, desverre. Men frykt ikke, du låser bare opp telefonen og bruker gamle simkortet i mellomtiden?

edit: mulig jeg tar feil, og Glenn har rett; man kan kanskje "hurtigportere" som han sier.

Endret av Slai
Lenke til kommentar

Porteringsdatoen er ikke fastlåst som den var før, det er egentlig bare en sikkerhet for at kunde skal motta SIM-kort og koder i tide. :) Nye regler fra Post og Teletilsynet etter 1 mars. 2013.
Faktisk kan portering skje på minimum 16 timer, men vanligvis tar det en virkedag om man ber om raskere portering. Regner med gutta (og jentene) hos Telenor/djuice er behjelpelige her :)

Kjøper man abonnement hos forhandler med flytting av nummer, går det langt raskere enn om man bestiller abonnement via nett, siden kunden da får SIM-kort i hånda der og da.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...