Gå til innhold

Den store iPhone 6 / Plus / 6S / 6S Plus tråden

Lami

OPPDATERT AVSTEMNING  

178 stemmer

1. 1. Skal du ha den nye iPhone 6S eller 6S Pluss?

• Ja, jeg skal kjøpe iPhone 6S
      50
    • Ja, jeg skal kjøpe iPhone 6S Pluss
      44
    • Kanskje etterhvert
      11
    • Nei, jeg tror jeg står over denne modellen.
      73

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Grå forventet ubekreftet , Sølv forventet ubekreftet , Gull forventet ubekreftet

Tror ikke de har noe som helst på lager

Jo, det har de. De har f.eks mange iPhone 6 16 GB og 128 GB. Og en del 16GB Plus sist jeg sjekket. Det er ikke verst for å si det sånn!

Nå ser jeg Plus har plutselig gått ned til 3 sølve igjen!:

Lagerstatus Grå forventet ubekreftet , Sølv 3 , Gull forventet ubekreftet

Så mange iPhone 6 16GB har de:

Lagerstatus Grå 92 , Sølv 46 , Gull 45

Og så mange iPhone 6 128GB har de nå (det var kanskje noen flere eller noe sist jeg sjekket!) :

Lagerstatus Grå 35 , Sølv forventet ubekreftet , Gull forventet ubekreftet Endret av tc47
Lenke til kommentar

Pr år mente jeg.... Skjønte feilen min nå...

tar eksempel på iphone 6 plus 64GB:

Netcom smart basis betal nå: 6001 + (299*12)= 9.589kr

Djuice Nonstop L betal nå: 6699+(299*12)=10.278

diff: 689kr. Enda har jeg ikke regnet med 1 mnd gratis hos Netcom: 689+299 = 988kr

djuice gir bare 300kr rabatt hvis du tar:nonstop L 549 i mnd og da ender du på 10.887kr i året, ergo dyrere enn betal nå nonstop L.

Endret av Megaoctane
Lenke til kommentar

De ligger fremdeles ute til makspris på Telenor.no, så jeg håper og regner med at de vil bedre seg? Var det ikke noen her som fikk bestillingslink per epost fra Telenor og Djuice, kan ikke vedkommende fortelle oss hvilke priser han kunne velge i blant så vi kan sammenligne?

Lenke til kommentar

Det er ikke så stor forskjell på Djuice og Netcom dersom man betaler hele telefonen ved bestilling. 64-gb-versjonen koster 6099kr (mot Netcoms 5700,-) med 1gb data og 5899kr mot 5100kr for 299-kr-varianten (men da med 5gb inkl i måneden i stedet for 3gb hos Netcom).

Jeg har bestilt fra Djuice med M til 6099,- pluss 199kr i måneden, og vurdere å eventuelt kjøpe hastighetspakke til 99kr ekstra i måneden som gjør at jeg får totalt 3gb datamengde til 40mbit/s hastighet. Det tilsvarer 299,--pakka til Netcom i datamengde, men med dobbel teoretisk hastighet.

Hvorfor økte du ikke abonnementet, når du likevel skulle betale de 99,- for ekstra netthastighet? Jo større abonnement du har, jo mer "rabatt" får du.

Du kjøper den altså til 6099,- for 199,- mnd, og planlegger å legge på 99,- for bedre hastighet og mer datamengde - totalt 298,- mnd. Hadde du valgt samme løsning hos Netcom, ville du spart 1000,- med Smart Basis, dog med "bare" 20 mbit/s.

Ser nå at du ikke sparer noe særlig ved å velge 199,- eller 299,- i mnd hos Djuice, så den er grei :) men du ville fortsatt spart en tusenlapp fra Netcom kontra Djuice.

Sant. 200kr forskjell på telefonprisen med de to abonnementene, det er ikke så mye. Jeg har mer behov for 3 gb med full hastighet enn 5 gb med vanlig hastighet. I tillegg har jeg mulighet til å redusere til 199kr i mnd og 1 gb de månedene jeg ev. ikke bruker mobilen så mye (utenlandsreiser etc.), jeg kommer sannsynligvis til å ha 199kr flere mnd i året.

Er klar over at jeg kunne spart 1000kr på Netcom på 299kr-abonnementene, men jeg ønsker Telenor-dekning og var dessuten alt for treg med å bestille hos Netcom (mens jeg var blant de aller første hos Djuice). Har klart meg med "dum telefon" i mange uker nå i påvente av denne, så jeg orker ikke å vente enda flere uker på levering. Så det er min forklaring. Andre har sikkert andre behov. Jeg sparer uansett 5-600kr i forhold til å bestille telefon uten abb. som egentlig var alternativet mitt, så jeg klager ikke så veldig :)

Endret av pc-mist
Lenke til kommentar

På Mobil M og M+ så er jo prisene det samme nivået som nettsidene deres gjenspeiler, totalt sett. På NetCom betaler jeg 5,101,- for selve telefonen, pluss 11mnd abonnement til 299,- per måned, noe som gir meg en hyggelig pris på 8,390,-, for 64GB "vanlig" iPhone 6, siden jeg er ny kunde hos NetCom, noe som gir meg en måned gratis, da blir totalprisen hos NetCom 1,797,- billigere der. BankID på mobil kommer i tillegg hos Telenor, noe som gjorde at jeg bytta bort fra de tidligere i år, og kommer på prinsipielt grunnlag ikke til å være kunde hos de på lenge.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...