Gå til innhold

Den store iPhone 6 / Plus / 6S / 6S Plus tråden

Lami

OPPDATERT AVSTEMNING  

178 stemmer

1. 1. Skal du ha den nye iPhone 6S eller 6S Pluss?

• Ja, jeg skal kjøpe iPhone 6S
      50
    • Ja, jeg skal kjøpe iPhone 6S Pluss
      44
    • Kanskje etterhvert
      11
    • Nei, jeg tror jeg står over denne modellen.
      73

Anbefalte innlegg

Ja, min venn i USA fikk holde en 6 plus i går. Etter reaksjonen hans om størrelsen og å ha den i hånden bestemte jeg fast at det blir en 4.7 tommer (som han mente allerede var kanskje litt stor men går an å bli vant til ihvertfall).

Så da er det bestemt for min del. (samtidig som bildene av + i hånden til forskjellige folk skremte meg)

Og denne avgjørelsen gjorde meg enda mer glad fordi jeg visste 6+ bare skulle komme i 16 på fredag hos eplehuset (de sa dette forrige uke til meg når jeg spurte). Men de sa 64gig iPhone 6 må nesten komme på lanseringsdatoen da de så denne som den "mest populære modellen". But that didn't happen....

Jo mer jeg tenker på det, jo verre det høres ut i mitt hode. iPhone 6 + i bare 16 GB? Det er en stor nok tlf til å være en tablet, og de selger den med 16 GB... (som egentlig er sånn 11-12 som kan brukes?). Apple, wtf!

Endret av tc47
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja, min venn i USA fikk holde en 6 plus i går. Etter reaksjonen hans om størrelsen og å ha den i hånden bestemte jeg fast at det blir en 4.7 tommer (som han mente allerede var kanskje litt stor men går an å bli vant til ihvertfall).

iPhone 6 fremstår ikke som så fryktelig stor i det hele tatt, hovedforskjellen jeg merker fra iPhone 5S er vel egentlig høyden, som ikke plager meg nevneverdig men gjør at den føles større i lomma. I hånda så ligger iPhone 6 veldig trygt og fint, selv i mine relativt små hender. Avrundede kanter og det at den er så tynn gjør at jeg ikke finner den noe mer ubehagelig i hånden enn iPhone 5S egentlig.

Lenke til kommentar

Et pent moster håper jeg? ;)

Det kan jeg ikke si noe på ettersom vi ikke har fått noen demomodell av iPhone 6+ så jeg har ikke fått åpnet noen iPhone 6+ enda, må bare dømme ut ifra esken ;)

Men RamGuy, hvilken butikk jobber du hos? Det vil ikke bli solgt ulåst 64GB der på fredag altså?

Endret av tc47
Lenke til kommentar

iPhone 6 fremstår ikke som så fryktelig stor i det hele tatt, hovedforskjellen jeg merker fra iPhone 5S er vel egentlig høyden, som ikke plager meg nevneverdig men gjør at den føles større i lomma. I hånda så ligger iPhone 6 veldig trygt og fint, selv i mine relativt små hender. Avrundede kanter og det at den er så tynn gjør at jeg ikke finner den noe mer ubehagelig i hånden enn iPhone 5S egentlig.

Nei, tror det skal gå akkurat greit med en 4.7 altså :) Har bare blitt ganske sikker at Plus er for stor til meg, that's all.

Lenke til kommentar

Holy shit, 2bb. Jeg kunne kanskje knekt på 920en min siden den er fucked uansett, men... Damn.

Hehe, slapp av. Ødela den ikke, men det begynte å knase litt, så jeg stoppet når jeg innså hvor lett Nexusen var å bøye :)

Endret av 2bb1
Lenke til kommentar

Jeg sliter med dilemmaet om å vente på telefon fra NetCom, eller om jeg skal finne en butikk å møte opp i litt tidlig på fredags morgen, og få tak i en der, ringte nettbutikken deres, og de fortalte at de egentlig drev på å pakke telefoner, og at jeg er en av de aller første som har ordre.

Lenke til kommentar

Note 3-en tålte trykket greit.

Det er fordelen med hard plast. Den vender tilbake til sin opprinnelige form, intil trykket bli for stort og den sprekker, selvsagt. Aluminium fungerer ikke på samme måten. Plast kan også være tykkere uten at det påvirker vekten mye, antar jeg.

Ta en liten plastboks ut av kjøkkenskuffen og trykk på den, så spretter den tilbake til sin gamle form. Gjør det samme med en blikkboks, så...

Geir :)

Lenke til kommentar

Fikk tilbakemelding av en lokal Netcombutikk nå at de vil få inn et mindre antall 64gb på åpningsdatoen, samtidig så skriver Netcom på sine sider at det vil ta to uker for de som bestiller på nett, for noen litt lengre tid... Vurderer nå sterkt å fjerne nettbestillingen min, for så å møte opp i en butikk på morgenen, (og ettersom noen åpner 07 og andre kl 10, så får en i praksis to muligheter til å skaffe seg telefonen på fredag.

Seriøs risikovurdering det her :p

Lenke til kommentar

Det er en mulighet. Men er jo litt skummelt mtp. posten her i Norge og Polen må gjøre jobben sin for at jeg ikke helt mister en iPhone? Altså, vet at skal gå greit, men er jo en mulighet for at jeg aldri får den iPhone'n tilbake om den blir "mistet" på veien?

Hvis Posten mister en pakke, så skal de vel erstatte innholdet i pakken.

Eneste man må huske på, er å sende pakken med sporing.

Lenke til kommentar

Fikk tilbakemelding av en lokal Netcombutikk nå at de vil få inn et mindre antall 64gb på åpningsdatoen, samtidig så skriver Netcom på sine sider at det vil ta to uker for de som bestiller på nett, for noen litt lengre tid... Vurderer nå sterkt å fjerne nettbestillingen min, for så å møte opp i en butikk på morgenen, (og ettersom noen åpner 07 og andre kl 10, så får en i praksis to muligheter til å skaffe seg telefonen på fredag.

Kanskje et dumt spørsmål men det går ikke an å kjøpe den uten abonnement der? :p :P

De har jo ganske greie totalpriser da... men kjøpe også betale bruddgebyr og alt det der fortsatt litt for dyrt tenker jeg.

Lenke til kommentar

Det er en mulighet. Men er jo litt skummelt mtp. posten her i Norge og Polen må gjøre jobben sin for at jeg ikke helt mister en iPhone? Altså, vet at skal gå greit, men er jo en mulighet for at jeg aldri får den iPhone'n tilbake om den blir "mistet" på veien?

De erstatter latterlig lite dersom den ikke er sendt som verdipost, og dermed forsikret. Husker ikke satsene, men det er så lavt som kanskje 10 kr. kiloen eller noe i den duren.

Hmm godt å vite. Hadde selvfølgelig fått den sendt med iallefall sporing ja; men vet dere sånn ca. hvor mye det hadde kostet å sende den med denne "verdipost" måten som inkl. forsikring? Om det blir at jeg får den sendt i posten i det hele tatt må det bli denne her måten du nevner med forsikringen tenker jeg.

Endret av tc47
Lenke til kommentar

Note 3-en tålte trykket greit.

Det er fordelen med hard plast. Den vender tilbake til sin opprinnelige form, intil trykket bli for stort og den sprekker, selvsagt. Aluminium fungerer ikke på samme måten. Plast kan også være tykkere uten at det påvirker vekten mye, antar jeg.

Ta en liten plastboks ut av kjøkkenskuffen og trykk på den, så spretter den tilbake til sin gamle form. Gjør det samme med en blikkboks, så...

Geir :)

Jepp :) Alternativet til 6+ blir vel hovedsaklig Note 4, men nå har vel også Note-serien gått over til aluminiumsrammer? Blir vel ikke helt det samme da hele iPhonen er i aluminium, og ikke bare rammen, men kan likevel vise seg å bli et problem der også.

Når jeg tenkter meg om er vel Note 4 litt tykkere enn 6+, så kanskje problemet ikke blir like stort der likevel.

Endret av 2bb1
Lenke til kommentar

Kanskje et dumt spørsmål men det går ikke an å kjøpe den uten abonnement der? :p :p

De har jo ganske greie totalpriser da... men kjøpe også betale bruddgebyr og alt det der fortsatt litt for dyrt tenker jeg.

Tviler, er vel bare Eplehuset som selger uten abonnement nå i starten (?)

Avbestilte nettbestillingen min nå, også får jeg satse på at jeg klarer å få tak i den ila fredag morgen! (Som en backup så var jeg utrolig tidlig ute på Djuice, kanskje de tar til vettet og senker prisene nærmere lansering...) Hvordan er det når en kjøper i en lokal butikk med simkort? Om en har et nummer hos en annen leverandør, klarer de å fikse dette på stedet?

Lenke til kommentar

De erstatter latterlig lite dersom den ikke er sendt som verdipost, og dermed forsikret. Husker ikke satsene, men det er så lavt som kanskje 10 kr. kiloen eller noe i den duren.

Hmm godt å vite. Hadde selvfølgelig fått den sendt med iallefall sporing ja; men vet dere sånn ca. hvor mye det hadde kostet å sende den med denne "verdipost" måten som inkl. forsikring? Om det blir at jeg får den sendt i posten i det hele tatt må det bli denne her måten du nevner med forsikringen tenker jeg.

Hvorfor skal man kjøpe noe fra Norge og sende det til Polen? Bestill det heller fra Polen på Ebay f.eks. Hva med moms/toll?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...