Gå til innhold

Den store iPhone 6 / Plus / 6S / 6S Plus tråden

Lami

OPPDATERT AVSTEMNING  

178 stemmer

1. 1. Skal du ha den nye iPhone 6S eller 6S Pluss?

• Ja, jeg skal kjøpe iPhone 6S
      50
    • Ja, jeg skal kjøpe iPhone 6S Pluss
      44
    • Kanskje etterhvert
      11
    • Nei, jeg tror jeg står over denne modellen.
      73

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvis det viser seg å være en svakhet med 6 Plus, er det da ikke en reklamasjonssak?

Å ha telefonen i en bukselomme burde kunne anses som normal bruk, og burde da tåle det?

Skulle tro det, men av erfaring er det ikke alltid like lett å få reklamert på mobiltelefoner.

Lenke til kommentar

Telenor / Djuice prisene ville jeg ikke tatt som god fisk, alt de har ute av priser nå er makspriser, håper og tror de vil regulere seg for å imøtekomme konkurransen før man faktisk får lagt inn bestillinger. De har nok bare gått ut høyest mulig, også bare justerer de seg etter konkurransen.

Lenke til kommentar

Hvis det viser seg å være en svakhet med 6 Plus, er det da ikke en reklamasjonssak?

Å ha telefonen i en bukselomme burde kunne anses som normal bruk, og burde da tåle det?

Man skulle tro det, men hvordan skal det bevises / motbevises at en eventuelt bøy har kommet av "normal bruk" i bukselomma, og ikke at du hadde den i baklomma og satt deg på den eller andre ting? Sånt blir jo alltid et virvar av påstander som er komplett umulig å bevise eller motbevise den ene eller den andre veien.

Merker selv at hver morgning når jeg knyter skoene og da bøyer bena så blir det skikkelig press på min iPhone 5S i lomma, har ofte tenkt tidligere at det har fort kan være en utfordring for telefonen å tåle, men den ser ikke ut til å ta noen skade. Når jeg testet Note 2 i sin tid så var det jo helt ekstremt hvor mye den knirket og hvor stort press det ble nede i bukselomma når jeg bøyde meg ned osv..

Så at dette fort kan bli en utfordring tviler jeg ikke et sekund på..

Lenke til kommentar

Ville dere hatt betenkeligheter med å kjøpe en telefon fra Hong Kong? Kan få en iPhone 6 128gb til 6150,-

Null reklamasjonsrett hadde gjort meg lunken, men det er jo en ganske god pris da. Og du har jo Apple sin globale garanti på 1 år. Men er jo stor forskjell på 1 og 5 år, og den norske forbrukerkjøpsloven stiller ofte sterkere enn garantivilkårene.

Lenke til kommentar

Ville dere hatt betenkeligheter med å kjøpe en telefon fra Hong Kong? Kan få en iPhone 6 128gb til 6150,-

Null reklamasjonsrett hadde gjort meg lunken, men det er jo en ganske god pris da. Og du har jo Apple sin globale garanti på 1 år. Men er jo stor forskjell på 1 og 5 år, og den norske forbrukerkjøpsloven stiller ofte sterkere enn garantivilkårene.

Denne globale garantien gjelder vel ikke for iPhone og iPad, såvidt jeg har skjønt?

Kanskje bare selge den videre og gå for en norsk modell, når de en gang kommer. Ser noen selger iPhone 6+ på finn.no til 19000,- helt på trynet spør du meg.

Lenke til kommentar

Jeg må ha en 64GB gull iPhone 6 på fredag... blir gal av tanken på at jeg skal gå glipp av en iPhone 6 når jeg er her på fredag og reiser vekk på lørdag! Noen som har noen supertips? :p

Jeg har et spm:

Om jeg bestiller en iPhone midnatt i morgen natt, (fredag 00.00) på apple.no, kan jeg avbestille den senere på fredag via nettsiden eller noe om jeg skulle plutselig få tak i en tlf fredag morgen? Spør fordi det da er unødvendig at jeg "stjeler" en annen sin tlf som må vente lenger på leveransen fra apple.no, når jeg da får den først også må bruke angrerett for å levere tilbake osv osv. Setter pris på svar :)

Endret av tc47
Lenke til kommentar

Denne globale garantien gjelder vel ikke for iPhone og iPad, såvidt jeg har skjønt?

Kanskje bare selge den videre og gå for en norsk modell, når de en gang kommer. Ser noen selger iPhone 6+ på finn.no til 19000,- helt på trynet spør du meg.

Nei, den gjelder på iPhone og.

Lenke til kommentar

Jeg må ha en 64GB gull iPhone 6 på fredag... blir gal av tanken på at jeg skal gå glipp av en iPhone 6 når jeg er her på fredag og reiser vekk på lørdag! Noen som har noen supertips? :p

Jeg har et spm:

Om jeg bestiller en iPhone midnatt i morgen natt, (fredag 00.00) på apple.no, kan jeg avbestille den senere på fredag via nettsiden eller noe om jeg skulle plutselig få tak i en tlf fredag morgen? Spør fordi det da er unødvendig at jeg "stjeler" en annen sin tlf som må vente lenger på leveransen fra apple.no, når jeg da får den først også må bruke angrerett for å levere tilbake osv osv. Setter pris på svar :)

Du får sove utenfor en butikk, så kanskje du er først i køen ;)

Det skulle gå bra å kontakte Apple Store, de er nok behjelpelige med å kansellere bestillingen din før den blir sendt ut.

Lenke til kommentar

Jeg har et spm:

Du får sove utenfor en butikk, så kanskje du er først i køen ;)

Det skulle gå bra å kontakte Apple Store, de er nok behjelpelige med å kansellere bestillingen din før den blir sendt ut.

Ja, kanskje det skal holde med en tlf på fredag utover dagen, godt poeng. Regner med at de ikke får den sendt ut så tidlig som på selve fredagen, det tviler jeg sterkt på. Så det er vel en safe bet.

Når det gjelder å sove utenfor en butikk, ikke at jeg har tenkt å gjøre det, men hvor? :p 64gig iPhone 6 ulåst ser jo ikke ut som det blir å kjøpe i en butikk på fredag i hele Norge når Eplehuset som største butikken (som har til og med tatt over alle Humac butikkene og alt sammen) ikke klarer å få inn den modellen! (av noen slags farge!). Det er derfor jeg spør her om noen har noen tips ang hvor det kanskje kan være mulig :p

Lenke til kommentar

Det er en mulighet. Men er jo litt skummelt mtp. posten her i Norge og Polen må gjøre jobben sin for at jeg ikke helt mister en iPhone? Altså, vet at skal gå greit, men er jo en mulighet for at jeg aldri får den iPhone'n tilbake om den blir "mistet" på veien?

Lenke til kommentar

Samme fyren har testet med Note 3:

Note 3-en tålte trykket greit. Håper virkelig ikke at iPhone 6+ er såpass mottakelig for bøying som enkelte påstår. Satser på at han fyren er over gjennomsnittet sterk i klypene. Går aldri med stramme bukser uansett, så går vel greit, men dette var for meg et stort steg tilbake (om det viser seg å være så ille).

Edit: Tok frem min Nexus 5 for å teste nå. Viser jeg at jeg uten problemer skulle klart å knekke hele greien i to, og at den også er spesielt svak rundt volumtastene (naturligvis). Så da blir det nok ingen problem med iPhone 6+, i og med at han bare fikk bøyd den litt med maksimal kraft.

Endret av 2bb1
Lenke til kommentar

Da har jeg holdt litt i iPhone 6, fikk dessverre ingen demomodell av iPhone 6+ så den har jeg bare fått sett og holdt i esken.. Må si den ligger svært godt i hånden og det utstikkende kamera var så minimalt at det brydde meg faktisk forsvinnende lite.. Men kjenner jeg blir skeptisk til iPhone 6+, for ut ifra esken så er den et monster..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...