Gå til innhold

Den store iPhone 6 / Plus / 6S / 6S Plus tråden

Lami

OPPDATERT AVSTEMNING  

178 stemmer

1. 1. Skal du ha den nye iPhone 6S eller 6S Pluss?

• Ja, jeg skal kjøpe iPhone 6S
      50
    • Ja, jeg skal kjøpe iPhone 6S Pluss
      44
    • Kanskje etterhvert
      11
    • Nei, jeg tror jeg står over denne modellen.
      73

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvis jeg klarer, realistisk sett, å bruke note3 med én hånd klarer dere sikkert det samme med 6 og 6+ gitt enhåndsfunksjonen.

Det er litt tilvenning men det skal gå helt fint med litt bruk =) .

Problemet jeg har med enhånds funksjonen er at selv om den bringer toppen av skjermen ned så bringer den ikke høyresiden mot venstre slik at tommelen min kan nå ting oppe til høyre.

Lenke til kommentar

Har allerede iPad og Kindle, så trenger en smarttelefon og ikke et phablet... Blir nok 64gb på meg, 16gb er ubrukelig da jeg tar mye bilder og er fortsatt storforbruker av lokallagret musikk, og 128gb blir ganske enkelt for dyrt. Og grunnet aluminiumen så synes jeg for første gang siden den klassiske iPoden at hvit/silver ser bedre ut enn sort/spacegray (gull er bare lol), og kanskje spesielt kombinert med et helt enkelt sort etui. Ser også for meg at den tar slitasje bedre rent visuelt.

Om du velger å gå for iPhone6 64gb > iPhone 6+ så får du den for 5100 hos Netcom om du er villig til å binde deg i 12mnd. (Da med et abonnement til 299 pr mnd (3gb data), og om du velger 199 abb (1gb data). så koster den 5700.)

Jeg har en gammel iPad Mini som egentlig er gitt bort til barn i huset. Så jeg vurderer faktisk om en 6+ er et smartere kjøp enn en ny iPad Air. Hmmm. Dog litt unødvendig når jeg har en 5S som jobbtelefon.

Lenke til kommentar

Emigranten: Hm så den går ikke langt nok ned for deg da? Kanskje det oppdateres til å bli justerbart i fremtiden?

Den går langt nok ned. Men tommelen min klarer ikke å kome helt inn i det nedre høyre hjørnet når jeg holder den. Derfor hadde det vert ok å skye skjemen litt mot venstre i tilleg til å skyde den ned.

Lenke til kommentar

Tc47: bestill på nett da, så har du to ukers angrerett? Så bestiller du 6+, og bytter om den føles for stor. Selv tenkte jeg lenge på 6+, men ettersom jeg ofte må stå på buss og trikk skjønte jeg at det blir for slitsomt. Hadde LG G2 et år, og det gikk akkurat med mine hender.

Lenke til kommentar

Jeg har bestemt også ombestemt meg minst 5 ganger nå mellom 6 og +. Nå kjenner jeg at det var deilig når Apple pleide bare å komme med en toppmodell hver september. Life was so much easier...

Hvis du kjøper 6+ fra apple online så for du 14 dager fri retur. Jeg "låner" en 6+ fra apple og har 14 dager til å bestemme meg for å beholde +en eller returnere den for en 6.

Lenke til kommentar

Problemet er at jeg reiser på lørdag til utlandet for å studere. Og tenkte å kjøpe tlf på fredag. Men ja, ideen er en god en. Får se hva det blir. Men hjelper mye å lese her om forskjellige folk sine meninger. Tror egentlig innerst inne 4,7 tommer er mer enn nok, så lener mot 6 akkurat nå.

Lenke til kommentar

Jeg har

Og hva skjer egentlig med 14 dagers angre/returrett om tlf skulle få seg en liten ripe bare ved uhell eller "av seg selv"?

Jeg har plassert telefonen i et silikon cover (som jeg også har 14 dagers returrett på ;)) tipper at du har et problem hvis du knuser glasset men har ikke hørt om noen her nede som ikke har fått returnert telefonen pga små riper.

Lenke til kommentar

Problemet er at jeg reiser på lørdag til utlandet for å studere. Og tenkte å kjøpe tlf på fredag. Men ja, ideen er en god en. Får se hva det blir. Men hjelper mye å lese her om forskjellige folk sine meninger. Tror egentlig innerst inne 4,7 tommer er mer enn nok, så lener mot 6 akkurat nå.

Uten å være sikker i min sak, er det vel mange som ønsker å ha det "beste" fra Apple denne gangen også, men nå er det blitt litt vanskelig i og med at det er 2 størrelser å velge i mellom. Mitt tips er i grunn å følge magefølelsen på størrelsen på telefonen..det er tross alt det som har aller,aller mest å si for deg som skal holde og operere telefonen. Hvor morro er det å drive med ubehagelig fingergymnastikk hver eneste dag til fordel for ett bedre kamera og batteri? Og hvor kjipt er det ikke å miste telefonen i bakken som følger av ett dårlig/ubehagelig grep når du kun skulle sjekke klokka etc.

Jeg vet hva jeg hadde lagt vekt på ihvertfall.

EDIT: Og ett annet tips: Vær sikker i din sak om hvilke bukser du går med og om man i grunn kan ha telefonen forsvarlig i lommene på disse :p

Endret av Mala
Lenke til kommentar

Og hva skjer egentlig med 14 dagers angre/returrett om tlf skulle få seg en liten ripe bare ved uhell eller "av seg selv"?

Hvis det blir noen riper/slitasjer etc. på den så er det vanskelig å få en godkjent retur. Den skal være tilnærmet som ny, hvis du returnerer den. Naturlig nok.

Lenke til kommentar

Jeg har plassert telefonen i et silikon cover (som jeg også har 14 dagers returrett på ;)) tipper at du har et problem hvis du knuser glasset men har ikke hørt om noen her nede som ikke har fått returnert telefonen pga små riper.

Selvfølgelig, er glasset knust så snakker vi store problemer. Men sånn veldig småriper skjer jo det naturlig, men går nok an på størrelsen av disse da tenker jeg. Å bruke cover hele tiden under disse 2 ukene er vel lurt ja! :D

Lenke til kommentar

jeg har valgt iPhone 6 16GB.
Jeg ser for meg at iPhone plus er litt for stor, dette er jo bare en telefon. Filmer og slik er kanskje bedre å se på Plus i forhold til 6ern, men da har jeg iPaden til å se slike ting. iPaden jeg har har da god lagringsplass og der kan jeg da ha en god delsunderholdnings apper.

På iPhonen, blir jeg bare å bruke de appene som, FB, twitter og slike små apper og bildene kan jeg bare overføre til maksinen for å ha greit med plass med 16GB. :)

Men sjønner da for batteritiden og kameraet er bedre på Plus. Men når jeg tenker meg om så er vi tilgjengelige for å lade telefonene nesten hele døgnet og at har da et speilreflekskamera som kan ta godebilder.
Men ikke det at jeg driver å dræg med meg alt dettan, men bare at jeg har muligheter å bruke andre gode utstyr. Så iPhone 6 16GB, for meste skyld. Spare litt penger forhold til iPhone 6Plus. :w00t:

Lenke til kommentar

Uten å være sikker i min sak, er det vel mange som ønsker å ha det "beste" fra Apple denne gangen også, men nå er det blitt litt vanskelig i og med at det er 2 størrelser å velge i mellom. Mitt tips er i grunn å følge magefølelsen på størrelsen på telefonen..det er tross alt det som har aller,aller mest å si for deg som skal holde og operere telefonen. Hvor morro er det å drive med ubehagelig fingergymnastikk hver eneste dag til fordel for ett bedre kamera og batteri? Og hvor kjipt er det ikke å miste telefonen i bakken som følger av ett dårlig/ubehagelig grep når du kun skulle sjekke klokka etc.

Jeg vet hva jeg hadde lagt vekt på ihvertfall.

EDIT: Og ett annet tips: Vær sikker i din sak om hvilke bukser du går med og om man i grunn kan ha telefonen forsvarlig i lommene på disse :p

På den andre siden av saken er OIS utrolig bra om du tar bilder av og til, større skjerm gir bedre visningsopplevelse, høyere oppløsning er jo også en fin bonus. Men absolutt, man må se det litt an selv.

Dette med fingergymnastikk tror jeg er noe som virker snodig den første uken, så går det fint over til at man ikke tenker over det.

Mister ikke større mobiler oftere enn mindre mobiler selv, i alle fall. Og jeg har hatt alt fra N8 til Lumia 920 til S4 til Note3. Merkelig nok ligger feks en S4 mye bedre i lommen enn en N8 og til og med en N9. Så størrelsen er ikke ALT når det kommer til hvor lommevennlig telefonen er.

Men mellom disse to så er det nok ganske trygt å si at 6+ blir litt mer krevende :p . Den er tross alt veldig høy, som er det største aberet jeg merker med høye telefoner. Bredden er ikke så enormt viktig, høyden er mye mer key.

Men ja, om du kan bør du teste telefonene ut før du velger, litt mer enn å "se på i butikken". Det hjelper sjelden.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...