Gå til innhold

Den store iPhone 6 / Plus / 6S / 6S Plus tråden


Lami

OPPDATERT AVSTEMNING  

178 stemmer

  1. 1. Skal du ha den nye iPhone 6S eller 6S Pluss?

    • Ja, jeg skal kjøpe iPhone 6S
      50
    • Ja, jeg skal kjøpe iPhone 6S Pluss
      44
    • Kanskje etterhvert
      11
    • Nei, jeg tror jeg står over denne modellen.
      73


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ifølge artikkelen 1443 NOK. Men da er ikke fraktkostnader, testing, forskning og utvikling av fabrikkene, produksjon av prototyper, opplæring og lønn til fabrikkansatte, designet av telefonen hos apple, utviklingen av iOS, markedsføring, gebyrer, lønning av Apple sine ansatte, osv, osv osv. (Men for all del - de tjener nok greit på telefonen likevel).

Det er helt riktig, man stryker ganske så heftig i økonomifaget om man tror kostnaden bak et produkt kun er råvarene/delene.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Kanskje folk som sitter på gjerdet vedr 6 eller 6 plus, klarer å ta et valg når de ser hvor mange eller hvor få mennesker velger 6 plus.

Ja, det er jo fullt mulig. Men jeg må jo si at jeg inderlig håper folk kjøper produkter basert på EGNE behov, ønsker og økonomi. Det blir litt rart om man skulle handle ut fra hva andre gjør...

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Sånn helt ærlig. Etter å ha lest alle reviews og alt, klarer jeg fortsatt ikke bestemme meg mellom 6 og +. Og jeg skal ha en av tlf på fredag, reiser tidlig på lørdag for å studere igjen. 64GB skal jeg ha uansett, og mest sannsynlig gull. Men ellers... i dont know what to do. :confused::hmm::hm:

Kjøpte 6+ 64gb i dag.

 

Telefonen er stor og per i dag er det ikke mange apper som bruker skjermen fullt ut. Men så fort applikasjonene blir tilpasset skjermstørrelsen og landskapsmodus så vil dette bli en vendig fin plattform.

Lenke til kommentar

Sånn helt ærlig. Etter å ha lest alle reviews og alt, klarer jeg fortsatt ikke bestemme meg mellom 6 og +. Og jeg skal ha en av tlf på fredag, reiser tidlig på lørdag for å studere igjen. 64GB skal jeg ha uansett, og mest sannsynlig gull. Men ellers... i dont know what to do. :confused::hmm::hm:

Ville du blitt noe klokere av å vite hva andre velger da?

 

La oss si at 38% velger den ene modellen og 62% velger den andre. Påvirker det ditt valg?

Lenke til kommentar

@Emigranten:

Er du i USA eller noe sånt da? :)

 

Ellers, det at apper ikke bruker skjermen enda er naturlig og det er vel noe som blir fikset over de kommende dagene. Så det er nå greit.

 

Men du sier den er stor. Det er jo ganske klart. Men er den fortsatt deilig i hånden? Eller nesten litt ukomfortabel? :p Vet ikke hvordan jeg skal helt formidle meg.

Endret av tc47
Lenke til kommentar

 

Sånn helt ærlig. Etter å ha lest alle reviews og alt, klarer jeg fortsatt ikke bestemme meg mellom 6 og +. Og jeg skal ha en av tlf på fredag, reiser tidlig på lørdag for å studere igjen. 64GB skal jeg ha uansett, og mest sannsynlig gull. Men ellers... i dont know what to do. :confused::hmm::hm:

Ville du blitt noe klokere av å vite hva andre velger da?

 

La oss si at 38% velger den ene modellen og 62% velger den andre. Påvirker det ditt valg?

 

Nope. Ikke i det hele tatt. Hva er poenget ditt? Jeg bare deler min "frustrasjon" egentlig, og tenker kanskje noen kan komme med noe som gjør valget lettere. Ihvertfall de som allerede har en plus f.eks, som Emigranten har! :)

 

Nå kom jeg på et spm her:

 

"Problemet" med Plus er jo at den såklart ikke kan brukes med en hånd realistisk sett. Men så er jo spørsmålet mitt, kan vanlige 6 egentlig brukes realistisk med en hånd? Fordi om den har samme greien sånnsett, så kan det jo være logisk å gå for Plus allikevel siden man har fordelene av optisk image stabilizer, større batteri, og såklart større skjermen med mye høyere oppløsningen også.

Endret av tc47
Lenke til kommentar

Jeg var av de som ønsket iPhone 6 med 4 tommer. Men har en stor interesse for mobiler og ville prøve ut iPhone 6, plussen var aldri aktuell for meg. Etter å ha hatt iPhone 6 siden i går syns jeg den er stor. Vurderte faktisk å gå tilbake til 5s men det er jo tidlig. Skal bruke 4,7 tommeren en uke å se om jeg venner meg til størrelsen. Noe jeg likte var valget når en satte opp telefonen, å kunne velge like mange apper som før eller flere, men da mindre. Med mitt sviktende syn er den veldig bra med tanke på å få alt litt større. Har dessverre ikke fått testet den så mye ellers, men det skal jeg nå etterhvert. Mitt første inntrykk var då at den er stor (for mine små hender) ;)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...