Gå til innhold
🎄🎅❄️God Jul og Godt Nyttår fra alle oss i Diskusjon.no ×

Den store iPhone 6 / Plus / 6S / 6S Plus tråden

Lami

OPPDATERT AVSTEMNING  

178 stemmer

1. 1. Skal du ha den nye iPhone 6S eller 6S Pluss?

• Ja, jeg skal kjøpe iPhone 6S
      50
    • Ja, jeg skal kjøpe iPhone 6S Pluss
      44
    • Kanskje etterhvert
      11
    • Nei, jeg tror jeg står over denne modellen.
      73

Anbefalte innlegg

Ingen spesifikke rykter fo 5,5"-eren altså? Og heller ikke iWatch/iTime?

Ser også at det på ulike nettsteder blir påstått at de lekkede videoene er falske, pga ikonene ligger for nært opptil statuslinjen samt at ikonene ikke er identiske slik de er på en ekte iPhone (f.eks. er viserne på klokke-ikonet lenger i videoene av den ryktede iPhone 6 4,7"). Ikke vet jeg, men verdt å merke seg... I tillegg smårart om kameralinsa stikker ut. Hvorfor ikke bare beholde 5S sin tykkelse og knalle til med et større batteri for å fylle opp tomrommet? De har vel sine grunner, men.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Skal aldri si aldri med disse asiatene, er det noe de kan så er det å lage kopier.. Men her har de overgått seg selv, for om det viser seg at det de har i disse videoene er falskt så har de gjort en ganske god jobb med å etterligne iOS ned til animasjonene, og det bare for å late som de har fått tak i en iPhone 6 før lanseringen? Hva er vitsen? Høres ut som forferdelige mye arbeid og ressurser kastet rett i do for svært liten nytte og gevinst.

Uansett så er vel ingen asiater så idiot at han står og viser seg selv frem på YouTube med en eventuelt legitim iPhone 6.. Det er vel strengtatt lovbrudd om han ikke har fått denne etter avtale med Apple, er jo ganske mange retningslinjer rundt produksjon, salg og fremvisning av produkter og her er vel Apple en av de strengere aktørene på markedet.

Men hvem vet, er alltid så mye virvar av rykter om det ene og det andre rett før Applelanseringer så jeg gidder ikke å bry meg om noen av de og forholder meg til det Apple selv viser frem klokken 19:00 i morgen! Nå mener jo folk at det skal komme 2x iPhone 6, muligens en refreshet 4,0" itillegg, ny iPad Air og iPad mini med retina, ny Apple TV, fremvisning av iWatch og alt mulig på en og samme konferanse. Virker noe tvilsomt..

• Liker 1
Lenke til kommentar

Gleder meg til å høre de dårlige unnskyldningene til alle som gikk fra LG/samsung/Nokia eller sony fordi skjermen var for stor, og som nå plutselig sikler etter 4,7"...

Hvor mange her inne tror du dette gjelder? Jeg vil tippe de fleste i "Den store iPhone 6-tråden" ikke har hatt noen av disse aktuelle LG/Samsung/Nokia eller Sony telefonene. :tease:

• Liker 2
Lenke til kommentar

Hvor mange her inne tror du dette gjelder? Jeg vil tippe de fleste i "Den store iPhone 6-tråden" ikke har hatt noen av disse aktuelle LG/Samsung/Nokia eller Sony telefonene. :tease:

Hehe... De fleste har vel vært borti andre telefoner, men man kommer tilbake for økosystemet. Bedre å innrømme det enn å si at skjermen er for stor.

Lenke til kommentar

Gleder meg til å høre de dårlige unnskyldningene til alle som gikk fra LG/samsung/Nokia eller sony fordi skjermen var for stor, og som nå plutselig sikler etter 4,7"...

Jeg håper inderlig at ikke Apple glemmer 4". Jeg ser masse fordeler med større skjerm, men samtidig når jeg har dama sin iphone5 i handa så savner jeg størrelsen på den. Samtidig tror jeg at min ønskestørrelse ligger rundt 4,5".

• Liker 1
Lenke til kommentar

Skal aldri si aldri med disse asiatene, er det noe de kan så er det å lage kopier.. Men her har de overgått seg selv, for om det viser seg at det de har i disse videoene er falskt så har de gjort en ganske god jobb med å etterligne iOS ned til animasjonene, og det bare for å late som de har fått tak i en iPhone 6 før lanseringen? Hva er vitsen? Høres ut som forferdelige mye arbeid og ressurser kastet rett i do for svært liten nytte og gevinst.

Jeg så på et par fake iPhoner på kinesisk marked for noen måneder siden, og for de som hadde prøvd en ekte iPhone hadde man aldri blitt lurt. Alt så forsåvidt likt ut, men skjerm og menysystem hang langt etter.

Om de klarer å gjøre en bedre jobb denne gangen er det jo klart mye penger i det, spesielt om de har den tilgjengelig i hopetall ved lanseringen av den ekte iPhone 6. Nettvideoene av den evt. fake iPhonen er vel bare en bi-effekt.

Uansett utrolig mengde lekkasjer denne gangen. Husker godt lekkasjene før iPhone 4 som på den tiden var mye, men dette er jo enormt i forhold.

Lenke til kommentar

Selvsagt lager ikke Apple Full-HD da det ikke gir noen logisk skalering av eksisterende innhold.

Kanskje dem heller skal fikse dette styret i stedet for å sitte å jokke på rare oppløsninger for alltid kun fordi Apple er late og ikke orker å sette inn mere ressurser til å la denne skalerings suppa Apple er oppi gå forbi og komme seg videre?

Klarer Android devsa å utvikle apps i alle typer oppløsninger, så klarer iOS devsa det også.

Endret av Vindicator
Lenke til kommentar

Fikse hva da? Oppløsningen fungerer jo helt fint for Apple og er jo tilnærmet 16:9 så en TV-serie vil jo dekke hele skjermen osv.. Hva med oppløsningen og aspekt ratio'en til Apple er det som "ikke fungerer"? Det at Apple setter helt andre krav til skalering og optimalisering av UX-elementer enn de fleste andre har da ingenting med latskap å gjøre, heller tvert imot.

EDIT:

Men dette har ingenting i denne tråden å gjøre, ingen av oss vet hvilken oppløsning iPhone 6 vil ende opp med i det hele tatt så det får vi eventuelt ta videre i en egen tråd eller på PM. Trenger ikke å forpeste denne tråden med dette visvaset nok engang.

Klarer Android devsa å utvikle apps i alle typer oppløsninger, så klarer iOS devsa det også.

Jo, men så er jo UX-design, optimalisering og kontinuitet en av Android sine største svakheter også.

Endret av RamGuy
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Fikse hva da? Oppløsningen fungerer jo helt fint for Apple og er jo tilnærmet 16:9 så en TV-serie vil jo dekke hele skjermen osv.. Hva med oppløsningen og aspekt ratio'en til Apple er det som "ikke fungerer"? Det at Apple setter helt andre krav til skalering og optimalisering av UX-elementer enn de fleste andre har da ingenting med latskap å gjøre, heller tvert imot.

EDIT:

Men dette har ingenting i denne tråden å gjøre, ingen av oss vet hvilken oppløsning iPhone 6 vil ende opp med i det hele tatt så det får vi eventuelt ta videre i en egen tråd eller på PM. Trenger ikke å forpeste denne tråden med dette visvaset nok engang.

Du vet hva jeg mener. Jeg snakker om at Apple kan bruke de vanlige oppløsningene som alle andre bruker som standard, som f.eks 1280x720, 1920x1080 og 2560x1440.

Apple burde ha Full HD på iPhone 6 med 4.7 tommers skjerm og WQHD oppløsning på 5.5 tommeren om den kommer. Med dette så kan dem få like skarpe skjermer som mange andre produsenter har.

PPI'en er ikke bare for pixlene sin del, men for å kunne se ting skarpere og bedre. At man ikke klarer å se pixler når en skjerm har over 300 PPI er jo greit, men det sier ingenting på hvor skarp og klar skjermene er. En skjerm som er på 500+ PPI vil alltid se skarpere og klarere ut enn en skjerm med 300-350 PPI vil gjøre.

Denne tråden handler om iPhone 6 hvor vi snakker om hva oppløsningen på skjermen til den muligens vil være, så det har jo alt med tråden å gjøre faktisk.

Endret av Vindicator
Lenke til kommentar

EDIT:

Du vet hva jeg mener. Jeg snakker om at Apple kan bruke de vanlige oppløsningene som alle andre bruker som standard, som f.eks 1280x720, 1920x1080 og 2560x1440.

Apple burde ha Full HD på iPhone 6 med 4.7 tommers skjerm og WQHD oppløsning på 5.5 tommeren om den kommer. Med dette så kan dem få like skarpe skjermer som mange andre produsenter har.

PPI'en er ikke bare for pixlene sin del, men for å kunne se ting skarpere og bedre. At man ikke klarer å se pixler når en skjerm har over 300 PPI er jo greit, men det sier ingenting på hvor skarp og klar skjermene er. En skjerm som er på 500+ PPI vil alltid se skarpere og klarer ut enn en skjerm med 300-350 PPI vil gjøre.

Denne tråden handler om iphone 6 hvor vi snakker om hva oppløsningen på skjermen til den muligens vil være, så det har jo alt med tråden å gjøre faktisk.

Denne diskusjonen har vi hatt så utrolig mange ganger.. Og her er du helt på bærtur, om PPI ikke har med piksler å gjøre, og piksler ikke har med skarphet og klarhet å gjøre så fatter jeg ikke hva du fabler om. Hva er det som definerer hvor skarpt en skjerm er? Om det ikke er PPI og antallet piksler din retina klarer å skille fra hverandre, hva er det som definerer det da? Tryllestøv?

Men vi har vel forlengs konkludert med at du er din egen sære type, så hvorfor skal du gang på gang forpeste disse trådene med din svada som ingen av oss andre her sier oss enig i? Du er som en unge i trassalderen..

• Liker 4
Lenke til kommentar

Snakker bare om oppløsningen til iPhone 6 nå, så ser ikke hva som er galt med det :) .

Det er måten du sier det på. :)

Åh, er det galt å krittisere for å bruke rare oppløsninger kun på grunn av skaleringen i iOS?

Det er som sagt noe som heter å ta steget videre å komme seg ut av den suppa Apple er oppi der. ingenting galt i å si det når man ser at alle andre med Android og Windows Phone klarer dette. Så hvorfor klarer ikke Apple det?

Men uansett. La oss vente til i morgen for å se hva oppløsningen blir, så kan vi heller snakke :) .

Denne diskusjonen har vi hatt så utrolig mange ganger.. Og her er du helt på bærtur, om PPI ikke har med piksler å gjøre, og piksler ikke har med skarphet og klarhet å gjøre så fatter jeg ikke hva du fabler om. Hva er det som definerer hvor skarpt en skjerm er? Om det ikke er PPI og antallet piksler din retina klarer å skille fra hverandre, hva er det som definerer det da? Tryllestøv?

Men vi har vel forlengs konkludert med at du er din egen sære type, så hvorfor skal du gang på gang forpeste disse trådene med din svada som ingen av oss andre her sier oss enig i? Du er som en unge i trassalderen..

Du vet godt hva jeg skal frem til. At høy PPI (300-330 PPI) gjør at du ikke ser pixlene er en ting, men jo høyere oppløsning en blir jo skarpere blir skjermen. Derfor handler det ikke om PPI lengere med at den er på et høyt nok nivå nå, men det handler om å ha den beste skjermen som er skarpest mulig og som har god fargegjenngivelse osv nå. Det var dette jeg skulle frem til.

Endret av Vindicator
Lenke til kommentar

Åh, er det galt å krittisere for å bruke rare oppløsninger kun på grunn av skaleringen i iOS?

Det går helt fint an å kritisere noe uten å ty til milde hersketeknikker og navnekalling, slik du gjorde. Kritikk er fint, ditt innlegg var ikke fint.

Det er som sagt noe som heter å ta steget videre å komme seg ut av den suppa Apple er oppi der. ingenting galt i å si det når man ser at alle andre med Android og Windows Phone klarer dette. Så hvorfor klarer ikke Apple det?

Men uansett. La oss vente til i morgen for å se hva oppløsningen blir, så kan vi heller snakke :) .

Spørsmålet er ikke om Apple klarer det, men hvorfor de skal gjøre det. Jeg kan ikke nok om skjermoppløsninger, PPI og alt sånt, så jeg ber deg lese dette sitatet om nettopp full-HD:

At 1920 × 1080, a 5.5-inch iPhone would skew too heavily toward showing bigger content than more content. People who really want bigger text would be served just as well, I think, with a 2208 × 1242 @3x display and changing the Dynamic Type font size. At 1920 × 1080, everyone would get very large type by default. Even worse, a 1920 × 1080 5.5-inch phone at @3x would have fewer points than a 1334 × 750 4.7-inch iPhone at @2x (640 × 360 vs. 667 × 375, respectively). I don’t think it’s feasible for the physically larger phone to show less on-screen content. This is why it’s essential to consider points, not just pixels.

Sitatet er hentet fra denne artikkelen av John Gruber, og jeg anbefaler at du leser hele før du kritiserer Apple for å ikke lage telefoner med full-HD.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...