Gå til innhold

Den store iPhone 6 / Plus / 6S / 6S Plus tråden

Lami

OPPDATERT AVSTEMNING  

178 stemmer

1. 1. Skal du ha den nye iPhone 6S eller 6S Pluss?

• Ja, jeg skal kjøpe iPhone 6S
      50
    • Ja, jeg skal kjøpe iPhone 6S Pluss
      44
    • Kanskje etterhvert
      11
    • Nei, jeg tror jeg står over denne modellen.
      73

Anbefalte innlegg

Hvor dårlig må batteriet på en 6+ være før det anses som en garantisak? Jeg kjøpte iPhone 6+ i fjor sommer (dvs. ca. 15 mnd gammel), og nå er den så dårlig at den skrur seg av hvis den blir litt kald (ligger i ytterlommen i 5 plussgrader) selv ved ca. 50% batteri.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Snakket nettopp med appel sin kunderservice for andre gang på kort tid no. Har hatt 6s 64gb i ett år no og fra dag 1 har tlf slått seg av når det er mellom 10-30% batteri igjen. igår gikk den av på 55% og jeg må i med laderen for at den skal på igjen.

Jeg fikk beskjed om at dette var programvarefeil og det var ingenting de kunne gjøre. Jeg kunne sende den inn men den kom ikke til å bli fikset. De fant ingen feil når de kjørte diagnose test. Alt i alt var det ingen hjelp å få og eneste forslaget var å ta tlf med til et autorisert verksted og be de se på den. Minnet han på at han nettopp hadde sagt det var programvarefeil og jeg ikke kunne se poenget med å ta den med på verksted da. Så da var eneste forslaget å vente til de kommer med en løsning på problemet.

Helt elending kundeservie.

Quoter meg selv her.

No som de vistnok har funnet ut av problemet og det slettes ikke var software relatert ringte jeg Apple igjen. De sjekket serienummer og fant ut at min telefon var en av de berørte. De sa så at jeg skulle levere den inn til eplehuset selv om den var kjøpt via apple.no. Dro til eplehuset og fikk vite at det ikke var noe vits i å levere den inn da det ikke fantes flere batterier.

Jeg kunne prøve å komme innom igjen en gang i januar for å se om det var produsert opp flere batterier da  :huh: Det var også uaktuelt med lånetelefon. Så jeg måtte isåfall belage meg på 2-3 uker uten telefon, noe som apple mente var helt greit.

Skulle ønske apple kunne sette kunden litt mer i fokus og heller gi ut erstatningstelefon. Det blir ihvertfall veldig lett valg neste gang det skal handles elektronikk. Produksjonsfeil hos Apple viser seg stadig vekk å være forbrukerens feil.

Lenke til kommentar

Ditto clinton ^

Dyre skal de være, men kundeservice? Aldri hørt om. Virker som om folk driter i det. Hver telefon Apple gir ut er det problemer med. Det kan ikke være mye kvalitetssikring i disse telefonene. Når det er problem, er det kunden sin feil. Helt latterlig. Likevel kjøper folk hver modell de spyr ut med problemer.

Endret av Lami
Lenke til kommentar

Noen som vet om jeg kan bruke SIM kortet mitt fra iPhone 4S i min nye iPhone 6S, ved å bruke den innerste delen?.

Jeg leser på Hjelp/Støtte fra Apple, men når jeg ser på bilde-illustrasjonene på SIM kort ser ikke denne innerste delen lik ut med den i 6s. Jeg har et nytt 6S sim-kort også, men tenkte det var enklere å bruke det gamle, så slipper jeg ny PIN kode, og så blir det lettere å sette opp den nye i min iTunes (tror jeg)

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-405938

Om du kan rive av den ytterste kanten,slik at det blir nano sim,så er det jo greit. Men om det er gammelt sim,og en må bruke saks. Da hadde ikke jeg giddet

Lenke til kommentar

Takker for svar

Om du kan rive av den ytterste kanten,slik at det blir nano sim,så er det jo greit. Men om det er gammelt sim,og en må bruke saks. Da hadde ikke jeg giddet

Har ikke sett på det enda, men ikke aktuelt å klippe noe nei.

Må vel ha nytt SIM for å få støtte for 4g også?

OK. Har vel ikke 4G på min iPhone 4s nei.

Ville tatt det nye SIM-kortet og heller endret PIN-koden på dette. Dette er vel noe som lar seg gjøre på operatøren sin side er det ikke ?

Det tror jeg kan være lurest ja - å ta det nye, og bryet med ny pinkode, og kanskje skifte etterpå. Hvis det blir like lett med ett nytt SIM å få på det som ligger i Sikkerhetskopien i iTunes. (Jeg har brukt den  fra egen PC før, har ikke likt å bruke iCloud. Det blir vel like bra fra den på PC'n for sikkerhets skyld kan jeg lage en i iCloud også. (om jeg husker passordet mitt der) - håper det går greit å få med alle appene, kontakter og slikt.

Lenke til kommentar

Takker for svar

Har ikke sett på det enda, men ikke aktuelt å klippe noe nei.

Må vel ha nytt SIM for å få støtte for 4g også?

OK. Har vel ikke 4G på min iPhone 4s nei.

Ville tatt det nye SIM-kortet og heller endret PIN-koden på dette. Dette er vel noe som lar seg gjøre på operatøren sin side er det ikke ?

Det tror jeg kan være lurest ja - å ta det nye, og bryet med ny pinkode, og kanskje skifte etterpå. Hvis det blir like lett med ett nytt SIM å få på det som ligger i Sikkerhetskopien i iTunes. (Jeg har brukt den fra egen PC før, har ikke likt å bruke iCloud. Det blir vel like bra fra den på PC'n for sikkerhets skyld kan jeg lage en i iCloud også. (om jeg husker passordet mitt der) - håper det går greit å få med alle appene, kontakter og slikt.

Om du bruker nytt eller gammelt SIM skal ikke påvirke sikkerhetskopien i det hele tatt. PIN-koden på SIM-kortet kan du endre i innstillingene på telefonen når du har fått satt den opp :)

Lenke til kommentar

Jeg vet faktisk ikke om jeg vil anbefale å rive med meg alt gammelt skrot og fanteri fra en gammel telefon over på en ny. Det er selvsagt en herlig og enkel mulighet, men jeg har i hvertfall som vane å begynne med en ren utgave av telefonen og heller laste ned nødvendige apper og slik etterhvert som behovet kommer. Bilder og notater liggger jo trygt i skyen og man kan synce de med telefonen etterpå.

Mitt tips i hvertfall.

Endret av Mala
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg vet faktisk ikke om jeg vil anbefale å rive med meg alt gammelt skrot og fanteri fra en gammel telefon over på en ny. Det er selvsagt en herlig og enkel mulighet, men jeg har i hvertfall som vane å begynne med en ren utgave av telefonen og heller laste ned nødvendige apper og slik etterhvert som behovet kommer. Bilder og notater liggger jo trygt i skyen og man kan synce de med telefonen etterpå.

Mitt tips i hvertfall.

Jeg ser den ja - men jeg er veldig "ryddig" på mobilen, sletter bilder derfra. (Tar helst bilder med skikkelig kamera) - men om jeg tar i bruk det nye SIM kortet, håper jeg at jeg får inn de Apper og programmer og kontakter og mail som jeg vil ta vare på. (Laget nettopp en sikkerhetsgreie i iCloud også nå for første gang. Og fikk beskjed om at mine 5GB omtrent var brukt opp. Tror ikke jeg vil kjøpe noe mer plassder. Det får greie seg med kopier jeg gjør i iTunes.(Har 32GB lagring på 4s, og får 128GB på den nye 6s)

Lenke til kommentar

Mitt tips i hvertfall.

Jeg ser den ja - men jeg er veldig "ryddig" på mobilen, sletter bilder derfra. (Tar helst bilder med skikkelig kamera) - men om jeg tar i bruk det nye SIM kortet, håper jeg at jeg får inn de Apper og programmer og kontakter og mail som jeg vil ta vare på. (Laget nettopp en sikkerhetsgreie i iCloud også nå for første gang. Og fikk beskjed om at mine 5GB omtrent var brukt opp. Tror ikke jeg vil kjøpe noe mer plassder. Det får greie seg med kopier jeg gjør i iTunes.(Har 32GB lagring på 4s, og får 128GB på den nye 6s)
Backup går kun på appleID en din. Og du kan velge hvilken iphone du restore til en ny en (tilfelle du har flere)

Nytt sim kort er helt uvesentlig i sammenheng med restore av itunes/icloud backup.

Lenke til kommentar

Takk, syar2003 - så jeg kan ha både en gammel og en ny iPhone om jeg vil, med "pålastet" samme innhold? Jeg har jo en iPad og en iPod jeg administrerer der også - men mitt mobilnummer blir vel det samme, når jeg ber min leverandør "skru over" til det nye SIM kort?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...