Gå til innhold

Den store iPhone 6 / Plus / 6S / 6S Plus tråden

Lami

OPPDATERT AVSTEMNING  

178 stemmer

1. 1. Skal du ha den nye iPhone 6S eller 6S Pluss?

• Ja, jeg skal kjøpe iPhone 6S
      50
    • Ja, jeg skal kjøpe iPhone 6S Pluss
      44
    • Kanskje etterhvert
      11
    • Nei, jeg tror jeg står over denne modellen.
      73

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det som foregår er;

Alle batterier får et lite fall i spenningen når det belastes (det brukes strøm)

Dette fallet i spenning blir også litt større ved et gitt strømtrekk, når batteriet er kaldere.

De fleste elektroniske apparat (f.eks. en iphone) har innebygget en sensor som skal sense når batteriet er nesten tomt, og slå av apparatet.

Det sensoren måler er utgangspenningen på batteriet. Problemet er at når batteriet er et stykke under fullt, og det er ganske kaldt, og telefonen akkurat da bruker mye strøm, da faller spenningen under denne grensen lenge nok til at sensoren sender ordre om å skru av telefonen!

Egentlig ikke en feil, men den kan som sagt slå inn for tidlig!

Det kan være en del feilkilder som forsterker dette fenomenet på en gitt telefon, som: Et gammelt/dårlig batteri eller en feilinnstilt sensor.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-405938

Min mobil var bare 6mnd, så regner med det var sensoren. Om du har en sliten og velbrukt over 2år. Så stemmer vel teoren din og er en slittasje sak...

Lenke til kommentar

Kjøpte en iPhone 6 av en kollega. Den hadde den kjente "halvmåne"-feilen på frontkameraet. Ettersom det kun er noen dager igjen på garantien valgte jeg å benytte meg av dette og tuslet ned til en av telenorbutikkene.

Det var et lite hakk på kanten øverst til høyre, og jeg frykter reparasjonsverkstedet vil bruke dette for å hevde at dette er en feil som følge av fall, selv om linsen og hakket er totalt urelaterte.

Jeg må i så fall betale frakten og kostnadene selv, og da blir plutselig telefonen dyrere enn jeg hadde tenkt. Selv om jeg ikke velger å få den reparert. (900 kr mener jeg det ble sagt)

Så nå lurer jeg på om jeg skal ringe ned på mandag igjen og se om jeg får kansellert reparasjonen om det ikke er for sent. Han i butikken var rimelig sikker på at de bare ville swappe den, men jeg har hørt historier der det virker som det er nulltoleranse for ytre merker, selv av liten karakter.

Noen som har noen innspill på dette? Det er jo tross alt en kjent fabrikasjonsfeil.

Endret av Liquidkey
Lenke til kommentar

For at hakket skal brukes som argument må det sannsynliggjøres av verkstedet at halvmånen kommer av denne.

Halvmånen er en kjent feil som trumfer skrapemerker som megaoctane sier.

Du får ny swap-enhet. Min erfaring er at halvmånene kommer enda raskere på disse. Jeg fikk hevet kjøpet uten problem da jeg fikk halvmåne nr tre på to år.

Lenke til kommentar

Jeg har en iPhone 6S som sliter med batteriet, kan slå seg av mellom 40 og 20% strøm og det trenger ikke være kaldt, selv om det forverrer problemet.

Laget en video som forklarte problemet nå som jeg endelig fikk min iPhone 7 pluss black, og sendte den inn via telenorbutikken. Videoen la jeg på en usb og tapet til telefonen. Nå venter verkstedet på swap.

Lenke til kommentar

Samboeren har en 6s som slår seg av når hun er ute i "friluft". Det trenger ikke være spesielt kaldt, bare 8-10 grader kanskje, så skrur den seg av. Forbannet irriterende da hun bruker diverse treningsapper på fjellturer osv. Innendørs fungerer den glimrende. Er det flere som har problemer med dette?

PS: Jeg orket ikke bla meg gjennom tråden for å lete da den er blitt veldig lang, så beklager hvis dette er noe som er "ferdig diskutert". ;)

Lenke til kommentar

Samboeren har en 6s som slår seg av når hun er ute i "friluft". Det trenger ikke være spesielt kaldt, bare 8-10 grader kanskje, så skrur den seg av. Forbannet irriterende da hun bruker diverse treningsapper på fjellturer osv. Innendørs fungerer den glimrende. Er det flere som har problemer med dette?

PS: Jeg orket ikke bla meg gjennom tråden for å lete da den er blitt veldig lang, så beklager hvis dette er noe som er "ferdig diskutert". ;)

Høres ut som samme problem som jeg har med min 6S. Tok å filmet telefonen mens jeg kjørte en benchmark på telefonen ved ca 30-40% strøm. Da konka den. Sendte inn telefonen og en usb stick med videoen på.
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-405938

Høres ut som samme problem som jeg har med min 6S. Tok å filmet telefonen mens jeg kjørte en benchmark på telefonen ved ca 30-40% strøm. Da konka den. Sendte inn telefonen og en usb stick med videoen på.

Minnepinne som nevnt her og eller sende inn uten nullstilling. Slik at feilloggen ikke slettes ,er nok den løsningen som er mest sikker. Mange som sender frem og tilbake,uten og få ordnet feilen.

Lenke til kommentar

Fått et lite problem med telefonen til pappa her. Skal importere noen bilder til iPhoto, kobler 6ern til macen og godkjenner maskinen på telefonen. Deretter kommer det en melding på macen som sier at telefonen er låst med sikkerhetskode.. men telefonen er låst opp. Får heller ikke koblet den til itunes. Dette kom etter siste oppdatering av ios. Hva kan det være?

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-405938

Da har verkstedet bekreftet at det er byttet i swap-enhet!

Hvordan er disse swap-enhetene som regel? Regner med at de fremstår som nye, også hva gjelder batteri.

Swap avtalen er jo ikke gammel ca 3 mnd så tror ikke du skal bekymre deg.

Hæ?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...