Gå til innhold

Den store iPhone 6 / Plus / 6S / 6S Plus tråden

Lami

OPPDATERT AVSTEMNING  

178 stemmer

1. 1. Skal du ha den nye iPhone 6S eller 6S Pluss?

• Ja, jeg skal kjøpe iPhone 6S
      50
    • Ja, jeg skal kjøpe iPhone 6S Pluss
      44
    • Kanskje etterhvert
      11
    • Nei, jeg tror jeg står over denne modellen.
      73

Anbefalte innlegg

Den blir levert med så ny versjon som mulig. Har det kommet oppgradering etter at den ble produsert er det superenkelt å oppdatere den. Dropp jailbreak, for all del!

Ok, hvorfor bør jeg droppe jailbreak? Har kun hatt Android til nå å ser at det er ett par jailbreak tweaks som jeg helst vil ha hvis jeg skulle gå over til iphone.

Apple har mange hundre ingeniører med topp kompetanse som bruker måneder og år på å utvikle totaliteten mellom hardware og software som skal kombineres med en helhetlig infrastruktur.

Jailbreak blir i verste fall skrudd sammen av et par guttunger hjemme på gutterommet.

Hvis du syns det er verdt å risikere stabilitet, funksjonalitet og verdier bare for å få tak et par tweaks eller noen "kule" ikoner, værsågod, jailbreak i vei. Du får svært sannsynlig en dårligere telefon, men du kan jo ende opp med en som du likevel syns er kulere.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ok, hvorfor bør jeg droppe jailbreak? Har kun hatt Android til nå å ser at det er ett par jailbreak tweaks som jeg helst vil ha hvis jeg skulle gå over til iphone.

Det er jo selvfølgelig kjekt med jailbreak. Har gjort det selv, men risikoen for irriterende bugs øker ekstremt da jailbreaks ofte tukler med ting som jo ikke er tilrettelagt for å tukle med og at utviklerne har ganske begrenset kapasitet til å rette opp og sjekke for bugs.

I tillegg må du hele veien passe på å ikke oppdatere siden det da ikke vil fungere lenger så da går man glipp av nye funksjoner og bugfixes fra Apple. Endte til slutt opp med å la være og jailbreake og heller bruke den originalt. Mye mindre stress og de funksjonene jeg mangler overlever jeg fint uten.

Endret av Nimrad
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-aabLQt

Det er jo selvfølgelig kjekt med jailbreak. Har gjort det selv, men risikoen for irriterende bugs øker ekstremt da jailbreaks ofte tukler med ting som jo ikke er tilrettelagt for å tukle med og at utviklerne har ganske begrenset kapasitet til å rette opp og sjekke for bugs.

I tillegg må du hele veien passe på å ikke oppdatere siden det da ikke vil fungere lenger så da går man glipp av nye funksjoner og bugfixes fra Apple. Endte til slutt opp med å la være og jailbreake og heller bruke den originalt. Mye mindre stress og de funksjonene jeg mangler overlever jeg fint uten.

Vel jeg har bruk Android i alle år så jeg er vant med litt bugs :p Ikke så redd for noen krasj her og der.

Lenke til kommentar

Vel jeg har bruk Android i alle år så jeg er vant med litt bugs :p Ikke så redd for noen krasj her og der.

Det kan virke som om du egentlig er ute etter en ustabil og halvdårlig telefon, så da syns jeg absolutt du bør kjøre på med jailbreak. Så får du det som du vil...

Lenke til kommentar

Det kan virke som om du egentlig er ute etter en ustabil og halvdårlig telefon, så da syns jeg absolutt du bør kjøre på med jailbreak. Så får du det som du vil...

Hva er det slags kommentar? Har du prøvd å jailbreake? Den blir langt fra ustabil om det jo dukker opp flere bugs. Halvdårlig blir den hvertfall ikke da man faktisk får flere funksjoner som faktisk kan være veldig greie.
Lenke til kommentar

Er ikke en selvfølge at hele telefonen går i dass ved. jailbreak. Så lenge man har litt  vett under topplokket og ikke installerer alt mulig dritt over lav sko :) Aldri hatt nevneverdig mer trøbbel med en jailbreaket enhet når jeg tidligere lekte meg litt med muligheten. Tvert i mot blir telefonen mer fleksibel og bedre i bruk, med små enkle tweaks.

For å si det sånn, det har vært mer irritasjonsmomenter og bugs med senere utgaver av iOS siste årene enn det jeg opplevde ved tidligere jailbreaking ;) Så får det være så mange genier i sving hos Apple som de bare vil, for helt perfekt blir det jo ikke selv med slike folk bak roret.

Endret av Mala
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-aabLQt

Heldigvis mitt valg om jeg vil jailbreake eller ikke. Men tilbake til poenget, såvidt jeg vet så kan ikke ios 9.1+ jailbreakes kun 9.0.1/2. Nå er vel 9.3 ute?

Så det er sannsynlig at telefonen blir levert med 9.1 eller over, har jeg da mulighet til å nedgradere til 9.0.1?

Lenke til kommentar

Hva er det slags kommentar? Har du prøvd å jailbreake? Den blir langt fra ustabil om det jo dukker opp flere bugs. Halvdårlig blir den hvertfall ikke da man faktisk får flere funksjoner som faktisk kan være veldig greie.

Kommentaren min gikk på hans egen erfaring med bugs og krasj og at det et helt greit. Da er det jo bare å kjøre på med jailbreak da, forventningene hans er jo på riktig nivå.

Om jeg har jailbreaket noe? Nei takk, det gidder jeg ikke kaste bort tid på...

Lenke til kommentar

Heldigvis mitt valg om jeg vil jailbreake eller ikke. Men tilbake til poenget, såvidt jeg vet så kan ikke ios 9.1+ jailbreakes kun 9.0.1/2. Nå er vel 9.3 ute?

Så det er sannsynlig at telefonen blir levert med 9.1 eller over, har jeg da mulighet til å nedgradere til 9.0.1?

Jeg har ikke kontroll på hvilke versjoner som er ute eller ikke, men som hovedregel kan du ikke nedgradere telefonen når den først er blitt oppgradert, nei. Da må du eventuelt bare kjøpe telefonen og så smøre deg med tålmodighet.
Lenke til kommentar

Du kan ikke nedgradere til noe lavere enn 9.3.1 i skrivende stund da Apple ikke signerer eldre versjoner og det ikke finnes noen omveier å ta for å få dette til i skrivende stund for nyere modeller.

Lenke til kommentar

Da vet du jo åpenbart ikke hva du prater om heller :)

Nei, men jeg kan gjøre meg en sannsynlighetsberegning:

Mange hundre høyt kompetente ingeniører som jobber i lang tid for å perfeksjonere maskinvare og programvare

VS

Noen gutter på gutterommet

For meg er det enkel matte...:)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-aabLQt

Mange hundre høyt kompetente ingeniører som jobber i lang tid for å perfeksjonere maskinvare og programvare

VS

For meg er det enkel matte... :)

Tror du virkelig de skriver om hele ios? 

De utnytter en svakhet i systemet for å få tilgang til systemfiler ikke noe verre en det. Telefonen blir ikke ubrukelig av den grunn.

Lenke til kommentar

VS

For meg er det enkel matte... :)

Tror du virkelig de skriver om hele ios? 

De utnytter en svakhet i systemet for å få tilgang til systemfiler ikke noe verre en det. Telefonen blir ikke ubrukelig av den grunn.

Bare jailbreak i vei du. Men ikke klag hvis apper på telefonen din ikke fungerer etterpå da. Eller at den blir ustabil. Eller at du ikke får solgt den, hvis du måtte ønske det...

Lenke til kommentar

Det har jeg ikke sagt :) Men du får det til å høres ut som om man jailbreaker enheten sin så går det åt skogen. I utgangspunktet merker man knapt noe til det, foruten om Cydia ikonet. Hva man legger innpå bør man jo selvsagt være klar over, men man har som regel en plan når man først jailbreaker. Da går det alltid bra. Ønsker man ikke lenger å ha en jailbreaket enhet er ikke det heller noe problemer overhodet.

Endret av Mala
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det er jo som dere har sagt, helt frivillig og opp til hver enkelt hva man vil gjøre med sine egne, private iPhone. Ikke skjønner jeg hvorfor man kjøper seg et kvalitetsprodukt for deretter å installere gutteromsprogramvare som skrur rundt i operativsystemet, men hver sin smak. Jeg er glad jeg slipper...:)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...