Gå til innhold

Den store iPhone 6 / Plus / 6S / 6S Plus tråden

Lami

OPPDATERT AVSTEMNING  

178 stemmer

1. 1. Skal du ha den nye iPhone 6S eller 6S Pluss?

• Ja, jeg skal kjøpe iPhone 6S
      50
    • Ja, jeg skal kjøpe iPhone 6S Pluss
      44
    • Kanskje etterhvert
      11
    • Nei, jeg tror jeg står over denne modellen.
      73

Anbefalte innlegg

Er det noen av dere her inne som klarer dere med 16 gb iphone? Jeg har hatt samsung de siste årene så vet liksom ikke helt hvor mye plass de forskjellige app og bilder tar.

Jeg bruke vel aktivt ca 10 apper, men har en plass mellom 15 og 20 installert på telefon. Spiller ikke, ser ikke film eller har stort bilde biblotek på mobilen. De bildene jeg tar som er verdt å ta vare på, overfører jeg til sky og har sjeldent mer en 50 til 100 bilder på mobilen. Filmer tar jeg også ekstremt lite av.

Jeg har litt sånn ocd i forhold til å ha det ryddig på telefonen.

Så da er spm, er det behov for mer enn 16 giga? Er det nok/rikelig, eller vil dette bli en plage? Noen som kan dele erfaringene sine?

Nei akkurat i ditt tilfelle så mener jeg du skulle klare deg godt med 16GB.
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er det noen av dere her inne som klarer dere med 16 gb iphone? Jeg har hatt samsung de siste årene så vet liksom ikke helt hvor mye plass de forskjellige app og bilder tar.

Jeg bruke vel aktivt ca 10 apper, men har en plass mellom 15 og 20 installert på telefon. Spiller ikke, ser ikke film eller har stort bilde biblotek på mobilen. De bildene jeg tar som er verdt å ta vare på, overfører jeg til sky og har sjeldent mer en 50 til 100 bilder på mobilen. Filmer tar jeg også ekstremt lite av. 

Jeg har litt sånn ocd i forhold til å ha det ryddig på telefonen.

Så da er spm, er det behov for mer enn 16 giga? Er det nok/rikelig, eller vil dette bli en plage? Noen som kan dele erfaringene sine? 

Vil absolutt tro du klarer deg med 16GB :-). Bruk iCloud sin lagringsløsning. Jeg betaler vel 10kr per måne for 50GB i skyen, og iCloud sin lagringsløsning er genial :)

Lenke til kommentar

Jeg har forstått det slik at icloud fungerer utmerket i forhold til bilder og dokumenter. Tar iwork mye plass på iPhone? Driver med en del presentasjoner og tekst dokument, så dette kunne vært greit å ha, lagre mot icloud og bruke på tvers av enhetene, men ikke noe nødvendighet.

Ja mulig jeg klarer meg med 16 giga som dere sier, er helt unødvendig å betale 1000 spenn for plass du ikke bruker. Selv om det kan være "kjekt" å ha

Lenke til kommentar

Jeg har forstått det slik at icloud fungerer utmerket i forhold til bilder og dokumenter. Tar iwork mye plass på iPhone? Driver med en del presentasjoner og tekst dokument, så dette kunne vært greit å ha, lagre mot icloud og bruke på tvers av enhetene, men ikke noe nødvendighet.

Ja mulig jeg klarer meg med 16 giga som dere sier, er helt unødvendig å betale 1000 spenn for plass du ikke bruker. Selv om det kan være "kjekt" å ha

Pages 384MB

Numbers 379MB

Keynote 594MB

Tar jo fort litt plass, men likevel har du jo mye å gå på. 1000kr er ikke så stor forskjell i utgangspunktet, men 16gb-modellen finner du vel gjerne på kampanjer i ny og ne. 

Lenke til kommentar

Er vel på tide at Lami oppdaterer tråden så den inkluderer iPhone SE  :w00t:

Den hører vel mer hjemme her enn i iPhone 5 / 5S / 5C tråden da alle de er å se på som utgåtte modeller og den egentlig ikke har noen fellestrekk med de hva gjelder maskinvare.

Lenke til kommentar

Noen her som har Snapchat 9.26.00 versjonen?

Det kom en ny oppdatering for noen timer siden (9.27.00).

Hadde satt stor pris på om noen kunne lastet opp 9.26.00 (den gamle) eller en før der for all del, og sendt link til meg på PM! :)

Lenke til kommentar

I det siste har jeg hatt store problemer med å åpne linker i safari, etter f.eks. et google søk. Kan også prøve å åpne linker i mail eller sms, og telefonen tar noen gnager å henger seg opp. Jeg har iPhone 6, og er rimelig sikker dette problemet kom etter den siste oppdateringen.

Noen som opplever det samme? Eller som har noen tips? Jeg har restartet telefonen, slettet cache og nettleserdata osv, uten hell...

Lenke til kommentar

I det siste har jeg hatt store problemer med å åpne linker i safari, etter f.eks. et google søk. Kan også prøve å åpne linker i mail eller sms, og telefonen tar noen gnager å henger seg opp. Jeg har iPhone 6, og er rimelig sikker dette problemet kom etter den siste oppdateringen.

Noen som opplever det samme? Eller som har noen tips? Jeg har restartet telefonen, slettet cache og nettleserdata osv, uten hell...

Det er ett kjent problem med 9.3 dessverre. Jeg har ikke opplevd det noe særlig heldigvis :) Endret av Mala
Lenke til kommentar

Problemet er visstnok en sær kombinasjon av appoppdatering og iOS 9.3. Blant annet appen fra Booking.com skaper på et eller annet vis trøbbel med dette rapporterer mange internasjonale brukere. Fjerner de appen så fungerer alt som normalt igjen. Merksnodig problem.  :hmm:

Har ikke problemet på noen av mine enheter, eller noen av fruens så det tyder vel på at vi ikke har noen av de appene som tydeligvis skaper konflikt.

EDIT:

Tester forøvrig ute en iPad Pro 12,9-tommer nå med Apple Smart Keyboard og Pencil. Må si at den gigantiske skjermen gir meg mange forskjellige følelser og inntrykk.. Mange positive, og en hel del negative.  :tease:

Endret av RamGuy
Lenke til kommentar

Nå har jeg ingen anelse i hva som er årsaken bak problematikken, kan jo være at det faktum at du har hatt Booking-appen allerede har skapt noe krøll i systemet så at det ikke er så lett som å bare fjerne appen for å fjerne problemene. Regner uansett med at iOS 9.3.1 er ute innen 10-dager som fikser hele problemstillingen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...