Gå til innhold

Den store iPhone 6 / Plus / 6S / 6S Plus tråden

Lami

OPPDATERT AVSTEMNING  

178 stemmer

1. 1. Skal du ha den nye iPhone 6S eller 6S Pluss?

• Ja, jeg skal kjøpe iPhone 6S
      50
    • Ja, jeg skal kjøpe iPhone 6S Pluss
      44
    • Kanskje etterhvert
      11
    • Nei, jeg tror jeg står over denne modellen.
      73

Anbefalte innlegg

Takker. Lest noen guider nå og fått med meg enkrypteringen. Er visst viktig for å få en 100% backup. Som sagt satser på alt går bra og kan nyte nye leketøyet telefonen i kveld. Kommer nok med oppdatering ila kvelden. :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vel, dette ser jo bra ut når man allerede sitter fast på første steg.. Når jeg huker av for kryptering og angir passord, henger iTunes seg opp. Ventet i nesten 15 min, men skjer ingenting. Hele sikkerhetskopi delen er deaktivert. Er det normalt at det skal ta så lang tid for det å angi passordet? Har aldri brukt den funksjonen før, så mulig det driver med førstegangsoppsett eller hva? :mellow:

Edit: Well, duuh... Prøvde på nytt på annen PC og der startet sikkerhetskopieringen automatisk rett etter jeg anga passordet. Vel, jeg visste jo ikke at den gjorde det da... :hrm:

Endret av Myst
Lenke til kommentar

Etterpå må jeg slette alt i den gamle. Er det nok å nullstille alt via Generelt -> Nullstill valgene, eller bør jeg gjøre noe mer også? Tenker å bruke Av/På knapp + Hjem-knapp metoden også for å gå tilbake til fabrikkinnstillinger.

Husk å logge ut av iCloud og Apple-ID FØR du resetter, hvis du har tenkt at noen andre skal bruke den etter deg!

(AvPå-knapp+hjem-knapp er kun en 'tvangs-reboot' og resetter ingenting)

Endret av ozone
Lenke til kommentar

Aner ikke om den skal bli brukt eller ødelagt, men skal prøve å ikke glemme og gjøre det uansett. Vil selvsagt ikke legge igjen noe spor før jeg leverer den inn.

Men migreringen gikk halvveis. Nye telefonen ble gjenopprettet nesten identisk, men fikk feilmelding om at 25 apper kunne ikke bli installert fordi dem ikke ble funnet. Har gått gjennom hvilke det gjelder og er ikke store tapet at de ikke ble gjenopprettet. De viktigste som jeg bruker ofte ble overført. Men likevel litt kjedelig da. Hadde forventet at gjenopprettingen skulle være 100%.

Lenke til kommentar

Høres vel mer ut som dårlig Internettforbindelse ved gjenoppretting? Mister du Internettforbindelse under gjenoppretning så blir det fort problemer når den skal hente ned apper fra App Store. Eller kanskje du logget inn med annen Apple ID så den ikke får hentet ned betalbareapper som ikke er kjøpt av Apple IDen du logget inn med?

Eller så har du eventuelt 25 apper som rett og slett ikke eksisterer på App Store lenger? Høres jo noe drøyt ut om du hadde hele 25 apper som er borte da. Men vet at Apple ved lansering av iPhone 5S og 64-bit SoC krevde at aller utviklere skulle oppdatere apper med støtte for 64-bit innen 24 mnd og jeg regner med at apper som ikke ble oppdatert ble fjernet så er mulig du har hatt en hel bunke med gamle og utdaterte apper som ikke eksisterer lenger?

Finnes jo også en hel del utviklere som har hatt en app, gått bort ifra den og erstattet den med ny med samme navn. TV2 har jo gjort det med TV2 Sumo vet jeg og nå sist så har jo også Ruter gjort det med sin RuterReise hvor de kom med ny versjon som ble en helt ny og separat app, mens den gamle er nå fjernet fra App Store så om du har hatt den gamle ved backup så vil ikke den bli gjenopprettet.

Endret av RamGuy
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Null problem med internett og tilkopling da jeg gjorde det over USB. Som du sier er det nok fordi de ikke er støttet av 6S, for resten ble jo gjenopprettet uten problem. Som sagt er det heldigvis apper jeg kan klare meg uten, de viktigste ble installert.

Som RamGuy sier, kan bare hente de igjen fra AppStore hvis det skulle bli behov.

På den annen side vil det ta litt tid å bli vant til størrelsen, er jo litt stor overgang fra 4S. :p Bestilte par caser fra Ebay, så håper også de kommer innen rimelig tid. I mellomtida får jeg kjøpe noe billige greier.

Endret av Myst
Lenke til kommentar

Litt off topic, men mens vi snakker om restore-backup og apper:

Er det bare på iCloud backup at appene finnes i App-store fremdeles, eller gjelder det iTunes-backup også?

Når jeg tar backup i iTunes, så påstår jo den at apper blir backet-up!

Jeg vet at jeg har noen utgåtte apper som jeg er veldig glad i, og er nøye med å ha backup om telefonen skulle knuse eller noe annet...

Lite vits i å backe-up apper i iTunes da, hvis det kreves at de fremdeles finnes i normalt salg.

Lenke til kommentar

Dette skjer ikke på min iPhone, men på min iPad Pro. Men samme iOS, så: På en eller annen måte er advarselen om at du har nedlastinger som ikke er fullført på X dager, og som spør om du vil laste ned over mobilnettet, kommet i utakt med faktiske nedlastinger. Jeg laster ned manuelt hver gang jeg ser at det er noen nye i App Store, stort sett samme dag. Allikevel kan jeg få meldingen om at noen har ventet lenge, uten at det er noen i det hele tatt.

Noen som har opplevd noe lignende, eller har noe tips til løsning? Om jeg trykker Ignorer eller Last ned synes ikke å spille noen rolle, etter noen dager kommer meldingen igjen.

Geir :)

Lenke til kommentar

Oppdatering på saken min igjen: tenkte jeg ikke hadde noe å tape på å ta full reset og gjenoppretting fra jobb-pcen. Denne gangen fikk jeg beskjed om at hele 32 apper ikke kunne installeres.

Men så så jeg noe og måtte riste på hodet. Alle appene er tilgjengelige i app-listen, og man kan installere/fjerne dem med ett trykk. Siden de hentes direkte fra backupen, mister man ingen data heller.

Noe å huske på til siste gang. ;) Men nå kommer det verste.. å ta farvel med min gamle 4S og slette alt som er på den og levere den inn.. :cry: Ja, jeg vet den er bare en elektronisk duppeditt, men man blir jo litt tilknyttet etter mange års bruk. :p

Lenke til kommentar

Hei

Noen som har vært borti at touch id slutter å fungere?

Plutselig så hadde den fjernet alle fingrene, og nå får jeg ikke legge til nytt igjen. Får bare mislykkes. 

Googlet litt på dette, men finner ikke noe ordentlig svar.

Prøvd å ta sikkerhetskopi, gjenopprettet  og lagt inn igjen sikkerhetskopi men det hjalp heller ikke.

Må den sendes inn tror dere?

Er en iPhone 6s med nyeste ios version installert. 

Lenke til kommentar

Hatt endel rare problemer med min iPhone6+ i det siste. Skjermen vil ikke slå seg på men telefonen ser ut til å fungere som normalt. Folk kan ringe til meg og jeg kan låse opp tlf og fks ta bilde av skjermen. Men bildet er sort.

Etter en stund så kan jeg få bilde men det ser slik ut.

80R2pHK.jpg

Telefonen kan virke en hel dag for så å plutselig få disse problemene. Noen som har vært borti dette? Var ingen oppdatering av OS på telefonen. Men når jeg koblet den til iTunes så var det en oppdatering. Kan jo hende den fikser det...så langt har den ikke klikket igjen.

Lenke til kommentar

Godt poeng! Da ser det ut som det kan bli en veldig grei telefon! Er egentlig godt fornøyd med 6 plussen min, men kjenner at behovet for fullstendig enhåndsbruk er større enn behovet for diger skjerm. Batteritiden er per nå krem, men lader har jeg over alt.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-80wCWpIM

Problemet er ikke skjermstørrelsen, men utnyttelsen av plassen som er tilgjengelig. 6s og 6s+ kunne vært mindre med samme skjermstørrelse.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-80wCWpIM

Jeg er enig. Når man ser på hva andre får til så hadde det vært fint å se Apple gjøre noen solide grep på det feltet.

Jeg hadde Samsung S4 i en periode, jeg synes 5" størrelsen er helt fin, størrelsesmessig er jo telefonen like stor som iphone 6/6s som har 4,7. At det er rom for forbedring er det ingen tvil om, sånn sett skal det bli spennende å se hva apple gjør med 7. Jeg har fortsatt en 5S som arbeidstelefon som jeg bruker når jeg ikke ønsker å risikere 6s'n. Opplever skjermstørrelsen som for liten.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...