Gå til innhold

Den store iPhone 6 / Plus / 6S / 6S Plus tråden

Lami

OPPDATERT AVSTEMNING  

178 stemmer

1. 1. Skal du ha den nye iPhone 6S eller 6S Pluss?

• Ja, jeg skal kjøpe iPhone 6S
      50
    • Ja, jeg skal kjøpe iPhone 6S Pluss
      44
    • Kanskje etterhvert
      11
    • Nei, jeg tror jeg står over denne modellen.
      73

Anbefalte innlegg

Glasset på 6s og 6s pluss er vel en forbedret utgave av Ion-X glasset fra 6 og 6 pluss, og skal ifølge Apple være det barskeste glasset noen gang brukt i en telefon.

Kunne vært morsomt med en hardhets og ripetest mellom de forskjellige flaggskipene, forresten  :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Barskeste glasset er det ikke ifølge den videoen jeg linket til. Ingen riper på Galaxy S6 f.eks., men tydelige riper på iPhone 6s med den samme kniven. Han jeg linket til har også testet mange andre telefoner, og er nylig begynt med en mer nøye ripetest med verktøy som har hardhet fra 1-9 på hardhetsskalaen (hvor diamant er 10 som er det sterkeste). :)

Lenke til kommentar

Jeg monterte først på denne  men det gikk litt dårlig pga mye støv under, og følte at 3d touchen ikke funket så bra. På dette tidspunktet var jeg ikke klar over hvordan 3d touchen virket i det hele tatt, så det var strengt tatt en ubegrunna oppfatning. Gikk vel 3 uker uten beskyttelse, og lærte å kjenne 3d touchen. Monterte denne uken på beskyttelsesglasset igjen, og 3d touch fungere absolutt LIKE fint. Min foreløpige konklusjon er at jeg ikke har mistet noe funksjonalitet til tross for å ha satt på beskyttelsesglass.

Lenke til kommentar

Godt å høre. Er fan av Spigen, så da kjøper jeg nok det glasset.

Bruker Gmail som hovedmail, og har koblet både Hotmail og Universitetsmail til Gmail-en. Så all mail kommer i sanntid til Gmail-appen på iPhonen. Er det mulig at Apple sin egen Mail-app får til det samme? :hmm: I innstillingene kan jeg bare velge f.eks. hvert 15. minutt eller manuelt.

Lenke til kommentar

Barskeste glasset er det ikke ifølge den videoen jeg linket til. Ingen riper på Galaxy S6 f.eks., men tydelige riper på iPhone 6s med den samme kniven. Han jeg linket til har også testet mange andre telefoner, og er nylig begynt med en mer nøye ripetest med verktøy som har hardhet fra 1-9 på hardhetsskalaen (hvor diamant er 10 som er det sterkeste). :)

Ja, det er rart.  Men det var nå Apples påstand.

Jeg fikk riper på 5S første uka, selv med Apples leather case som stikker utenfor skjermen, men ikke på 6 pluss.

Egentlig fikk jeg ikke riper på 3g, 3GS, 4 eller 4S, heller.  

For min del kan det jo tyde på at glasset på 5s hadde en svakhet.

Lenke til kommentar

Bruker Gmail som hovedmail, og har koblet både Hotmail og Universitetsmail til Gmail-en. Så all mail kommer i sanntid til Gmail-appen på iPhonen. Er det mulig at Apple sin egen Mail-app får til det samme? :hmm: I innstillingene kan jeg bare velge f.eks. hvert 15. minutt eller manuelt.

Gmail og Mail.app støtter dessverre ikke push lengre, Google gjorde det en periode før, men de kuttet det dessverre ut. Sannsynigvis er det for å få folk til å Gmail.app eller Inbox.app, som begge støtter push.

Lenke til kommentar

Litt usikker på hva du mener. Gikk nå inn på Hotmailen på PC-en min og sendte en mail til Gmail-en. Da fikk jeg opp varsel på iPhonen etter ca. 1 min. Testet igjen for å se om det var tilfeldig oppdatering, men igjen fikk jeg varsel på iPhonen like etterpå, så Gmail-appen fungerer fint til sanntids-varsling. Ingen måte å få dette til i Apple sin Mail-app? Hadde vært fint å kunne benyttet 3D Touch-en i Mail-appen nemlig. 

Lenke til kommentar

Ser den første setningen der er litt feil ja, det burde ha stått "Gmail i Mail.app". Google har kuttet ut den tjenesten, så sanntidsvarlingen (kalles ofte push, da ny data blir "pushet" til telefon i stedet for at den må "pulle" fra serveren hvert x minutt) får du dessverre ikke.

Lenke til kommentar

Grunnen til at Gmail ikke støtter Pushvarslinger i Mail.app lenger er fordi Google har gått bort ifra Exchange AtiveSync for pushvarslinger som de benyttet tidligere og som støttes av Apple Mail.app og over til en eller annen proprietær løsning som da krever at du benytter Google sin egen Gmail.app eller Inbox.app. Synd for spesielt Gmail.app er ikke allverdens spør du meg, mens Inbox.app er jo fin om du liker det nye oppsettet for epost som Google forsøker å pushe.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Har brukt 6s siden release no og har fått 4 synlige riper på skjermen etter lommerusk. Er veldig forsiktig med mobilen og besvisst på hvor jeg legger den fra meg.Lar den alltid ligge aleine i en bukselomme. Langt fra nøkler,penger o.l

Kjipt at det er så lite som skal til

• Liker 1
Lenke til kommentar

Det at 16gb ikke strekker til er ikke bare på iphone. Dette har vært en fyfy ting for mange på alle platformer! Jeg klarer meg veldig fint med16gb, men hørte at ios kan ta mye plass + at det er 4K på 6s... 16GB og 4K.. = bad bad. Gikk for 64GB for å være sikker. Men apple burde fjerne 16GB og bytte den ut med 32gb som standard.

Ren kynisk butikk fra Apple sin side dette her. Helt grusomt, men selvsagt kjempe smart for de og ikke oss. Jeg kan til dels kjøpe det på en Android telefon med muligheter for å utvide lagringskapasiteten i det vide og breie, men den muligeten er som kjent ikke å finne på iPhone.

Hmm... iCloud? Hvis man bruker skyen trenger man kanskje ikke veldig mye lokal lagringsplass?

Jeg bruker forresten langt mindre enn 16 GB (dvs. 10-11 GB eller så) lagring på min nåværende Android-telefon.

Lenke til kommentar

Har brukt 6s siden release no og har fått 4 synlige riper på skjermen etter lommerusk. Er veldig forsiktig med mobilen og besvisst på hvor jeg legger den fra meg.Lar den alltid ligge aleine i en bukselomme. Langt fra nøkler,penger o.l

Kjipt at det er så lite som skal til

Samme greia på min også, veldig kjipt at det ikke skulle mer til. Så gikk til innkjøp av skjermbeskyttelse.

Lenke til kommentar

Vært på tur til Barcelona denne uken, og som alltid blitt minnet på at jeg trenger en god app for å endre oppløsning på bilder før jeg poster dem på f. eks. fjesboka. Altså, en app som lar meg velge et (eller gjerne flere) bilde(-r) jeg har tatt med min iPhone 6 Plus og lagrer en kopi (så ikke originalen går tapt) i en selvvalgt oppløsning.

Noen som har noen forslag? App Store har ørten dusin av dem, de fleste uten en eneste kommentar. Kan godt koste noen kroner, jeg betaler gjerne for programvare jeg bruker.

Har brukt løsningen med å maile meg selv bildet, da får man spørsmål om man vil sende en lavere oppløsning, men det er tungvint, og ikke minst dyrt når man er utenlands uten wifi. 

Geir :)

Endret av tom waits for alice
Lenke til kommentar

Selv bruker jeg Aviary til det meste av bilderedigeringen. Knallapp. Men der kan man ikke velge størrelse når man lagrer, men det kan man derimot i Pixlromatic (ikke oppløsning, men størrelse), se vedlagt bilde.

post-35504-0-08356100-1446979694_thumb.png

Endret av 2bb1
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...