Gå til innhold

Den store iPhone 6 / Plus / 6S / 6S Plus tråden

Lami

OPPDATERT AVSTEMNING  

178 stemmer

1. 1. Skal du ha den nye iPhone 6S eller 6S Pluss?

• Ja, jeg skal kjøpe iPhone 6S
      50
    • Ja, jeg skal kjøpe iPhone 6S Pluss
      44
    • Kanskje etterhvert
      11
    • Nei, jeg tror jeg står over denne modellen.
      73

Anbefalte innlegg

Dere glemmer behovet for å kunne ta opp 4k video. Kanskje kkke nødvendig, men nødvendig som et salgsargument er det.

Det har du nok rett i at jeg glemmer ja, 4k video er nok noe jeg ikke kommer til å bruke noe særlig...:-)

Jeg klarer meg lenge med 720, eller kanskje 1080 noen ganger.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

4K er fremtiden. Jeg er helt sikker på at det er en grunn til at Apple har lagt inn denne funksjonen. Jeg gleder meg allerede til å se hvilke snedige muligheter 4K kan gi oss som forbrukere. Men dette orker jeg ikke å diskutere noe mer i dag, men vi kan(om ønskelig)  diskutere det igjen om 1-2 år så skal vi nok se at pipa får en annen lyd  :huh:

• Liker 1
Lenke til kommentar

Hvordan ser 4k video fra iPhone 6s'en din ut? Hvilken TV/skjerm bruker du?

Spør du meg? Skrev aldri noe om at jeg bruker det, eller har utstyr for å vise det. Men ja, har en iphone 6s, men den er innstilt på 1080p 60fps, og ja jeg har en 4k samsung i mancaven.

Det jeg mener er at 4k video opptak er noe alle telefoner fra nå av må ha for å selge godt, uvilkårlig om folk bruker det eller ikke.

Lenke til kommentar

Etter fire!! swapenheter, så ser det endelig ut til at jeg får en splitter ny enhet fra Apple. Må stille meg meget skeptisk til enhetene de bytter ut med, da alle fire jeg har hatt, har vært løse i nedre høyre hjørne. Kundeservicen har vært på topp, men enhetene jeg har mottatt kan det stilles spørsmål ved. 

Får håpe det bare er jeg som har vært uheldig! 

Lenke til kommentar

Tenk hvor bra sensorene i mobilkamera kunne vært hvis vi aksepterte at ingen av oss skriver ut bilder i board-størrelse, og derfor hadde 2 Mp med gigantiske photosites og dynamiske egenskaper og bildestøy som et fullformat speilrefleks!

Jeg har ikke sett dokumentert at bildekvaliteten blir bedre med større sensler.

Tvert imot så er kamera med små sensler jevnt over også de som har best kvalitet.

-k

Lenke til kommentar

Etter fire!! swapenheter, så ser det endelig ut til at jeg får en splitter ny enhet fra Apple. Må stille meg meget skeptisk til enhetene de bytter ut med, da alle fire jeg har hatt, har vært løse i nedre høyre hjørne. Kundeservicen har vært på topp, men enhetene jeg har mottatt kan det stilles spørsmål ved.

Får håpe det bare er jeg som har vært uheldig!

Nop jeg hadde det problemet på 6ern min. Akkurat som knirk nede i høyre hjørne. Ikke problemer med 6s pluss jeg nå har fått etter å ha solgt den andre. Men ja. Føler at det er en kvalitetbrist uten tvil.

Lenke til kommentar

Må forresten si at det er utrolig hvor godt tastaturet på iPhone 5S og sikkert 6-6S er ift. konkurentene. Har brukt en helt ny WP8.1 telefon som daglig privat telefon i 3 måneder nå samt en Samsung GS5 som, daglig jobbtelefon og det er et ork å skrive meldinger (uavhengig av app) på disse telefonen ift. iPhone.

Har ikke brukt iPhonen min på flere måneder nå. Skrev noen meldinger med noen kontakter der nå og det var en åpenbarelse og utrolig deilig. Kan det virkelig fungere så bra? bare å daske i vei og alt funker! Skrev veldig fort med 2 hender (foretrekker å skrive med 2 tomler) på denne lille skjermen som man skulle tro var forderdelig knotete. Høy hastighet uten noe klur og masse opprettinger. På WP og Android telefonene har nesten hver eneste melding hver dag i 3 måneder føltes som en kamp uten at det bedrer seg i stor grad.

Det er bare noe Apple gjør så mye bedre her, det bare funker! Et av mange gode eksempler på hvorfor mange nok foretrekker en slik enhet.
Mer responsivt og ergonomisk å skrive, mindre feilpress når man faktisk treffer bokstavene osv. Gjør at jeg begynner å få lyst på å kvitte meg med de andre og få meg en ny iPhone.

Hadde det ikke vært for at en iPhone 6S+ 64GB var så forferdelig dyr med dagens kronekurser osv. hadde jeg sporestreks dratt ned på elkjøp el. i helgen er jeg redd. (må være litt forsiktig økonomisk en stund).

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Må forresten si at det er utrolig hvor godt tastaturet på iPhone 5S og sikkert 6-6S er ift. konkurentene. Har brukt en helt ny WP8.1 telefon som daglig privat telefon i 3 måneder nå samt en Samsung GS5 som, daglig jobbtelefon og det er et ork å skrive meldinger (uavhengig av app) på disse telefonen ift. iPhone.

Har ikke brukt iPhonen min på flere måneder nå. Skrev noen meldinger med noen kontakter der nå og det var en åpenbarelse og utrolig deilig. Kan det virkelig fungere så bra? bare å daske i vei og alt funker! Skrev veldig fort med 2 hender (foretrekker å skrive med 2 tomler) på denne lille skjermen som man skulle tro var forderdelig knotete. Høy hastighet uten noe klur og masse opprettinger. På WP og Android telefonene har nesten hver eneste melding hver dag i 3 måneder føltes som en kamp uten at det bedrer seg i stor grad.

Det er bare noe Apple gjør så mye bedre her, det bare funker! Et av mange gode eksempler på hvorfor mange nok foretrekker en slik enhet.

Mer responsivt og ergonomisk å skrive, mindre feilpress når man faktisk treffer bokstavene osv. Gjør at jeg begynner å få lyst på å kvitte meg med de andre og få meg en ny iPhone. Hadde det ikke vært for at en iPhone 6S+ 64GB var så forferdelig dyr hadde jeg sporestreks dratt ned på elkjøp el. i helgen er jeg redd.

...og med de nye 3D-Touch-funksjonene på iPhone og iPad sine tastaturer så blir det bare enda bedre...:-)

• Liker 1
Lenke til kommentar

http://itavisen.no/2015/10/23/na-fikser-facebook-iphone-appen/

En av årsakene til at jeg ikke har brukt Facebook på mobil siste året. Elendig programvare.

Jeg tviler på at det er blitt noe særlig bedre.

Madamen sin var isted på 75% uten å omtrent ha brukt mobilen sin siden kl 0800 idag fullladet (iPhone 5 nytt batteri des 2014)

54% var det Facebook som sto for .

Jeg ser på min iPad at det kom en FB update versjon 42.0 den 22.10 .

På iPhone bruker jeg kun nettleser (om jeg skal inn på fjøsboka,noe som er svært sjelden)

7 dagers batteri statistikk på ipad 25/10 ser slik ut (j.. mye bakgrunn - 81t)

post-35394-0-19068400-1445770807_thumb.jpeg

Endret av syar2003
Lenke til kommentar

Har en 6s med iOS 9.1, og opplever en bug med control center. Hvis jeg bruker wake knappen, og nesten umiddelbart prøver å sveipe opp control center fryser skjermen, og ingenting kommer opp. Samme hvis jeg unlocker den med touch id, og prøver å dra opp control center umiddelbart, da fryser skjermen.

Kan locke skjermen igjen, og mesteparten fungerer fint, men for å få opp control center igjen må jeg restarte. Noen andre som opplever dette, eventuelt kan teste? 

Endret av carzas
Lenke til kommentar

Har en 6s med iOS 9.1, og opplever en bug med control center. Hvis jeg bruker wake knappen, og nesten umiddelbart prøver å sveipe opp control center fryser skjermen, og ingenting kommer opp. Samme hvis jeg unlocker den med touch id, og prøver å dra opp control center umiddelbart, da fryser skjermen.

Kan locke skjermen igjen, og mesteparten fungerer fint, men for å få opp control center igjen må jeg restarte. Noen andre som opplever dette, eventuelt kan teste? 

Testet på 6s selv nå. Ingen problem med å gjøre det du beskriver. Ingen problem å få opp control center. Kjører også iOS 9.1.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...