Gå til innhold

Den store iPhone 6 / Plus / 6S / 6S Plus tråden

Lami

OPPDATERT AVSTEMNING  

178 stemmer

1. 1. Skal du ha den nye iPhone 6S eller 6S Pluss?

• Ja, jeg skal kjøpe iPhone 6S
      50
    • Ja, jeg skal kjøpe iPhone 6S Pluss
      44
    • Kanskje etterhvert
      11
    • Nei, jeg tror jeg står over denne modellen.
      73

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Min knirker ikke noe i det hele tatt når jeg presser midt på skjermen, i hvert fall. Tror dette faktisk må være den iPhonen jeg har hatt til nå som er mest perfekt når det gjelder knapper/skjerm/brytere osv. Knappene på siden er solide og gode å trykke på, hjemknappen er det bra trykkelyd i, lydløsbryteren er solid og fast - generelt sett veldig fornøyd. På min iPhone 6 merket jeg at hjemknappen var litt hardere å trykke på, virker som den fungerer akkurat som den skal på min nye 6s. God gang, fiskestang!

Endret av Enojo
Lenke til kommentar

Ringte Apple isted og de sa jeg burde sende den inn pga 14 dagers angrerett eller hva det heter. Men har nå vært uten telefon i lang lang tid. Irriterende å måtte vente enda engang. Men denne gangen skal jeg kreve å få tilsendt en iPhone med engang jeg har sendt min til de. Men det å få samsung chip er jævlig surt.

Lenke til kommentar

Ringte Apple isted og de sa jeg burde sende den inn pga 14 dagers angrerett eller hva det heter. Men har nå vært uten telefon i lang lang tid. Irriterende å måtte vente enda engang. Men denne gangen skal jeg kreve å få tilsendt en iPhone med engang jeg har sendt min til de. Men det å få samsung chip er jævlig surt.

Hva sa de da ? Fikk du byttet til en telefon med den andre chippen ?

Lenke til kommentar

Nei, de kunne ikke svare på det. Men har funnet ut at det ikke er skjermen som lager lyd men det er baksiden på telefonen! Merket det da jeg hadde telefonen på bordet og trykket. Ingen lyd. Men når jeg holder den i hånden er det lyd og når jeg kun trykker på baksiden kommer knirkelyden.

Lenke til kommentar

Til dere som jailbreaker, kan dere forklare for meg som ikke gjør det, hva det er egentlig er som gjør at det er så utrolig nødvendig? Jailbreaka tidligere selv, men det er mange år/versjoner av iOS siden. Føler iOS blir mer og mer komplett, og sjansen for å ødelegge noe ved jailbreaking gjør ikke opp for de få ekstra funksjonene du tilegner deg. Er genuint interessert i å få vite hvorfor dere fortsatt gidder.

Lenke til kommentar

Til dere som jailbreaker, kan dere forklare for meg som ikke gjør det, hva det er egentlig er som gjør at det er så utrolig nødvendig? Jailbreaka tidligere selv, men det er mange år/versjoner av iOS siden. Føler iOS blir mer og mer komplett, og sjansen for å ødelegge noe ved jailbreaking gjør ikke opp for de få ekstra funksjonene du tilegner deg. Er genuint interessert i å få vite hvorfor dere fortsatt gidder.

Det har jeg faktisk lyst til å vite også. Nå har jeg aldri jailbreaka noe som helst da jeg liker at mine dingser fungerer så stabilt som mulig og at produsentene stort sett vet best hvordan de ulike elementene påvirker hverandre. Derfor er jeg heller ikke så interessert i enkeltfunksjoner, men er mer opptatt av helheten.

Men det er jo alltid litt artig å få et lite innblikk i hvordan andre tenker...:-)

Lenke til kommentar

For min del handler det ikke om hva du kan gjøre, men hva du vill gjøre.

Jeg har hatt android i mange herrens år, å for meg var mye av plusset kjappe av/på knapper til diverse instillinger. Customize telefonen din til ditt og at det ikke er en vanlig iphone med et utrolig kjedeligt utseende som alle andre har.

Muligheten til å få de samme mulighetene jeg hadde på android. Som overføring av filer utenom at det er 100 veier for å i det hele tatt kunne gjøre dette. Egne ringetoner uten å kjøpe de å gå igjennom itunes. Få bedre nytte av touch-id, som å låse bilder o.l ting med touch-id.

Muligheten å spille gammle snes spill osv med emulatorer. Du gjør rett og slett en vanlig telefon til en bedre telefon. Du gjør/åpner mulighetene for at den kan fungere bedre for deg å dine ønsker osv. 

F.eks "Control Center". Her er det mye tull... her burde apple la brukeren velge hva som skal være der. Dette kan man gjøre når man er jailbreaka. Som av/på switch til mobil nettet, isteden for å gå inn på mange instillinger for å gjøre dette (ja det er tungvindt). Endre hvilke shortcuts man har isteden for kalkulator osv.

Installere apper/spill som man ikke har råd til gratis, for å teste disse ut for å da kjøpe dem når lønninga kommer for å støtte utvikleren. Dette er et stort stort pluss i min bok.

Her er noen få bilder fra min iphone 5 da jeg jailbreaka den i fjor.

http://mikkis2k.deviantart.com/art/Syndrome-523719752?q=gallery%3Amikkis2k%2F41399505&qo=2

http://mikkis2k.deviantart.com/art/Afresco-Dog-521657195?q=gallery%3Amikkis2k%2F41399505&qo=4

http://mikkis2k.deviantart.com/art/Zoobhoy-mario-themed-513846451?q=gallery%3Amikkis2k%2F41399505&qo=16

http://mikkis2k.deviantart.com/art/Trooper-ZB8-517214262?q=gallery%3Amikkis2k%2F41399505&qo=8

For meg er dette viktig, å for mange kan dette være helt ubrukelig osv! Jeg hadde aldri noen problemer med min iphone 5 selv om jeg hadde jailbreaka den. Så det at man vill ha en telefon som bare virker, er bare tull. Her har det mye å si om hva man installerer å hvor mye man endrer på forskjellige ting før ting gjør at telefonen din ikke fungerer det er vertfall sikkert. Hadde over 20 tweaks+ å den var like rask som den var da jeg først fikk den.

Endret av Mikkis2k
Lenke til kommentar

For min del handler det ikke om hva du kan gjøre, men hva du vill gjøre.

Jeg har hatt android i mange herrens år, å for meg var mye av plusset kjappe av/på knapper til diverse instillinger. Customize telefonen din til ditt og at det ikke er en vanlig iphone med et utrolig kjedeligt utseende som alle andre har.

Muligheten til å få de samme mulighetene jeg hadde på android. Som overføring av filer utenom at det er 100 veier for å i det hele tatt kunne gjøre dette. Egne ringetoner uten å kjøpe de å gå igjennom itunes. Få bedre nytte av touch-id, som å låse bilder o.l ting med touch-id.

Muligheten å spille gammle snes spill osv med emulatorer. Du gjør rett og slett en vanlig telefon til en bedre telefon. Du gjør/åpner mulighetene for at den kan fungere bedre for deg å dine ønsker osv. 

F.eks "Control Center". Her er det mye tull... her burde apple la brukeren velge hva som skal være der. Dette kan man gjøre når man er jailbreaka. Som av/på switch til mobil nettet, isteden for å gå inn på mange instillinger for å gjøre dette (ja det er tungvindt). Endre hvilke shortcuts man har isteden for kalkulator osv.

Her er noen få bilder fra min iphone 5 da jeg jailbreaka den i fjor.

http://mikkis2k.deviantart.com/art/Syndrome-523719752?q=gallery%3Amikkis2k%2F41399505&qo=2

http://mikkis2k.deviantart.com/art/Afresco-Dog-521657195?q=gallery%3Amikkis2k%2F41399505&qo=4

http://mikkis2k.deviantart.com/art/Zoobhoy-mario-themed-513846451?q=gallery%3Amikkis2k%2F41399505&qo=16

http://mikkis2k.deviantart.com/art/Trooper-ZB8-517214262?q=gallery%3Amikkis2k%2F41399505&qo=8

For meg er dette viktig, å for mange kan dette være helt ubrukelig osv! Jeg hadde aldri noen problemer med min iphone 5 selv om jeg hadde jailbreaka den. Så det at man vill ha en telefon som bare virker, er bare tull. Her har det mye å si om hva man installerer å hvor mye man endrer på forskjellige ting før ting gjør at telefonen din ikke fungerer det er vertfall sikkert. Hadde over 20 tweaks+ å den var like rask som den var da jeg først fikk den.

Takk for svaret ditt. Jeg antok jo at det er sånne ting som du beskriver man er ute etter når man jailbreaker noe. Er det viktig for deg, så må du jo bare gjøre det. For min del er det (heldigvis) helt uten betydning noen av de tingene du lister opp, så da kan jeg holde min original, noe som faktisk er viktig for meg.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...