Gå til innhold

Den store iPhone 6 / Plus / 6S / 6S Plus tråden


Lami

OPPDATERT AVSTEMNING  

178 stemmer

  1. 1. Skal du ha den nye iPhone 6S eller 6S Pluss?

    • Ja, jeg skal kjøpe iPhone 6S
      50
    • Ja, jeg skal kjøpe iPhone 6S Pluss
      44
    • Kanskje etterhvert
      11
    • Nei, jeg tror jeg står over denne modellen.
      73


Anbefalte innlegg

Skjermbeskyttelse ser jeg ikke noe poeng i. Så lenge man ikke legger telefonen sammen med nøkler/mynter etc.

Har bestilt et silikoncase fra Apple, regner med at jeg får det i dag eller i morgen. Hadde Product RED skinnetui på 6'ern, det var digg, men ble forferdelig stygt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Skjermbeskyttelse ser jeg ikke noe poeng i.

 

Enig.

Skjermen er jo essensen av en telefon, selve grensesnittet mot mennesket den skal betjene.

Apple har gått langt for å minske refleksjoner, gjøre den akkurat så glatt den skal være for perfekt touch, og laget den av Gorillaglass(?) for at den ikke skal ripes av det aller meste som finnes i en lomme/veske.

Da synes jeg det blir 'kriminellt' å skjule den bak en plastfolie til en hundrelapp.

 

Deksel derimot, er nesten en nødvendighet for godt grep, og sørge for at det utstikkende kamera blir 'innfelt'.

Lenke til kommentar

Deksel derimot, er nesten en nødvendighet for godt grep, og sørge for at det utstikkende kamera blir 'innfelt'.

 

 

mmnnnjjjaaaaaaa....

 

Har hatt "naken" telefon med 4s, 5s og nå 6s og kommer nok til å fortsette med det. Driver et aldri så lite, svært hobby-ide-drevet, prosjekt med batteritid og deksel. Med gode resultater. Så det blir nok ikke noe deksel. Hvis det blir noe, så kanskje det blir en gummiramme...:-)

Lenke til kommentar

5s har man jo ett godt grep på sammenlignet med 6/6s som nærmest er som ett såpestykke :p

 

Det er bare den ene gangen man glipper telefonen så angrer man på at man ikke hadde deksel.

 

 

Ja, det er alltid dumt å miste noe i bakken. Da kan man jo stå der med lang maske.

Nå syns jeg ikke 6s er noe såpestykke, den er god å holde i syns nå jeg.

Lenke til kommentar

Ja jeg er enig at den er ergonomisk god å holde i, men særlig praktisk er det ikke etter min mening. Men nå er det heldigvis ett nærmest uendelig antall cases og lommebok løsninger for iPhone der ute :) Vi som iPhone brukere er jo lovpriset med utvalget på slikt!

Endret av Mala
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-80wCWpIM

 

5s har man jo ett godt grep på sammenlignet med 6/6s som nærmest er som ett såpestykke :p

 

Det er bare den ene gangen man glipper telefonen så angrer man på at man ikke hadde deksel.

 

 

Ja, det er alltid dumt å miste noe i bakken. Da kan man jo stå der med lang maske.

Nå syns jeg ikke 6s er noe såpestykke, den er god å holde i syns nå jeg.

 

Nå er ikke du det beste eksemplet, hadde Apple smurt inn telefonen med glidemiddel hadde du akseptert at det sikkert var en god grunn til det  :wee:

 

Telefonen er god å holde i når man holder den helt vanlig, men hvis man skal bruke en hånd til å holde den for å ta bilde, så må man flytte grepet langt ned, det er ubehagelig glatt. 

Lenke til kommentar

 

 

5s har man jo ett godt grep på sammenlignet med 6/6s som nærmest er som ett såpestykke :p

 

Det er bare den ene gangen man glipper telefonen så angrer man på at man ikke hadde deksel.

 

 

Ja, det er alltid dumt å miste noe i bakken. Da kan man jo stå der med lang maske.

Nå syns jeg ikke 6s er noe såpestykke, den er god å holde i syns nå jeg.

 

Nå er ikke du det beste eksemplet, hadde Apple smurt inn telefonen med glidemiddel hadde du akseptert at det sikkert var en god grunn til det  :wee:

 

Telefonen er god å holde i når man holder den helt vanlig, men hvis man skal bruke en hånd til å holde den for å ta bilde, så må man flytte grepet langt ned, det er ubehagelig glatt. 

 

 

Hehe...nei, hadde de smurt den inn med noe så ville jeg nok ha tørket det av...:-DDD

 

Jeg forstår ikke helt hvorfor det er noe problem at jeg er fornøyd med Apple jeg. Det er da andre som er fornøyd med sin leverandør også, håper jeg...:-)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-80wCWpIM

 

 

 

 

 

5s har man jo ett godt grep på sammenlignet med 6/6s som nærmest er som ett såpestykke :p

 

Det er bare den ene gangen man glipper telefonen så angrer man på at man ikke hadde deksel.

 

 

Ja, det er alltid dumt å miste noe i bakken. Da kan man jo stå der med lang maske.

Nå syns jeg ikke 6s er noe såpestykke, den er god å holde i syns nå jeg.

 

Nå er ikke du det beste eksemplet, hadde Apple smurt inn telefonen med glidemiddel hadde du akseptert at det sikkert var en god grunn til det  :wee:

 

Telefonen er god å holde i når man holder den helt vanlig, men hvis man skal bruke en hånd til å holde den for å ta bilde, så må man flytte grepet langt ned, det er ubehagelig glatt. 

 

 

Hehe...nei, hadde de smurt den inn med noe så ville jeg nok ha tørket det av...:-DDD

 

Jeg forstår ikke helt hvorfor det er noe problem at jeg er fornøyd med Apple jeg. Det er da andre som er fornøyd med sin leverandør også, håper jeg...:-)

 

Ingen problem med at du er fornøyd, det er bare trivelig! Er bare til tider litt morsomt at uansett hva det er så er det uansett bra for Apple har uansett hatt en tanke med det og det skal man ikke stille spørsmål med

Endret av Slettet-80wCWpIM
Lenke til kommentar

Jeg ville heller aldri (eller har hatt) ha case og beskyttelse på noen mobiler. Men med iPhone 6 var jeg nødt til å ha en slim cover kun for grep og for å klare å holde den sikkert/komertabelt i alle situasjoner. iPhone 5/S er helt grei uten.

Rogkas hører nok mere til til unntakene om denne påstanden (om det menes at den ikke er for glatt / "såpestykke" satt på spissen og folkemunne)

http://www.google.no/search?q=iphone+6+slippery+in+hand

Endret av syar2003
Lenke til kommentar

Jeg ville heller aldri (eller har hatt) ha case og beskyttelse på noen mobiler. Men med iPhone 6 var jeg nødt til å ha en slim cover kun for grep og for å klare å holde den sikkert/komertabelt i alle situasjoner.

Rogkas hører nok mere til til unntakene om denne påstanden

http://www.google.no/search?q=iphone+6+slippery+in+hand

 

Jeg er glad jeg er ett av unntakene fra det ja...:-D

Lenke til kommentar

 

 

 

 

 

 

5s har man jo ett godt grep på sammenlignet med 6/6s som nærmest er som ett såpestykke :p

 

Det er bare den ene gangen man glipper telefonen så angrer man på at man ikke hadde deksel.

 

 

Ja, det er alltid dumt å miste noe i bakken. Da kan man jo stå der med lang maske.

Nå syns jeg ikke 6s er noe såpestykke, den er god å holde i syns nå jeg.

 

Nå er ikke du det beste eksemplet, hadde Apple smurt inn telefonen med glidemiddel hadde du akseptert at det sikkert var en god grunn til det  :wee:

 

Telefonen er god å holde i når man holder den helt vanlig, men hvis man skal bruke en hånd til å holde den for å ta bilde, så må man flytte grepet langt ned, det er ubehagelig glatt. 

 

 

Hehe...nei, hadde de smurt den inn med noe så ville jeg nok ha tørket det av...:-DDD

 

Jeg forstår ikke helt hvorfor det er noe problem at jeg er fornøyd med Apple jeg. Det er da andre som er fornøyd med sin leverandør også, håper jeg...:-)

 

Ingen problem med at du er fornøyd, det er bare trivelig! Er bare til tider litt morsomt at uansett hva det er så er det uansett bra for Apple har uansett hatt en tanke med det og det skal man ikke stille spørsmål med

 

 

Ikke noe problem at man stiller spørsmål ved, men det må da være greit at jeg svarer med min egen oppfatning. Ingen av oss har "rett" uansett...:-)

Lenke til kommentar

Rogkas : Så "du mener" vi som sier iPhone 6 er glatt tar "feil. Er det noe alle oss andre vi innbiller oss , og er det at den går i bakken også . Før jeg fikk på et puro slim case så hadde telefonen og en tendens til å skli ut av bukselommene når man satt bakoverlent eller i lenestoler.

Som nevnt har jeg aldri noensinne brukt beskyttelse/cover på mobiler frem til nå og har brukt mobiltelefoner minst like lenge som deg.

Lenke til kommentar

Rogkas : Så "du mener" vi som sier iPhone 6 er glatt tar "feil. Er det noe alle oss andre vi innbiller oss , og er det at den går i bakken også ...

Niks, syar, det er ikke det jeg mener. Hvis du mener at en iPhone, eller hva som helst annet, er glatt å holde i, så har du rett. Da syns du den er glatt å holde i. Alle andre som syns den er glatt å holde i, har også rett til sin mening om det. Du har altså ikke feil.

 

Jeg syns den er god å holde i og opplever den ikke som glatt. Det må jeg ha rett til å mene, da det er min opplevelse.

 

Skjønner?

Lenke til kommentar

 

Rogkas : Så "du mener" vi som sier iPhone 6 er glatt tar "feil. Er det noe alle oss andre vi innbiller oss , og er det at den går i bakken også ...

Niks, syar, det er ikke det jeg mener. Hvis du mener at en iPhone, eller hva som helst annet, er glatt å holde i, så har du rett. Da syns du den er glatt å holde i. Alle andre som syns den er glatt å holde i, har også rett til sin mening om det. Du har altså ikke feil.

 

Jeg syns den er god å holde i og opplever den ikke som glatt. Det må jeg ha rett til å mene, da det er min opplevelse.

 

Skjønner?

Ja , jeg skjønner at du ikke er som fleste andre iphone brukere.

Når du siterer så bombastisk med at du ikke finner den glatt som om det er en selvfølge og senere med "at ingen har rett " er det rett og slett rimelig å minne om at "masse" brukere mener dette. Se bare på Google søket postet.

Lenke til kommentar

Bare på siden av ting. LCD skjermer har i langt tid vært påsmurt et oljeaktig lag for å bedre kontrast ol. Dette vasket mange av med sterke såpemidler uten å tenke seg om. TIlbake til saken, hadde jeg hatt en 6S ville jeg nok kjøpt et syltynt gjennomsiktig silikon etui (en billig 5 pack) som ikke dekker skjermen. Bedre grep og mister den ikke så lett. Evt. Apple sitt skinnetui.

 

Min 5S er uten noen form for etui og har gått i bakken mange titalls ganger siste 2 år hvor jeg trodde den ble knust mang en gang på steingulv, i metalltrapper, på asfalt, fliser etc. Man skal ha skikkelig uflaks for at den faktisk skal knuse. Men neste telefon får nok et etui for mindre glatt grep, men belegg på skjermen gidder jeg ikke. Har også en 640XL med snapon etuiet, det beskytter ikke skjermen når man mister den da det ofte åpner seg. 

Når jeg mistet telefonen skjer det så og si alltid når jeg tar den inn og ut av lommer, så og si aldri ellers. Den kan også falle ut av lommer når jeg eks. tar av på bukse på toalett (sklir ut av baklomma når jeg tar buksen på meg) eller ut av jakke inn og ut av biler ol. Ergo vurderer jeg en smartklokke etterhvert som nok vil hindre disse fallene hvor man bare tar opp telefonen for å sjekke enkelte småting.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

 

 

 

 

Noen som har kjøpt lightning lader fra eBay? Verdt å ta sjansen eller bare droppe tanken og kjøpe i nærmeste butikk?

Jeg har gode erfaringer med Anker sin lightning-kabel. Ligger på rundt 150 kr pr stk, og er lagd for å ikke gå i stykker, i motsetning til Apple sin originale som (ved min bruk) pleier å bli ganske sliten i enden ved pluggen etter en viss tid.

hvor kan jeg kjøpe disse Anker kablene (i Norge)?

Det vet jeg ikke. Kan godt tenkes det selges kabler av tilsvarende kvalitet i Norge også, men da spørs det om prisen er like god. Tok ikke så lang tid sist jeg bestilte i alle fall, men jeg hadde det heller ikke så travelt. http://www.ebay.com/ulk/itm/221899602287

Lenke til kommentar

 

 

Rogkas : Så "du mener" vi som sier iPhone 6 er glatt tar "feil. Er det noe alle oss andre vi innbiller oss , og er det at den går i bakken også ...

Niks, syar, det er ikke det jeg mener. Hvis du mener at en iPhone, eller hva som helst annet, er glatt å holde i, så har du rett. Da syns du den er glatt å holde i. Alle andre som syns den er glatt å holde i, har også rett til sin mening om det. Du har altså ikke feil.

Jeg syns den er god å holde i og opplever den ikke som glatt. Det må jeg ha rett til å mene, da det er min opplevelse.

Skjønner?

Ja , jeg skjønner at du ikke er som fleste andre iphone brukere.

Når du siterer så bombastisk med at du ikke finner den glatt som om det er en selvfølge og senere med "at ingen har rett " er det rett og slett rimelig å minne om at "masse" brukere mener dette. Se bare på Google søket postet.

Jaja, syar, du har din egen måte å lese på...:-)

Lenke til kommentar

Jeg har litt tørre hender og da blir fort Zony sine telefoner, et par av Samsung sine samt noen iPhones litt glatte å holde i innimellom. For min del vel å merke :) Mulig flere andre som Nexus, HTC osv. hadde føltes glatt for meg, men har ikke testet. Men jeg aner ikke om jeg er som "de fleste andre brukere" eller ei, synes det er veldig lite relevant :p.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...