Gå til innhold

Den store iPhone 6 / Plus / 6S / 6S Plus tråden

Lami

OPPDATERT AVSTEMNING  

178 stemmer

1. 1. Skal du ha den nye iPhone 6S eller 6S Pluss?

• Ja, jeg skal kjøpe iPhone 6S
      50
    • Ja, jeg skal kjøpe iPhone 6S Pluss
      44
    • Kanskje etterhvert
      11
    • Nei, jeg tror jeg står over denne modellen.
      73

Anbefalte innlegg

Alltid er en drøy påstand, men de har ofte en måte å løse ting på som fungerer meget bra for veldig mange.

Det er de selvsagt ikke alene om, mange andre (Microsoft/Google for eksempel) ser også ut til å implementere funksjoner på en måte som kundene deres liker.

Men hvorfor ikke velge det man tror er best for de fleste som standard, med mulighet for å endre det under innstillinger? Kommer aldri til å forstå det.

Har du noen gang eid et produkt fra Apple, eller brukt det over tid?

(Bare for å finne ut av din bakgrunn før jeg eventuelt forsøker meg på et svar...:-))

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Alltid er en drøy påstand, men de har ofte en måte å løse ting på som fungerer meget bra for veldig mange.

Det er de selvsagt ikke alene om, mange andre (Microsoft/Google for eksempel) ser også ut til å implementere funksjoner på en måte som kundene deres liker.

Men hvorfor ikke velge det man tror er best for de fleste som standard, med mulighet for å endre det under innstillinger? Kommer aldri til å forstå det.

(Bare for å finne ut av din bakgrunn før jeg eventuelt forsøker meg på et svar...:-))

Ja.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Ja.

Så fint. 

Det aller meste av produksjon handler om å ta valg, både på ting som skal med i det ferdige produktet og, ikke minst, ting som ikke skal med. Så lenge man er opptatt av driftstabilitet og kvalitet og mange ulike brukeres svært ulike måter å bruke datadingser på, så kan nok det å velge bort muligheter være vel så viktig som å legge til.

Når jeg hadde Android var det et vell av innstillingsmuligheter og når noe gikk galt (noe det den gangen alt for ofte gjorde dessverre) så var jobben med å lete seg gjennom alle innstillinger for å se hva som kunne være galt noe jeg på ingen måte savner.

Nå er jeg absolutt mest opptatt av at dingsen faktisk funker, det er ikke viktig for meg å kunne skru av og på absolutt alle mulige og umulige funksjoner. Kanskje det aller viktigste er at dingsene jeg har fungerer optimalt sammen. Jeg er ganske sikker på at Apple vet mye bedre enn meg hvordan de ulike funksjonene kan påvirke hverandre og hva som er smart å kunne justere og hva som er smart å ikke kunne justere.

Hvis det er sånn at du er opptatt av å kunne leke med alle mulige innstillinger så er nok et smartere valg for deg noe med Android eller kanskje Windows.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Men hvorfor ikke velge det man tror er best for de fleste som standard, med mulighet for å endre det under innstillinger? Kommer aldri til å forstå det.

Ja.

Så fint.

Det aller meste av produksjon handler om å ta valg, både på ting som skal med i det ferdige produktet og, ikke minst, ting som ikke skal med. Så lenge man er opptatt av driftstabilitet og kvalitet og mange ulike brukeres svært ulike måter å bruke datadingser på, så kan nok det å velge bort muligheter være vel så viktig som å legge til.

Når jeg hadde Android var det et vell av innstillingsmuligheter og når noe gikk galt (noe det den gangen alt for ofte gjorde dessverre) så var jobben med å lete seg gjennom alle innstillinger for å se hva som kunne være galt noe jeg på ingen måte savner.

Nå er jeg absolutt mest opptatt av at dingsen faktisk funker, det er ikke viktig for meg å kunne skru av og på absolutt alle mulige og umulige funksjoner. Kanskje det aller viktigste er at dingsene jeg har fungerer optimalt sammen. Jeg er ganske sikker på at Apple vet mye bedre enn meg hvordan de ulike funksjonene kan påvirke hverandre og hva som er smart å kunne justere og hva som er smart å ikke kunne justere.

Hvis det er sånn at du er opptatt av å kunne leke med alle mulige innstillinger så er nok et smartere valg for deg noe med Android eller kanskje Windows.

Det er masse instillinger på IOS allerede Rogkas.

Jeg sliter selv av og til mere med å finne frem der enn på Android (dagens versjon av Android som du sier du er ukjent med)

Har ikke du slått av instillinger for varslinger på hjemme skjermen (er ikke det kjekt) .

Endret av syar2003
Lenke til kommentar

Det er masse instillinger på IOS allerede Rogkas.

Jeg sliter selv av og til mere med å finne frem der enn på Android (dagens versjon av Android som du sier du er ukjent med)

Har ikke du slått av instillinger for varslinger på hjemme skjermen (er ikke det kjekt) .

Hehe...

Joda, det er heldigvis masse innstillinger i iOS. Men det betyr jo antageligvis at Apple har vurdert hvilke innstillinger de ønsker å ha tilgjengelige og hvilke de ikke ønsker å ha tilgjengelig.

Jo, jeg har skrudd av varslinger på Låst Skjerm. Det er kjekt. Apple har sikkert også en vurdering som ligger til grunn for å gi brukere den muligheten.

Hvilket system man finner mest intuitivt å finne frem i er helt sikkert også noe individuelt. Noen finner enklest frem i Android, andre i iOS.

Lenke til kommentar

Men hvorfor ikke velge det man tror er best for de fleste som standard, med mulighet for å endre det under innstillinger? Kommer aldri til å forstå det.

Da må du nok over på android.

Lenke til kommentar

Heisann, der er det jo faktisk noe vi er enige om...:-)

Hvis behovet er å tukle med flest mulige innstillinger, så er det visst Android som gjelder ja, hvis jeg har forstått det rett.

Lenke til kommentar

Heisann, der er det jo faktisk noe vi er enige om...:-)

Hvis behovet er å tukle med flest mulige innstillinger, så er det visst Android som gjelder ja, hvis jeg har forstått det rett.

Det er ikke et behov å ha "flest mulig" innstillinger. Behovet er å ha valgmuligheter. Om man endrer 0, 3 eller 12 av dem er irrelevant. Denne tråden viser jo at mange foretrekker å kunne bruke hjemknappen for å kunne se notifications. Apple og menigheten mener at de tar feil. Fair enough, kanskje det er bedre når man blir vant til det, det er ikke poenget. Hvorfor ikke ha et "bortgjemt" valg for å legge inn en forsinkelse? Den kan ligge bak en meny slik at man ikke endrer det ved et uhell, mens et enkelt søk på "iphone fingerprint too fast" hadde med en gang forklart hvordan man fikset det (fremfor diskusjoner om man skal bruke neglen eller en uregistrert finger). Er det én eneste ulempe med det?

Lenke til kommentar

Denne tråden viser jo at mange foretrekker å kunne bruke hjemknappen for å kunne se notifications. Apple og menigheten mener at de tar feil. Fair enough, kanskje det er bedre når man blir vant til det, det er ikke poenget. Hvorfor ikke ha et "bortgjemt" valg for å legge inn en forsinkelse? Den kan ligge bak en meny slik at man ikke endrer det ved et uhell, mens et enkelt søk på "iphone fingerprint too fast" hadde med en gang forklart hvordan man fikset det (fremfor diskusjoner om man skal bruke neglen eller en uregistrert finger). Er det én eneste ulempe med det?

De som vil sjekke sine varslinger på låst skjerm med hjemknappen kan fortsatt gjøre dette med 6s. Det er ingen som sier at de tar feil på dette. Det bare poengteres at de kan gjøre dette slik det alltid har vært, altså ingenting nytt. 

Det KAN hende de vil oppleve at fingeravtrykket leses så kjapt at de bør lese av skjermen med en annen finger som ikke er registrert, men det bør være en forsiktig endring. Det er heller ikke noe problem i det hele tatt å bruke av/på-knappen.

For all del, det hadde ikke vært noe stor sak om Apple hadde lagt inn en menyvalg for å gjøre fingeravtrykklesingen tregere, la oss si forsinke den med noen tiendeler. Jeg har bare en liten mistanke om at den innstillingen ikke hadde blitt mye brukt...:-)

Lenke til kommentar

Denne tråden viser jo at mange foretrekker å kunne bruke hjemknappen for å kunne se notifications. Apple og menigheten mener at de tar feil. Fair enough, kanskje det er bedre når man blir vant til det, det er ikke poenget. Hvorfor ikke ha et "bortgjemt" valg for å legge inn en forsinkelse? Den kan ligge bak en meny slik at man ikke endrer det ved et uhell, mens et enkelt søk på "iphone fingerprint too fast" hadde med en gang forklart hvordan man fikset det (fremfor diskusjoner om man skal bruke neglen eller en uregistrert finger). Er det én eneste ulempe med det?

De som vil sjekke sine varslinger på låst skjerm med hjemknappen kan fortsatt gjøre dette med 6s. Det er ingen som sier at de tar feil på dette. Det bare poengteres at de kan gjøre dette slik det alltid har vært, altså ingenting nytt.

Det KAN hende de vil oppleve at fingeravtrykket leses så kjapt at de bør lese av skjermen med en annen finger som ikke er registrert, men det bør være en forsiktig endring. Det er heller ikke noe problem i det hele tatt å bruke av/på-knappen.

For all del, det hadde ikke vært noe stor sak om Apple hadde lagt inn en menyvalg for å gjøre fingeravtrykklesingen tregere, la oss si forsinke den med noen tiendeler. Jeg har bare en liten mistanke om at den innstillingen ikke hadde blitt mye brukt...:-)

Nå nærmer vi oss en enighet. Så det hadde altså vært greit om Apple la inn en mulighet som hadde vært en fordel for de (kanskje få) som brukte den, uten at det hadde vært noen som helst ulempe for deg eller andre som ikke trenger den?

Herlig!

• Liker 2
Lenke til kommentar

...

Kan godt hende det kommer i fremtidig ios oppdatering. Er jo noe såpass mange snakker om. (Sammen med 16gig problemet)

Går ann nå og. Men må trykke så kjappt som bare "the flash" hadde klart :)

"16gig problemet" , Hva er det ?

Beklager for sent svar, men tenkte på at det folk klager mest på v. iPhone 6s/6s+ om dagen er jo den fingersensoren og at 16gb ikke strekker til :)

Lenke til kommentar

...

Kan godt hende det kommer i fremtidig ios oppdatering. Er jo noe såpass mange snakker om. (Sammen med 16gig problemet)

Går ann nå og. Men må trykke så kjappt som bare "the flash" hadde klart :)

"16gig problemet" , Hva er det ?

Beklager for sent svar, men tenkte på at det folk klager mest på v. iPhone 6s/6s+ om dagen er jo den fingersensoren og at 16gb ikke strekker til :)

Det at 16gb ikke strekker til er ikke bare på iphone. Dette har vært en fyfy ting for mange på alle platformer! Jeg klarer meg veldig fint med16gb, men hørte at ios kan ta mye plass + at det er 4K på 6s... 16GB og 4K.. = bad bad. Gikk for 64GB for å være sikker. Men apple burde fjerne 16GB og bytte den ut med 32gb som standard.

Endret av Mikkis2k
Lenke til kommentar

Klart meg bra i snart 2 år med 16GB på 5S men det krever at jeg er kritisk til hva jeg drukner den med. Innimellom en gang i halvåret må jeg inn å rydde litt når det er 1-2GB ledig og som oftest er det bilder i 3 kopier, HDR osv. som er synderen, samt at man har knipset 14 ganger per shot uten å rydde etterpå.

Lenke til kommentar

Kanskje det er fordeler ved å tilby en 16 gig modell? 

“If Apple has reasonable assurance that its average selling prices will remain elevated as a result of the mix shift toward the more expensive 64 gigabyte and 128 gigabyte models,” Eassa writes, “then this means Apple can cram more functionality (which usually means higher production costs) into its phones.”

http://macdailynews.com/2015/10/12/the-true-magic-of-apples-16gb-iphone-6splus/

• Liker 2
Lenke til kommentar

Det at 16gb ikke strekker til er ikke bare på iphone. Dette har vært en fyfy ting for mange på alle platformer! Jeg klarer meg veldig fint med16gb, men hørte at ios kan ta mye plass + at det er 4K på 6s... 16GB og 4K.. = bad bad. Gikk for 64GB for å være sikker. Men apple burde fjerne 16GB og bytte den ut med 32gb som standard.

Ren kynisk butikk fra Apple sin side dette her. Helt grusomt, men selvsagt kjempe smart for de og ikke oss. Jeg kan til dels kjøpe det på en Android telefon med muligheter for å utvide lagringskapasiteten i det vide og breie, men den muligeten er som kjent ikke å finne på iPhone.

Endret av Mala
Lenke til kommentar

16GB er latterlig lite. Man må også trekke fra det iOS og programmer benytter og da var man på 11-12GB med IOS8.

Litt mindre footprint med IOS9. Så var det også at for å oppgradere trengte man 4.7 GB ledig plass.

Man "kan" selvfølgelig klare seg med 16GB hvis man er nazi på space og ikke lagrer mye offline media og filmer mye men da mener jeg at man går på kompromiss med funksjonaliteten og mulighetene som ligger i enheten.

Endret av syar2003
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-80wCWpIM

Kanskje det er fordeler ved å tilby en 16 gig modell? 

“If Apple has reasonable assurance that its average selling prices will remain elevated as a result of the mix shift toward the more expensive 64 gigabyte and 128 gigabyte models,” Eassa writes, “then this means Apple can cram more functionality (which usually means higher production costs) into its phones.”

http://macdailynews.com/2015/10/12/the-true-magic-of-apples-16gb-iphone-6splus/

I teorien, ja.

I praksis ? Vel..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...