Gå til innhold

Den store iPhone 6 / Plus / 6S / 6S Plus tråden

Lami

OPPDATERT AVSTEMNING  

178 stemmer

1. 1. Skal du ha den nye iPhone 6S eller 6S Pluss?

• Ja, jeg skal kjøpe iPhone 6S
      50
    • Ja, jeg skal kjøpe iPhone 6S Pluss
      44
    • Kanskje etterhvert
      11
    • Nei, jeg tror jeg står over denne modellen.
      73

Anbefalte innlegg

At enkelte tilhengere/brukere her vil ikke høre om det - innrømme det - eller si det høyt - er uforståelig.

Alle her vet definisjonen på en homeknapp og en sleep / wake knapp . Du trenger ikke belære oss på det.

Det forandrer ikke det faktum at det var/er mulig å vekke skjermen med et raskt trykk på homeknappen med iphone 6 (og 5S) , men ikke med 6S.

Du kan jo spørre alle brukere av iPhone 6 (5S) du kjenner om hvilken knapp de vanligvis trykker på for å sjekke klokka

.

Du verden. Dette er veldig vanskelig for deg å forstå.

Jeg vekker fortsatt opp min iPhone 6s med Home-knappen hvis jeg vil det. Enten med et kjapt trykk med en av de fingrene jeg har registert, eller aller helst med en av de fingrene jeg ikke har registrert. Det er altså fullt mulig å bruke Home-knappen på akkurat samme måte som det alltid har vært.

Men i tillegg har den fått en svært raskt og presis avlesning av fingeravtrykk hvis du foretrekker å låse opp telefonen på den måten.

Jeg kan faktisk ikke forstå at du ikke forstår dette. Antagelig bare kverulerer du...

Du forstår ikke (som nileser tråden) at det er ThomasM sin påstand . Ikke min.

Hvem som kverulerer kan også diskuteres.

Endret av syar2003
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

At enkelte tilhengere/brukere her vil ikke høre om det - innrømme det - eller si det høyt - er uforståelig.

Alle her vet definisjonen på en homeknapp og en sleep / wake knapp . Du trenger ikke belære oss på det.

Det forandrer ikke det faktum at det var/er mulig å vekke skjermen med et raskt trykk på homeknappen med iphone 6 (og 5S) , men ikke med 6S.

Du kan jo spørre alle brukere av iPhone 6 (5S) du kjenner om hvilken knapp de vanligvis trykker på for å sjekke klokka

.

Jeg vekker fortsatt opp min iPhone 6s med Home-knappen hvis jeg vil det. Enten med et kjapt trykk med en av de fingrene jeg har registert, eller aller helst med en av de fingrene jeg ikke har registrert. Det er altså fullt mulig å bruke Home-knappen på akkurat samme måte som det alltid har vært.

Men i tillegg har den fått en svært raskt og presis avlesning av fingeravtrykk hvis du foretrekker å låse opp telefonen på den måten.

Jeg kan faktisk ikke forstå at du ikke forstår dette. Antagelig bare kverulerer du...

Det er nå du som påstår at det er et faktum at 6s har mistet en funksjon. Så jeg vet ikke helt jeg...

• Liker 1
Lenke til kommentar

.

Det er nå du som påstår at det er et faktum at 6s har mistet en funksjon. Så jeg vet ikke helt jeg...

Jada det er bare meg som kverulerer - selvfølgelig.

Startet med dette. Legg merke til spørsmålstegnet. Og postene senere med negl, trykke på side , med uregistrert finger osv.

Jeg vil si det er alle dere andres påstander jeg har kommentert i ettertid.

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1626222&page=283&do=findComment&comment=22819672

Legger dere ikke inn flere fingre? Legger inn begge tomler, begge pekefingre og den siste bruker jeg til å legge inn høyretommel på nytt med litt fuktighet for å øke sannsynligheten for at jeg klarer å låse opp selv når tommel eller sensor er en smul fuktig.

Vi kan altså ikke bruke hjem knappen til å vekke (slå på skjermen lengre) samme hvor raskt vi trykker på den ?

Inntrykk: Umulig å bruke hjemknappen til å sjekke varsler, bare låser opp telefonen.

Er ikke det litt dumt.
Lenke til kommentar

Jeg vet ikke hvorfor enkelte tar det så personlig at det er kommentert at det er uvant at man ikke lenger kan bruke hjemknappen til å sjekke varsler. Ja, man kan endre grepet litt og bruke negl, man kan vel helt sikkert også bruke kukhodet.

Det var ikke ment som kritikk, bare litt uvant at den leser av fingeravtrykket såpass kjapt. Enkleste er rett og slett å bruke lås knappen, verre er det ikke.

"uvant" sier da han som du har tatt som utganspunkt. Han sier også at "Enkleste er rett og slett å bruke lås knappen, verre er det ikke.".

Med dette legger vi dette på hylla, da han du har som utgangspunkt faktisk sier det samme som vi gjør. Men det er ikke "umulig" .

• Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg vet ikke hvorfor enkelte tar det så personlig at det er kommentert at det er uvant at man ikke lenger kan bruke hjemknappen til å sjekke varsler. Ja, man kan endre grepet litt og bruke negl, man kan vel helt sikkert også bruke kukhodet.

Det var ikke ment som kritikk, bare litt uvant at den leser av fingeravtrykket såpass kjapt. Enkleste er rett og slett å bruke lås knappen, verre er det ikke.

"uvant" sier da han som du har tatt som utganspunkt. Han sier også at "Enkleste er rett og slett å bruke lås knappen, verre er det ikke.".

Med dette legger vi dette på hylla, da han du har som utgangspunkt faktisk sier det samme som vi gjør. Men det er ikke "umulig" .

Selvsagt.

Dette er hva jeg har kommentert hele tiden. Og da sett sammen med forslaget til RamGuy å registrere alle (fleste fingre) på begge hender blir "litt dumt".

Fillesak....

. men den er der allikevel og en kan ikke bestride at den finnes <= som er hva jeg reagerer på.

Lenke til kommentar

Sånn, da er syar enig med resten igjen. Det tar ofte en stund, men til slutt faller brikkene på plass...

Jeg har aldri vært direkte uenig med noen Rogkas men jeg later ikke som om negative ting i apple universet ikke eksisterer og at man ikke kan snakke om de i diskusjoner. Det foregående har kun sitt utspring i å ikke anerkjenne en endring som for noen situasjoner/brukere kan være negativ.

Noen og enhver kan jo ta det til ettertanke.

Endret av syar2003
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Det optimale hadde jo vært om de hadde en bryter for å legge på et halvsekund forsinkelse før den låser opp, og vipps så hadde alle vært fornøyd.

Kan de ikke fikse dette "problemet" ved å sende ut en oppdatering? Halvt sekund delay eller noe

Det kan de kanskje, men da håper jeg de lager det som en opsjon man kan skru av eller på. For min del er den kjappe leseren en fantastisk funksjon.

Dessuten trenger man ikke være veldig oppegående for å bruke en av flere vel fungerende metoder hvis man kun ønsker å se låseskjermen...

• Liker 1
Lenke til kommentar

25% batteri igjen, tok telefonen av laderen i mårrest halv 8. Batteristatus sier at telefonen har vært i bruk i 7 timer, hvor safari står for 44%. Siri er always om også. Det må da være unikt for en telefon å kunne levere såpass med batteritid med en funksjon som Siri som lytter etter navnet sitt konstant??

Støtter Google sin "Siri" always listening eller hva man skal kalle det, og hva gjør det med batteritiden?

Lenke til kommentar

Det kan de kanskje, men da håper jeg de lager det som en opsjon man kan skru av eller på. For min del er den kjappe leseren en fantastisk funksjon.

En bryter kan man somregel slå både av og på.

Ja, alle endringer apple gjør er jo fantastiske for deg :)

Dessuten trenger man ikke være veldig oppegående for å bruke en av flere vel fungerende metoder hvis man kun ønsker å se låseskjermen...

Det endrer ikke det faktum at dette høres ut som en meget slitsom endring for folk som er vant med å trykke på hjemknappen for å sjekke notifikasjoner.

Endret av Apox
Lenke til kommentar

Hei kan dere hjelpe? Når jeg skal konfigurere min Iphone6 stopper hele prosessen opp ved valg av bruk/ikke bruk av "Finn Iphone". Jeg har forsøksvis valgt både bruk ... og ikke bruk ..., men telefonen går ikke videre derfra?! Hva har skjedd og hva gjør jeg nå?

Mvh Morten

Lenke til kommentar

Det endrer ikke det faktum at dette høres ut som en meget slitsom endring for folk som er vant med å trykke på hjemknappen for å sjekke notifikasjoner.

Jeg vekker fortsatt skjermen til live med hjemknappen, så jeg tror ikke det blir så veldig slitsomt som du antyder. Endringen for noen KAN være å bruke en annen finger enn den de har registrert eller å bruke av/på-knappen. Det er også metoder jeg bruker nå med 6s, heller ikke det oppleves som meget slitsomt.

Notifikasjoner sjekker jeg uansett på åpnet telefon, jeg vil ikke ha de på låst skjerm så den funksjonen har jeg skrudd av.

Lenke til kommentar

Først er sensoren for treig. Så gjøre Apple store forbedringer. Nå er den for rask. FML.

Hva med.... trommevirvel.... å ha en innstilling for det? Kunne velge mellom "raskest mulig", "500ms delay" eller "1s delay". Så pleaser man begge leirene. 

Det er flere som allerede har foreslått dette, men her er mitt lille tips...

Omtrent alle brukere av iPhone 6s vil finne en løsning på dette "ikke-problemet" i løpet av noen få timer. De litt tregere vil bruke noen få dager. Deretter er "den nye bruken" helt naturlig. Det er nok derfor Apple ikke har lagt inn en sånt valg, rett og slett fordi det ikke er noe problem.

Men så vil det selvsagt alltid være noen få som vil være behjelpelige med å påpeke at den kjappe fingeravtrykkleseren er et problem, ikke en fin funksjon. Det må man nesten bare regne med...

Lenke til kommentar

Først er sensoren for treig. Så gjøre Apple store forbedringer. Nå er den for rask. FML.

Hva med.... trommevirvel.... å ha en innstilling for det? Kunne velge mellom "raskest mulig", "500ms delay" eller "1s delay". Så pleaser man begge leirene. 

Omtrent alle brukere av iPhone 6s vil finne en løsning på dette "ikke-problemet" i løpet av noen få timer. De litt tregere vil bruke noen få dager. Deretter er "den nye bruken" helt naturlig. Det er nok derfor Apple ikke har lagt inn en sånt valg, rett og slett fordi det ikke er noe problem.

Men så vil det selvsagt alltid være noen få som vil være behjelpelige med å påpeke at den kjappe fingeravtrykkleseren er et problem, ikke en fin funksjon. Det må man nesten bare regne med...

Apple vet alltid best?

Lenke til kommentar

Apple vet alltid best?

Alltid er en drøy påstand, men de har ofte en måte å løse ting på som fungerer meget bra for veldig mange.

Det er de selvsagt ikke alene om, mange andre (Microsoft/Google for eksempel) ser også ut til å implementere funksjoner på en måte som kundene deres liker.

Lenke til kommentar

Alltid er en drøy påstand, men de har ofte en måte å løse ting på som fungerer meget bra for veldig mange.

Det er de selvsagt ikke alene om, mange andre (Microsoft/Google for eksempel) ser også ut til å implementere funksjoner på en måte som kundene deres liker.

Men hvorfor ikke velge det man tror er best for de fleste som standard, med mulighet for å endre det under innstillinger? Kommer aldri til å forstå det.

Endret av Peppep
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Men hvorfor ikke velge det man tror er best for de fleste som standard, med mulighet for å endre det under innstillinger? Kommer aldri til å forstå det.

Si ikke det!  :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...