Gå til innhold

Den store iPhone 6 / Plus / 6S / 6S Plus tråden


Lami

OPPDATERT AVSTEMNING  

178 stemmer

  1. 1. Skal du ha den nye iPhone 6S eller 6S Pluss?

    • Ja, jeg skal kjøpe iPhone 6S
      50
    • Ja, jeg skal kjøpe iPhone 6S Pluss
      44
    • Kanskje etterhvert
      11
    • Nei, jeg tror jeg står over denne modellen.
      73


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ah, var det jeg tenkte. Måtte spørre om det var noe jeg ikke hadde fått med meg siden poster over meg sa det =)

 

Spørs hva man mener med "teknologi". Brikken er standard, men NFC-standarden har tradisjonelt manglet sikker oppkobling, og denne må da implementeres i de overliggende lagene på begge sider, altså båce i telefonen og betalingsmottageren. Det kan hende det er det han refererer til.

 

Geir :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Hvorfor andre produsenter ikke har fått til noe lignende kan man tenke mye om, men i min verden er det først nå noe begynner å skje.

 

 

Hva mener du? Betal med NFC.

Det har vært snakk om at man kan betale med NFC før Apple kom med iPhone 6 og Apple Pay. I Norge i dag er det jo steder man kan betale med NFC, tror det er sånn 300 bankterminaler som støtter NFC.

De, Apple, har ikke gjort noe nytt annet enn at de har installert NFC og laget eget system. Et system som trolig ikke blir tilgjengelig her i Norge med det første heller.

Kanskje det er bare er Apple som er flink til å skape stor blæst rundt noe som andre har kommet med før og ikke laget big deal ut av, siden du syens det først begynner å skje nå.

 

Menmen vi får se :)

Lenke til kommentar

 

 

Hvorfor andre produsenter ikke har fått til noe lignende kan man tenke mye om, men i min verden er det først nå noe begynner å skje.

 

Hva mener du? Betal med NFC.

Det har vært snakk om at man kan betale med NFC før Apple kom med iPhone 6 og Apple Pay. I Norge i dag er det jo steder man kan betale med NFC, tror det er sånn 300 bankterminaler som støtter NFC.

De, Apple, har ikke gjort noe nytt annet enn at de har installert NFC og laget eget system. Et system som trolig ikke blir tilgjengelig her i Norge med det første heller.

Kanskje det er bare er Apple som er flink til å skape stor blæst rundt noe som andre har kommet med før og ikke laget big deal ut av, siden du syens det først begynner å skje nå.

 

Menmen vi får se :)

Neida, du har rett i det. Teknologien har vært der, mulighetene og. Men allikevel har ikke betaling med nfc vært vanlig.

 

At Apple gjør teknologien mer tilgjengelig samt har avtaler i orden i forkant vil muligens gjøre slik betaling mer vanlig.

 

Når det er sagt er jeg nok litt skeptisk uansett hvem som står bak, men det er et skritt i riktig retning :)

Lenke til kommentar

 

 

Ah, var det jeg tenkte. Måtte spørre om det var noe jeg ikke hadde fått med meg siden poster over meg sa det =)

Spørs hva man mener med "teknologi". Brikken er standard, men NFC-standarden har tradisjonelt manglet sikker oppkobling, og denne må da implementeres i de overliggende lagene på begge sider, altså båce i telefonen og betalingsmottageren. Det kan hende det er det han refererer til.

 

Geir :)

Dårlig formulert av meg, og du satt ord på det jeg ville frem til :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-80wCWpIM

"There's no avoiding it: The Plus is even bigger than it looks. It's easier to acclimate to the Plus if you're already used to large phones, but even then, this is a massive piece of kit. Let's do a close comparison with the 5.7-inch Samsung Galaxy Note 3, for instance (I have a review unit handy, and the unreleased Note 4 has similar dimensions). The Plus is nearly 7mm taller, 1.4mm narrower and 1.2mm thinner than the Note. Both are huge, and their width can fatigue even the biggest of hands if you hold on long enough. When you have a big handset, your fingers need to secure a firm grip; the Note's straight, ridged sides and textured back make for a relatively easy grip. With the 6 Plus, though, those narrow, rounded edges feel sharper when the tips of your fingers are grasping on for dear life, and the aluminum is slipperier. I got used to the design, but it takes time."

 

http://www.engadget.com/2014/09/16/iphone-6-and-6-plus-review/

 

Får ikke akkurat skryt for hvordan det er å holde telefonen

Lenke til kommentar

Jeg klarer ikke bestemme meg for om jeg skal ha 6 eller 6 plus. Jeg hadde note 3 og solgte den uka etter fordi jeg syns den ble for svær... Men iphone 6 har jo bedre oppløsning og litt bedre specs enn 6 (noe som er logisk da skjermen er større) Hva tror dere? er det verdt å gå for 6 plus?

 

http://www.engadget.com/gallery/iphone-6-vs-galaxy-note-3/?cps=gravity

 

Her ser du 6 plus sammenlignet med Note 3.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...