Gå til innhold

Den store iPhone 6 / Plus / 6S / 6S Plus tråden

Lami

OPPDATERT AVSTEMNING  

178 stemmer

1. 1. Skal du ha den nye iPhone 6S eller 6S Pluss?

• Ja, jeg skal kjøpe iPhone 6S
      50
    • Ja, jeg skal kjøpe iPhone 6S Pluss
      44
    • Kanskje etterhvert
      11
    • Nei, jeg tror jeg står over denne modellen.
      73

Anbefalte innlegg

Både jeg og min søster fikk akkurat e-post fra Djuice vedr. en iPhone 6S+ 64GB Rosegull og en iPhonse 6S 64GB Rosegull som er på lager.

Jeg har avbestilt hos Netcom og bestilt hos Djuice. Samme månedspris, Enda 300kr billigere og 8GB data inkludert. Får den vel i neste uke antar jeg.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

I min Djuice-mail står det: "Det vil ta 1-3 dager fra du bestiller til du kan hente din nye iPhone 6s Plus på ditt nærmeste postkontor.". Det betyr vel at jeg SKAL ha den innen lørdag, eller?

Kommer an på når på dagen du bestiller. Bestiller du nå, så sendes den i morgen og da kan du være uheldig å få den mandag/tirsdag.

Lenke til kommentar

Hmm, merkelig hvordan jeg har fått bestillingslink på iPhone 6S 64GB Rose Gold fra både Djuice og nå Telenor, mens min iPhone 6S Plus 64GB Space Grey som var det jeg reserverte først, umiddelbart etter det var mulig har jeg enda ikke hørt noe om..

Lenke til kommentar

I min Djuice-mail står det: "Det vil ta 1-3 dager fra du bestiller til du kan hente din nye iPhone 6s Plus på ditt nærmeste postkontor.". Det betyr vel at jeg SKAL ha den innen lørdag, eller?

Kommer an på når på dagen du bestiller. Bestiller du nå, så sendes den i morgen og da kan du være uheldig å få den mandag/tirsdag.

Hvis den virkelig blir sendt i morgen tror jeg man må bo i indre Finnmark eller på en øy i Lofoten for å ikke få den før tirsdag.. Bor man på det sentrale østlandsområdet, evt i en av de store byene regner jeg med at man får den dagen etter.

Lenke til kommentar

Hmm, merkelig hvordan jeg har fått bestillingslink på iPhone 6S 64GB Rose Gold fra både Djuice og nå Telenor, mens min iPhone 6S Plus 64GB Space Grey som var det jeg reserverte først, umiddelbart etter det var mulig har jeg enda ikke hørt noe om..

Har en bestillingslink på denne fra Djuice, men du skal vel ha Telenor?

Lenke til kommentar

Har en bestillingslink på denne fra Djuice, men du skal vel ha Telenor?

Jepp, har forhandlerabbo fra Telenor så noe annet blir å kaste store summer rett ut av vinduet.

Lenke til kommentar

Ramguy: Jeg reserverte min hos djuice, stellar grå plus 64 kl 13:00(29/29), fikk mail i dag kl 13:01.

Stellar grå og space grey er vel samm farge?

Hmm, reserverte min 12:31 (Telenor) og reservasjonene ble vel lagt ut 12:30 om jeg ikke tar helt feil. Kan virke som tilgangen via Djuice er bedre enn Telenor, har sikkert med prioritering av bedriftskunder osv..

Lenke til kommentar

Der kom eposten fra Telenor  :w00t:

Da er iPhone 6S 64GB Rose Gold bestilt fra Djuice, og iPhone 6S Plus 64GB Space Grey bestilt fra Telenor. Ble ikke 128GB denne runden heller, gadd ikke vente på det da 64GB normalt skal holde akkurat og med app-thining med iOS 9.X så burde det vel gå temmelig greit.

Da har jeg forøvrig en bestillingslink tilgjengelig om noen ønsker;

Apple iPhone 6S 64GB Rose Gold - Telenor

Lenke til kommentar

Er det noen menn som går for Rose Gold her?  :eek:

Hva er galt med Rose Gold? Skal ikke være så standhaftig at jeg konkluderer før jeg ser den i levende livet da farger stort sett avhenger av lysforhold osv.. Men jeg syntes den ser ganske så bra ut? Er jo ikke direkte skrikende Rosa, og ifølge rapporter så ser den mer bronsefarget ut avhengig av lysforholdene.

Det jeg liker veldig godt med Rose Gold, som forøvrig også gjelder Gold (men jeg har aldri likt gult gull som farge, selv om iPhone sin Gold ikke er skrikende gull så er det en nyanse av gull jeg ikke er noen fan av) er at antennestripene er hvite. Er ingen stor fan av antennestripene, men en ting som irriterer meg med modellen i Sølv er at antennestripene er i ekstra stygg gråfarge... De ser mye bedre ut i hvit så de får litt ekstra kontrast med fargen på baksiden og det integrerer og passer bedre med det faktum at telefonen er hvit på forsiden.

Nå har jeg gått ifra Sølv på iPhone 6 Plus til Space Grey på iPhone 6S Plus og det skyldes ene og alene at jeg føler det er bedre for den optiske oppfatningen av skjermen at det rundt er sort og ikke hvit. Hvit foran er lettere å kombinere med litt spreke farger på deksler osv.. Men jeg foretrekker heller at man får en bedre opplevelse av skjermen.

Endret av RamGuy
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Når det kommer til levering og postgang fra Telenor / Djuice så bestilte jeg madammen sin ifra Djuice veldig tidlig i dag og har enda ikke fått noen sendingsbekreftelse eller sporing på denne enda. Så det tyder vel på at de ikke blir sendt ut før senere i dag, eller i morgen så da vil ikke postgangen starte før rundt 14:00-16:00 i morgen avhengig av når posten går hos postkontoret der Telehuset (som sender for Telenor og Djuice) sender ifra går.

Normal leveringstid ligger vel på to virkedager for oss på Østlandet, og 2-3 dager for resten av landet men unntak av Nord-Norge som nok må belage seg på 3-4 dager. Så sender de ut til fornuftige tider i morgen, eventuelt i kveld så burde de fleste av oss her på Østlandet få på fredag eller lørdag.

Lenke til kommentar

Vi får se, ifjor så sende Telenor ut på torsdag og jeg fikk den på lørdag.

EDIT:

Telenor skriver jo forøvrig at det er forventet leveringstid på 1-3 virkedager fra du legger inn bestilling. Det er jo en veldig misvisende og uheldig formulering om de ikke sender ut før på fredag.

Endret av RamGuy
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...