Gå til innhold

Den store iPhone 6 / Plus / 6S / 6S Plus tråden

Lami

OPPDATERT AVSTEMNING  

178 stemmer

1. 1. Skal du ha den nye iPhone 6S eller 6S Pluss?

• Ja, jeg skal kjøpe iPhone 6S
      50
    • Ja, jeg skal kjøpe iPhone 6S Pluss
      44
    • Kanskje etterhvert
      11
    • Nei, jeg tror jeg står over denne modellen.
      73

Anbefalte innlegg

Vet ikke helt om dette er en debatt jeg burde bidra til, men: Min siste iPhone var en 3GS. Jeg sa den gangen at skulle jeg ha en ny iPhone, måtte den få større skjerm. Da kjøpte jeg en Galaxy S II. Det var dog ikke bare for å få større skjerm, men for å prøve ut Android. Siden gikk jeg til Windows Phone, så fikk jeg prøvet det også mens jeg ventet på en større iPhone.

Nå er den her, og så får vi se om tiden er inne. Jeg er i grunnen fornøyd med telefonen jeg har.

Geir :)

• Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

RamGuy, det er nok indikasjon på å se at forhåndsbestillingene nå er dobbelt så mange nå som det var når iPhone 5C og 5S ble lansert. Det må jo være noe med de nye iPhonene som får alle til å gå mann av huset.

Bare dette alene sier jo litt.

Kan det ha en sammenheng med at produksjonsantellet er langt høyere enn tidligere år? Ettersom Apple ser ut til å klare å levere nesten dobbelt så høyt antall iPhone 6 / 6+ den første uka sammenlignet med ifjor så er det sikkert enklere å selge flere på forhåndsbestillinger?

Her er det veldig mange variabler, det er rett og slett ikke mulig å trekke noen konklusjon om noe som helst her. I USA så kan jo Apple Pay være en stor utløsende faktor, hva vet vi?

• Liker 3
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-80wCWpIM

RamGuy, det er nok indikasjon på å se at forhåndsbestillingene nå er dobbelt så mange nå som det var når iPhone 5C og 5S ble lansert. Det må jo være noe med de nye iPhonene som får alle til å gå mann av huset.

Bare dette alene sier jo litt.

Kan det ha en sammenheng med at produksjonsantellet er langt høyere enn tidligere år? Ettersom Apple ser ut til å klare å levere nesten dobbelt så høyt antall iPhone 6 / 6+ den første uka sammenlignet med ifjor så er det sikkert enklere å selge flere på forhåndsbestillinger?

Her er det veldig mange variabler, det er rett og slett ikke mulig å trekke noen konklusjon om noe som helst her. I USA så kan jo Apple Pay være en stor utløsende faktor, hva vet vi?

Flere tilgjengelige enheter ved lanseringsdato øker vel neppe antall forhåndsbestillinger, da man vil anse det som lettere å bare gå i hvilken som helst butikk og plukke opp produktet.

Lenke til kommentar

Vindicator, om du ikke har noe annet å skrive om enn dette, ønsket jeg at du forlater tråden. Gå deg en tur eller noe.

Du må da ha noe annet å finne på enn dette.

Jeg skal ha iPhone fordi den passer meg. La oss ha denne tråden i fred uten at du lar deg irritere over mitt og andre sitt valg.

• Liker 4
Lenke til kommentar

Vindicator, om du ikke har noe annet å skrive om enn dette, ønsket jeg at du forlater tråden. Gå deg en tur eller noe.

Du må da ha noe annet å finne på enn dette.

Jeg skal ha iPhone fordi den passer meg. La oss ha denne tråden i fred uten at du lar deg irritere over mitt og andre sitt valg.

Dere må tåle kritikk på det som er kritikkverdig av Apple.

Alt er kritikkverdig, uansett produsent, fordi ingenting er perfekt.

Endret av Vindicator
Lenke til kommentar

Det er jo også viktig å skille på at enkelte kanskje foretrekker mindre skjermer, og helst ville hatt en iPhone 6 på 4,0" og det at de nå kanskje ender opp med å kjøpe 4,7" likevel.

Har selv en kollega på jobb som er temmelig irritert over at Apple ikke kom med en ny 4,0-tommer modell med Apple A8 og forbedret innmat og design. Han ønsker ikke noen større telefon, men i total mangel på alternativer i markedet, og det faktum at han uansett vektlegger det å kjøpe en ny telefon med iOS fremfor det å eventuelt gå for noe med Android eller Windows Phone så er han villig til å gjøre et kompromiss og forsøke med 4,7 eller 5,5-tommer.. Ikke fordi han nødvendigvis ønsker større skjerm, men fordi han rett og slett ikke lenger har noe reelt alternativ eller valg om han ønsker en ny modell per dags dato.

Dette må jo ikke forveksles med at han plutselig ikke foretrekker mindre skjermen, og nå på magisk vis ønsker å gå over til noe større. Men anno Q3 2014 så eksisterer det jo ikke lenger noe reelt alternativ for de som ønsker toppmodell fra noen produsent på under 4,7" så da må man jo nesten gjøre et kompromiss i total mangel på alternativer i markedet.

Må bare applaudere for et bra innlegg. Her beskriver du meg ned til minste detalj ;)

• Liker 3
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-80wCWpIM

Det er jo også viktig å skille på at enkelte kanskje foretrekker mindre skjermer, og helst ville hatt en iPhone 6 på 4,0" og det at de nå kanskje ender opp med å kjøpe 4,7" likevel.

Har selv en kollega på jobb som er temmelig irritert over at Apple ikke kom med en ny 4,0-tommer modell med Apple A8 og forbedret innmat og design. Han ønsker ikke noen større telefon, men i total mangel på alternativer i markedet, og det faktum at han uansett vektlegger det å kjøpe en ny telefon med iOS fremfor det å eventuelt gå for noe med Android eller Windows Phone så er han villig til å gjøre et kompromiss og forsøke med 4,7 eller 5,5-tommer.. Ikke fordi han nødvendigvis ønsker større skjerm, men fordi han rett og slett ikke lenger har noe reelt alternativ eller valg om han ønsker en ny modell per dags dato.

Dette må jo ikke forveksles med at han plutselig ikke foretrekker mindre skjermen, og nå på magisk vis ønsker å gå over til noe større. Men anno Q3 2014 så eksisterer det jo ikke lenger noe reelt alternativ for de som ønsker toppmodell fra noen produsent på under 4,7" så da må man jo nesten gjøre et kompromiss i total mangel på alternativer i markedet.

Må bare applaudere for et bra innlegg. Her beskriver du meg ned til minste detalj ;)

Er 5S for dårlig ?

Lenke til kommentar

Jeg klarer ikke bestemme meg for om jeg skal ha 6 eller 6 plus. Jeg hadde note 3 og solgte den uka etter fordi jeg syns den ble for svær... Men iphone 6 har jo bedre oppløsning og litt bedre specs enn 6 (noe som er logisk da skjermen er større) Hva tror dere? er det verdt å gå for 6 plus?

Tror det er mange som tenker som deg. Tror man må lese de første testene å se. Tror det er noe som kommer til å bli vektlagt i testene.

Lenke til kommentar

Selv liker jeg større skjerm, og med funksjonen for enhåndsbruk virker 6+ som det åpenbare valget for min del da. Bedre visningsopplevelse over hele linjen, og enhåndsbruk? Eneste aberet (gitt lik ift batteri/lyd/osv) er at den fysisk er større. Men det finner man løsninger på hvis det oppstår problemer, som feks jakkelomme, skulderveske, osv. Selv får jeg note3 fint i lommen, og da sikkert 6+.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-80wCWpIM

Er 5S for dårlig ?

Nei, absolutt ikke. Men som alle andre har man jo lyst på en ny modell sånn ca. en gang i året.

Så nada problem, altså.

Lenke til kommentar

Har forstått det sånn at Apple opperer med en utbedret versjon av alle modeller, ofte kalt S.

Noen som vet når denne eventuelt vil komme?

Kjøpte meg iPhone 5s 32GB for 3 uker siden til 1kr med nedbetaling på 12 mnd, (250kr mnd,.)

Tidligere hatt Samsung Galaxy SII og deretter iphone 4S, men syntes Iphone absolutt er best i bruk.

:hmm::)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-80wCWpIM

Har forstått det sånn at Apple opperer med en utbedret versjon av alle modeller, ofte kalt S.

Noen som vet når denne eventuelt vil komme?

Kjøpte meg iPhone 5s 32GB for 3 uker siden til 1kr med nedbetaling på 12 mnd, (250kr mnd,.)

Tidligere hatt Samsung Galaxy SII og deretter iphone 4S, men syntes Iphone absolutt er best i bruk.

:hmm::)

1år.

6S og 6S plus.

Grisenavn.

Lenke til kommentar

Ikke for å gå off-topic som Runar sa at jeg ikke skulle gjøre, så skal jeg heller informere om noe jeg nevnte om tidligere.

Husker dere at jeg tidligere sa (husker ikke om det var i denne tråden eller en annen en) at jeg kom til å vedde på at Apple mest sannsynligvis kom til å finne på en måte for å begrense NFC i de nye iPhonene?

Ja, det ser ut til at jeg har mye rett om mine mistanker den siste tiden: http://www.slashgear.com/iphone-6-nfc-will-only-work-with-apple-pay-16346437/

Det betyr at alle som ikke kan bruke Apple Pay, vil sitte med en telefon hvor dem ikke kan bruke NFC til noe annet.

Endret av Vindicator
Lenke til kommentar
"- For oss var dette veldig viktig. Vi kan nå puste lettet ut, etter å ha ventet på dette i flere år, forteller ansvarlig for digitale tjenester Ingjerd Blekeli Spiten i DNB til Dinside. [...] Spiten ser ingen grunn til at Apple skal begrense bruken av NFC-brikken til kun Apples Pay-tjeneste. DNB håper derfor å kunne lage en Valyou-app til også iPhone, og få med seg langt flere på NFC-moroa. Også før Apple Pay eventuelt kommer på banen."

Haha, det er vel nettopp det Apple ønsker å forhindre. Innen de har fått et grep på markedet med sin egen tjeneste, så holder de alle former for konkurranse på en armlengdes avstand.

Endret av blured
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...