Gå til innhold

Den store iPhone 6 / Plus / 6S / 6S Plus tråden

Lami

OPPDATERT AVSTEMNING  

178 stemmer

1. 1. Skal du ha den nye iPhone 6S eller 6S Pluss?

• Ja, jeg skal kjøpe iPhone 6S
      50
    • Ja, jeg skal kjøpe iPhone 6S Pluss
      44
    • Kanskje etterhvert
      11
    • Nei, jeg tror jeg står over denne modellen.
      73

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Plus versjonen har lengre batteritid, bedre kamera (i form av optisk bildestabilisering), større skjerm med høgere oppløsning. 

Er batteritiden så mye bedre da? Må tenke på at kamera og høyere oppløsning kan ta på batteriet.

Jeg har selv eid iPhone 6 i ca fem-seks måneder hvor det var hovedmobilen min og lånte en iPhone 6 Plus samtidig for en kort periode og ja, det er stor forskjell i batteritiden i favør av Plus-utgaven. Der 6´eren var på under 10% og trengte lading i 17-tiden etter en travel arbeidsdag hadde 6 Plus´en lett 30-40% batteri igjen på samme tidspunkt ved tilsvarende bruk. 

Lenke til kommentar

Ok, men telefonen er altfor stor for meg. Klarer meg fint med 4.7 tommer.

Da er det jo fint at du har det alternativet. Det er også fint at de som ønsker seg en større modell kan få velge det.

Jeg har selv bestilt en 6s, på samme måte som deg er det en størrelse jeg foretrekker.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-80wCWpIM

Plus versjonen har lengre batteritid, bedre kamera (i form av optisk bildestabilisering), større skjerm med høgere oppløsning. 

Jeg tenkte mest på dette med at det var svigermor som skulle ha telefonen. 

Ellers håper jeg at Apple gjør noe med utnyttelsen av arealet, plus versjonen er litt vel stor ift skjermstørrelsen

Lenke til kommentar

Hei jeg har en iphone 6 og skjermen på den løsner er kjøpt hos netcom hvor kan jeg levere den og går det på garanti

Dette skjedde med meg på min iPhone 5s. Leverte inn telefonen 3 ganger. Fikk hele beløpet tilbake. Kjøpte hos Apple.no. Fantastisk kundeservice.

Endret av winmedi
Lenke til kommentar

Takk for svar. Ser at hvis man bestiller fra komplett kan må få den på lanseringsdatoen? Er jeg for sent ute nå? Tenker å kjøpe igjennom Apple.no. Men har hørt man bare får 1 årsgaranti + 5 reklamasjon enn 2 år + 5 reklamasjon fra feks komplett.no

Er det dumt å bestille igjennom Apple.no? Jeg har vært fornøyd med servicen jeg fikk fra Apple.no iallefall.

Endret av winmedi
Lenke til kommentar

Takk for svar. Ser at hvis man bestiller fra komplett kan må få den på lanseringsdatoen? Er jeg for sent ute nå? Tenker å kjøpe igjennom Apple.no. Men har hørt man bare får 1 årsgaranti + 5 reklamasjon enn 2 år + 5 reklamasjon fra feks komplett.no

Er det dumt å bestille igjennom Apple.no? Jeg har vært fornøyd med servicen jeg fikk fra Apple.no iallefall.

Aldri bestilt telefon fra apple.no men er god kundeservice på annet. Angående komplett.no er hvertfall jeg fornøyd me kundeservice. Telefon som sendes inn x 3 for samme problem eller den sendes inn x 4 med ulike problem vil du få pengene igjen for hos komplett også. ☺

Lenke til kommentar

Da har jeg bestilt fra Komplett! står de har den på lager 7okt så håper og håper den blir sendt da :D

Snakket med kundeservice der på fredag etter at jeg bestilte. Den datoen er dessverre feil og de får inn telefoner først på fredag. 

Så da avbestilte jeg og bestilte via Expert, de sender ut den 8. oktober.

Endret av -lemoncake
Lenke til kommentar

Høres noe merkelig ut at butikker sender ut før lansering 9. Oktober da Apple er veldig, veldig strenge på at ingen skal motta produkter før lanseringsdato og Apple har latterlig god kontroll i forhold til IMEI-nummer og hvilke forhandlere osv som mottar telefoner med hvilke IMEI-numre og når en telefon aktiveres mot Apple sine servere så vil Apple vite om telefoner aktiveres før tiden og kan gå inn å sjekke hvilke forhandlere dette gjelder og da strupe tilgangen de vil ha på telefoner til neste lansering osv..

Men det er klart, det skal vel godt gjøres at noen mottar telefonen samme dagen som den sendes fra butikken så det er vel en kalkulert risiko fra Expert sin side. Og det er også meget mulig at Expert ikke er like strenge på dette som de har vært tidligere.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...