Gå til innhold

Den store iPhone 6 / Plus / 6S / 6S Plus tråden

Lami

OPPDATERT AVSTEMNING  

178 stemmer

1. 1. Skal du ha den nye iPhone 6S eller 6S Pluss?

• Ja, jeg skal kjøpe iPhone 6S
      50
    • Ja, jeg skal kjøpe iPhone 6S Pluss
      44
    • Kanskje etterhvert
      11
    • Nei, jeg tror jeg står over denne modellen.
      73

Anbefalte innlegg

Jeg har bestemt meg å kjøpe via Apple denne gangen, for når det først går noe galt, er de utrolig effektive og greie å ha med å ha gjøre etter min erfaring. Kjøpte sist via CDON.no, og selv om prisen var god, er det noe dritt rett og slett å sende inn telefon til service hos de gutta der. 

Har også hørt at det ikke så lett å henvende seg til Apple om man har kjøpt via andre, da er det den veien man må gå. Har tidligere hatt telefon på service via Apple, og da to det under en uke før jeg hadde replacement i hånda. Via CDON.no har jeg nå snart vært uten smarttelefon i en måned.. men men, mulig jeg har vært heldig via Apple sitt system.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Veldig glad for at jeg kjøpte 5ern via apple.com. Fikk en mandagstelefon med dårlig batch på wifi og fikk pengene tilbake asap. Skal jeg ha en privat iPhone kjøper jeg kun via apple.com inntil vi får Apple Store i Norge.

Endret av Theo343
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg har bestemt meg å kjøpe via Apple denne gangen, for når det først går noe galt, er de utrolig effektive og greie å ha med å ha gjøre etter min erfaring. Kjøpte sist via CDON.no, og selv om prisen var god, er det noe dritt rett og slett å sende inn telefon til service hos de gutta der. 

Har også hørt at det ikke så lett å henvende seg til Apple om man har kjøpt via andre, da er det den veien man må gå. Har tidligere hatt telefon på service via Apple, og da to det under en uke før jeg hadde replacement i hånda. Via CDON.no har jeg nå snart vært uten smarttelefon i en måned.. men men, mulig jeg har vært heldig via Apple sitt system.

Føler akkurat det samme. Fikk hele beløpet fra en iPhone 5s. Ettersom det var feil med den. Skal kjøpe igjennom apple.no

Lenke til kommentar

Bestilte en iPhone 6S Plus 128 gb (space grey) hos Komplett.no i dag, er gave som skal gis den 24.10 så håper den kommer innen da. Om det blir lengre leveringstid så blir det bare å sjekke med lokale butikker som Eplehuset, Elkjøp, Lefdal osv men det fine med Komplett.no er 45 dagers åpent kjøp siden det tross alt er en gave som man aldri er helt sikker på vil falle i smak eller ei. :)

Lenke til kommentar

Jeg fikk bestilt meg en rosa rose gold 6s Pluss 128 GB i går fra Netcom via telefon.   

Prøvde å bestille kvelden før via nettsidene deres, men det var noe krøll med bindingstid og en ufattelig belastning på serveren deres.

Ting timed out, eller fant ikke neste side osv. så jeg ga opp.

Nå får vi se om det dukker opp noe i postkassa på lanseringsdagen, eller om jeg må vente på neste pulje  :)

Lenke til kommentar

tross alt er en gave som man aldri er helt sikker på vil falle i smak eller ei. :)

Om en gave til nesten 11000 ikke "faller i smak" så er det noe som skurrer.

Det er da noen her på tek.no som ikke ville satt pris på å få en iPhone i gave...:-)))

Lenke til kommentar

tross alt er en gave som man aldri er helt sikker på vil falle i smak eller ei. :)

Om en gave til nesten 11000 ikke "faller i smak" så er det noe som skurrer.

Joda, det gjør den nok sikkert. :)

Det er svigermor som trenger ny mobil og hun har lånt en iPhone 6 Plus en periode som tilhører ene datteren hennes, etter iPhone 4S´en hun har brukt de siste årene døde. Hun virker å ha falt for Plus´en så da tenkte vi hun kunne få en 6S Plus. 16 gb er for lite minne etter min mening og prisforskjellen fra 64 til 128 gb er ikke så stor. Men om hun skulle ha lyst på en annen mobil eller noe helt annet så er det greit å ha en god returordning der man kjøper gaven.

Edit: Hun aner nok ikke hva den koster heller. Normalt gir vi reiser og opplevelser o.l i gaver, men akkurat i år passet det best å kjøpe en bruksting.

Endret av Hedonism
Lenke til kommentar

Bestilte en iPhone 6S Plus 128 gb (space grey) hos Komplett.no i dag, er gave som skal gis den 24.10 så håper den kommer innen da. Om det blir lengre leveringstid så blir det bare å sjekke med lokale butikker som Eplehuset, Elkjøp, Lefdal osv men det fine med Komplett.no er 45 dagers åpent kjøp siden det tross alt er en gave som man aldri er helt sikker på vil falle i smak eller ei. :)

Husk at 45 dager kun gjelder på ubrukt vare. Tester hun telefonen er det bare 14 dager som gjelder.

Lenke til kommentar

Hmm, før så hadde Komplett 45-dager åpent kjøp selv om varen var brukt så lenge den fremsto prikkfri osv.. Fikk faktisk en vare returnert selv om madammen hadde brettet sammen innpakning så den ikke så ut i det hele tatt. De har tydeligvis gått tilbake på det.  :hmm:

Lenke til kommentar

Kan være at de har endret teksten for å unngå problemer som det Elkjøp fikk med han kunden som byttet inn PlayStation 4 hele tiden og bare tok med seg en ny en og på den måten hadde en PlayStation 4 kontinuerlig over lang tid bare fordi det strengtatt var tillatt innenfor vilkårene.

Lenke til kommentar

Noen som vet hvordan egentlig den 14 dagers angreretten fungerer ovenfor Apple? Kan man åpne boksen, ta ut telefonen, ta av plasten og skru den på og lignende, eller er det maks lov til å åpne boksen uten å ta av plasten som er lov? Tenker på den typiske norske 14 dagers angrerett.

Lenke til kommentar

Husk at 45 dager kun gjelder på ubrukt vare. Tester hun telefonen er det bare 14 dager som gjelder.

Fra Komplett.no om 45 dagers åpent kjøp:

For å få pengene tilbake, må varen være i samme stand som ved kjøp. Det betyr at du kan undersøke produktet, men ikke ta det i bruk.

Jeg tolker det som tilsvarende som regelverket ved bruk av angrefrist, du kan undersøke produktet slik du vil kunne gjøre i en butikk, men ikke ta det i bruk som ditt eget. Siden hun ikke kommer til å ha nano-simkort klart fra dagen hun får telefonen så blir det nok kun til å åpne den og ta en kikk, som jeg har vanskelig for å tro ikke vil bli godtatt av Komplett ved eventuell retur på 45 dagers åpent kjøp. 

Vurderer selv å kanskje bestille en iPhone 6S Plus 128 gb. Bruker for øyeblikket en Sony Z3 som fungerer helt greit, men jeg ønsker bra batteritid kombinert med bedre kamera enn Z3´en. Er litt lei Android for øyeblikket, Lollipop er en farse etter min mening med ustabil batteritid (mobilradio aktiv-bug´en) og notifikasjoner for Gmail som gang på gang slutter å fungere slik at jeg ikke får med meg eposter som kommer uten å manuelt sjekke osv. Kjører derfor Kitkat på Z3´en som fungerer ganske greit, men inntil Android M er ute så vil jeg nok ikke vurdere en ny Android-telefon siden de fleste nå kommer med Lollipop. Har brukt Samsung S6 en periode, fin mobil med bra kamera men batteritid som ikke varer en full arbeidsdag med min bruk (enda dårligere enn iPhone 6 jeg brukte en periode) og igjen en del bugs relatert til Lollipop som jeg ikke kan leve med. 

Det som trekker ned for min del når det gjelder 6S Plus er at de kunne hatt litt større skjerm i formfaktoren eller de kunne laget mobilen litt mindre og at den er ganske tung. 3D Touch virker interessant men må nesten oppleves i forhold til nytteverdi vil jeg tro mens 4K video og Live Photo kommer nok ikke til å bli brukt noe særlig for mitt vedkommende. Om ikke det var for 2 GB ram i 6S Plus vs 6 Plus med 1 GB ram så kunne jeg sikkert helt fint kunne gått for den eldre varianten til redusert pris. Og fått større batteri med på kjøpet.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-80wCWpIM

Kan hende noen allerede har spurt, men hvorfor plus versjonen ? Det er jo ikke en rent liten telefon

Lenke til kommentar

Plus versjonen har lengre batteritid, bedre kamera (i form av optisk bildestabilisering), større skjerm med høgere oppløsning.

Er batteritiden så mye bedre da? Må tenke på at kamera og høyere oppløsning kan ta på batteriet.

Ja, den er faktisk så mye bedre.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...