Gå til innhold

Den store iPhone 6 / Plus / 6S / 6S Plus tråden

Lami

OPPDATERT AVSTEMNING  

178 stemmer

1. 1. Skal du ha den nye iPhone 6S eller 6S Pluss?

• Ja, jeg skal kjøpe iPhone 6S
      50
    • Ja, jeg skal kjøpe iPhone 6S Pluss
      44
    • Kanskje etterhvert
      11
    • Nei, jeg tror jeg står over denne modellen.
      73

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

4 millioner iphone 6 og 6plus forhåndsbestilt første 24 timer. Dobbelt av deres forrige rekord som var ved iPhone 5 lanseringen.

http://9to5mac.com/2014/09/15/apple-announces-record-4-million-preorders-for-iphone-6-and-iphone-6-plus-in-first-24-hours/

Viser jo bare at iPhone brukere vil ha større skjermer i bøtter og spann. Dette har vi sagt i hvor mange år på at større skjermer er tingen?

Og dette var sagt i artikkelen der: but for the moment it looks like we’re looking at an enhanced or otherwise significantly optimized version of Cyclone.

Var det ikke det jeg sa tidligere at A8 prosessoren i iPhone 6 var en oppdatert versjon av A7 prosessoren som var i iPhone 5S?

Endret av Vindicator
Lenke til kommentar

Unnskyld at jeg er krass, men... Hvem bryr seg egentlig om hva du/dere mener om det? Snakker kun for meg selv, men at du velger å bruke Samsung, Oppo, Nokia eller Huffamei er for meg totalt likegyldig.

Liker iPhone av alle andre årsaker enn merket. Byggekvaliteten, designet og "enkeltheten" tiltaler meg mer enn noen andre modeller (har uheldigvis Note 3 som jobbtelefon), og det blir derfor til at jeg kjøper iPhone 6 som så mange andre. Jeg går for 4,7", da jeg synes 5,5" er for stort.

• Liker 3
Lenke til kommentar

Unnskyld at jeg er krass, men... Hvem bryr seg egentlig om hva du/dere mener om det? Snakker kun for meg selv, men at du velger å bruke Samsung, Oppo, Nokia eller Huffamei er for meg totalt likegyldig.

Liker iPhone av alle andre årsaker enn merket. Byggekvaliteten, designet og "enkeltheten" tiltaler meg mer enn noen andre modeller (har uheldigvis Note 3 som jobbtelefon), og det blir derfor til at jeg kjøper iPhone 6 som så mange andre. Jeg går for 4,7", da jeg synes 5,5" er for stort.

Poenget er at iPhone fansen har nektet i all evighet for at store skjermer har vært brukanes og at dem aldri ville kjøpe en iPhone med stor skjerm på grunn av umulig enhandsbruk.

Dette er noe dem sier til Apple sier noe annet. Nei da er det plutselig ikke så ille lengere for dem, fordi Apple vet best og plutselig har skiftet mening.

At du ikke skjønner hvorfor jeg og mange andre sier dette burde ikke være så vanskelig å skjønne.

Endret av Vindicator
Lenke til kommentar

Ja større skjerm er bedre. Hittil har de fleste valgt å beholde iphone mest pga økosystemet og at det for brukerens vedkommende "just works" out of the box, pluss at det er mye mer app'er, og app'ene holder høyere kvalitet....

MEN man har sett at Android og Windosphone har fått bedre og bedre mobiltelefoner med full HD, pureview kameraer og whatnot, og dette liker brukerne av disse mobilene å gni inn ved hver eneste diskusjon.

Problemet er at de mest ihuga iphone fanboysa ikke har noe direkte svar på tiltale vedr. størrelsen, og da har de dummeste bare sagt at 4" er den perfekte størrelsen. Det er stort men kan fortsatt brukes med en hånd.

Nå som apple endelig har kommet med større skjerm, skal selvfølgelig alle ha større skjerm. Dette har alle som bruker iphone ventet på, og nå sitter man der med skjegget i postkassa fordi tidligere har man hardnakket påstått at 4" var Jobs gave til menneskeheten...

Litt satt på spissen, men sånn føler jeg det.

Er ikke apple fanboy. som de fleste brukerne på forumet her så har jeg også prøvd WinPhone og Android med HTC One og Nexus 5. Men valgte likevel å gå tilbake til iphone 5S. Elsker operativsystemet, HATER skjermstørrelsen. Endelig kommer iphone 6 og da går vi all in med iphone 6 plus :)

Endret av Megaoctane
Lenke til kommentar

Så du lever etter reglen "gjør noen noe galt, så kan jeg også gjøre noe galt"? Om du ser naboen din drive med dyremishandling så kan du det også bare for å dra ting litt ut av kontekst?

Tror ikke du vet en tøddel av hva Apple"fansen" vil ha eller ikke ha, akkurat som at jeg ikke vet en tøddel av hva Android"fansen" vil ha eller ikke ha. De kommentarene du snubler over på Diskusjon.no, ITavisen og diverse nettforum representerer en så forsvinnende liten andel av det totale antallet brukere at vi har strengtatt null grunnlag for å være så påståelige i verken den ene eller den andre retningen.

• Liker 4
Lenke til kommentar

Så du lever etter reglen "gjør noen noe galt, så kan jeg også gjøre noe galt"? Om du ser naboen din drive med dyremishandling så kan du det også bare for å dra ting litt ut av kontekst?

Tror ikke du vet en tøddel av hva Apple"fansen" vil ha eller ikke ha, akkurat som at jeg ikke vet en tøddel av hva Android"fansen" vil ha eller ikke ha. De kommentarene du snubler over på Diskusjon.no, ITavisen og diverse nettforum representerer en så forsvinnende liten andel av det totale antallet brukere at vi har strengtatt null grunnlag for å være så påståelige i verken den ene eller den andre retningen.

Har du noen kilder å vise til som bekrefter det du sier?

Alt jeg ser når det kommer til skjermstørrelse på iPhones er at 4 tommers skjerm var guds gave til iPhone brukerne på grunn av perfekt enhandsbruk. Nytter ikke hva du sier, men denne argumentasjonen finner jeg overalt på nettet uansett hvor jeg går.

Endret av Vindicator
Lenke til kommentar

Og hvor mange av de millioner på millioner av iOS-brukerne der ute tror du at du har snublet over på nettforum? Dette står nok neppe for mer enn noen få promille av det totale antallet brukere, at du i det hele tatt klarer å innbille deg selv at dette kan være en slags representativ statistikk for brorparten av iOS-brukerne der ute er jo temmelig søkt.

Du må også huske på at man legger godt merke til innlegg som man selv er uenig i, for deg så er det nok langt enklere å legge merke til de som mener "4,0-tommer er perfekt" enn å legge merke til alle de andre. Bare i disse trådene her på Diskusjon.no så langt så er det langt flere som mener at 4,0-tommer ikke er perfekt, enn det er folk som ser ut til å mene at det er perfekt.

Her må nesten du klare å "bevise" dine egne påstander, det kan da slettes ikke være min jobb å motbevise dine. Det er du som påberoper deg en kunnskap og viten om at det tilsynelatende er flere iOS-brukere der ute som mener og har uttalt at 4,0-tommer skjermstørrelse er perfekt, enn det er antall iOS-brukere som ikke mener det og den påstanden må jo du nesten stå for å klare å bevise, det kan ikke være mitt eller noen andre sin oppgave. Det er du som kom med denne påstanden til å begynne med, uten noe som helst annet argument enn at; "jeg har lest på nettet" noe som ikke akkurat kan sies å være noe bevis for noe som helst.

• Liker 5
Lenke til kommentar

Det er jo også viktig å skille på at enkelte kanskje foretrekker mindre skjermer, og helst ville hatt en iPhone 6 på 4,0" og det at de nå kanskje ender opp med å kjøpe 4,7" likevel.

Har selv en kollega på jobb som er temmelig irritert over at Apple ikke kom med en ny 4,0-tommer modell med Apple A8 og forbedret innmat og design. Han ønsker ikke noen større telefon, men i total mangel på alternativer i markedet, og det faktum at han uansett vektlegger det å kjøpe en ny telefon med iOS fremfor det å eventuelt gå for noe med Android eller Windows Phone så er han villig til å gjøre et kompromiss og forsøke med 4,7 eller 5,5-tommer.. Ikke fordi han nødvendigvis ønsker større skjerm, men fordi han rett og slett ikke lenger har noe reelt alternativ eller valg om han ønsker en ny modell per dags dato.

Dette må jo ikke forveksles med at han plutselig ikke foretrekker mindre skjermen, og nå på magisk vis ønsker å gå over til noe større. Men anno Q3 2014 så eksisterer det jo ikke lenger noe reelt alternativ for de som ønsker toppmodell fra noen produsent på under 4,7" så da må man jo nesten gjøre et kompromiss i total mangel på alternativer i markedet.

• Liker 6
Lenke til kommentar

Uansett hva du skal prøve å få oss til å tro, så florerer det av iPhone brukere overalt på nettet som i mange år har sagt at 4 tommers skjermer er guds gave i fra Apple på grunn av enhandsbruk. Jeg er desverre ikke alene om å se og mene dette.

Før så var Samsung Galaxy S3 alt for stor med sin 4.8 tommers skjerm. De fleste iPhone brukerne sa klart og tydelig at enhandsbruk ville bli umulig og at telefonen omtrent ville bli umulig å bruke på en god måte i lang lang tid.

Men nå etter at iPhone endelig kommer med en 4.7 / 5.5 tommers skjerm, nei da er plutselig skjermstørrelsen helt grei. Hadde iPhone fansen vært så mye i mot slike skjermstørrelser, så hadde dem ikke kjøpt de nye iPhonene for å markere til Apple at det ikke er rette veien å gå.

Nå beskytter bare iPhone brukerne sine kjøp.

Endret av Vindicator
Lenke til kommentar

Men vi vet ko ikke hvor mange av Apple kjernen som står for de 4 mill forhåndsbestillingene så langt. Om ikke alle selvfølgelig, så kan det tenkes at det faktisk er en del som har blitt holdt tilbake fra å kjøpe iPhone pga. liten skjerm nå endelig ser skjermløsninger som nå tiltaler de. Det kan være folk som har iPad og liker f.eks

At det er 4 mill av disse tviler jeg dog på :p

Endret av Mala
Lenke til kommentar

Kan jeg spørre deg om en ting, kjenner du til de fire millionene som har forhåndsbestilt? Vet du hvilke forumbrukernavn de har på nettet så du kan verifisere disse opp mot de forskjellige påstandene? Hvis ikke så er det jo bare reinspikka synsing og sprøyt fra din side.

Du drar alle over en kam for å underbygge dine noe helt vanvittig pompøse og påstelige påstander, om du ikke har bedre å gjøre så foreslår jeg at du finner en litt annen tråd å kommentere i, dette er helt tydelig ikke tråden for deg.

EDIT:

For å sette ting i litt perspektiv så tviler jeg sterkt på at du har lest mer enn kanskje et par tusen innlegg på nett som omtaler dette med 4,0-tommer skjerm (tviler sterkt på at du i det hele tatt er i nærheten av slike tall, men hvem vet hvor mye tid og ressurser du bruker på å lese om iPhone på nett) og av disse så er nok flere av innleggene fra samme bruker.

Med tanke på at det selges over 80 millioner iPhone 5, og da sikkert over 80 millioner iPhone 5S og sikkert omlag 60-70 millioner iPhone 5C så må du ha lest noen uhorvelige mange innlegg, fra temmelig mange brukere for at du skal sitte på noe som helst representativt antall til å kunne være såpass påståelig som du forsøker å være her.

EDIT:

Og som Mala så fint og riktig nevner, du må jo også da være sikker på at de fire millioner forhåndsbestillinger som har vært på iPhone 6 og iPhone 6+ da faktisk kommer fra brukere som mente at 4,0-tommer var perfekt størrelse, og at det ikke kommer fra brukere som er likegyldig til størrelse, brukere som bare ønsker siste modell med iOS, eller brukere som rett og slett har ønsket en større telefon med iOS over lengre tid og nå endelig har fått muligheten til å bestille.

Faktum er uansett, at dette her kan du rett og slett ikke vite noe som helst om, du kan naturligvis ha alle salgs teorier og hypoteser om tema men ikke legg det frem som om dette er noe du vet med sikkerhet, noe som er bevist og er "fakta" for dette her er ren og kjør synsing på åpen dag som du umulig kan vite noe som helst håndfast om, enten du liker det eller ikke.

Endret av RamGuy
  • Liker 5
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...