Gå til innhold

Den store iPhone 6 / Plus / 6S / 6S Plus tråden

Lami

OPPDATERT AVSTEMNING  

178 stemmer

1. 1. Skal du ha den nye iPhone 6S eller 6S Pluss?

• Ja, jeg skal kjøpe iPhone 6S
      50
    • Ja, jeg skal kjøpe iPhone 6S Pluss
      44
    • Kanskje etterhvert
      11
    • Nei, jeg tror jeg står over denne modellen.
      73

Anbefalte innlegg

Hvordan er pluss å bruke i praksis? Har hatt mange androider i det siste, både Alpha og Note 3. Skal kjøpe meg iphone nå, og lurer virkelig på om jeg skal gå for en pluss. Bedre batteritid og ois på kamera frister jo. Men så var det størrelsen da. Noen som plages med at pluss er for stor, og går ned til 4,7 tommeren?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvordan er pluss å bruke i praksis? Har hatt mange androider i det siste, både Alpha og Note 3. Skal kjøpe meg iphone nå, og lurer virkelig på om jeg skal gå for en pluss. Bedre batteritid og ois på kamera frister jo. Men så var det størrelsen da. Noen som plages med at pluss er for stor, og går ned til 4,7 tommeren?

Jeg er i samme dilemma selv, men etter å ha prøvd iPhone 6+ i lomma er jeg overbevist det vil fungere. Ei har jeg veldig store hender, men 'dobbel-tap' funksjonen gjør at man når knapper som er øverst på skjermen. Jeg er ganske sikker det blir 6+ når den lanseres, tenker den ikke blir veldig vanskelig å selge om jeg angrer i ettertid. 

Lenke til kommentar

Jeg så det at Expansys så kom mva i tillegg, men det kom ikke før varen lå i handlekurven og sto litt smådiffust da det kan tolkes til at det gjelder frakt bare.

Jeg er også litt i tvil om iPhone 6S og 6S Pluss denne gangen, jeg liker godt tanken på optisk bildestabilisator, bedre batteritid og større skjerm, men samtidig så er det en tanke om at den faktisk kan bli for stor.

Lenke til kommentar

Sånn har det vært for min egen del også, med såpass stor og fin skjerm som det er på iPhone 6 / 6S Plus så har det fullstendig eliminert mitt behov for nettbrett. Normalt hadde jeg iPhone 4/4S, 5/5S + iPad 9,7-tommer, men etter jeg fikk såpass stor skjerm på telefonen så kvitter jeg meg med nettbrettet. Tidligere så hadde jeg med meg iPad-en i en skulderveske de gangene jeg viste jeg skulle konsumere eller bedrive et eller annet som ikke egnet seg på en 3,5-4,0-tommer stor skjerm. Men jeg føler at skjermen på iPhone 6/6S Plus på 5,5-tommer er såpass stor at den strekker godt nok til.

Det er jo ikke sånn at 9,7-tommer ikke ville fungert bedre, men 5,5-tommer fungerer godt nok og da slipper jeg jo å vurdere hvorvidt jeg skal ha med meg nettbrettet eller ikke lenger osv.. Størrelsen har heller ikke blitt noe problem og plager meg ikke i det hele tatt faktisk og jeg har relativt små hender og er ikke store personen. Batteriet og optisk bildestabilisator er jo også et stort pluss.

Lenke til kommentar

iPad Pro er overkill deluxe for min del. Apple må snart begynne å slå sammen iOS og Mac OS slik Microsoft gjør det. De har enda ikke åpnet for å ha egne brukerkonti på iPad'en. Ergo jeg kan ikke ha jobb mailen min, kontaktene mine etc på iPad'en siden den brukes av flere i huset. Veien å gå var en iPad Pro med full MacOS!

Lenke til kommentar

iPad Pro er overkill deluxe for min del. Apple må snart begynne å slå sammen iOS og Mac OS slik Microsoft gjør det. De har enda ikke åpnet for å ha egne brukerkonti på iPad'en. Ergo jeg kan ikke ha jobb mailen min, kontaktene mine etc på iPad'en siden den brukes av flere i huset. Veien å gå var en iPad Pro med full MacOS!

Det håper ikke jeg at de gjør. Laptop og nettbrett er for meg to ulike verktøy med ulike metoder for input og bruksmønster. Jeg håper Apple fortsetter å lage OS som er spesielt tilpasset disse brukene. Altså OSx for Mac, og iOS for iDingser.

iPad Pro blir omtrent som å kjøpe en litt større skjerm til en arbeidsplass, det er ganske vanlig nå med skjermer mellom 20"og 30" der det for få år siden var en skikkelig høydare å få en 17" skjerm...:-)

Lenke til kommentar

Jeg hadde 6, men har bestemt meg for å prøve 6s Plus denne gangen. Litt for å få følelsen av en ny telefon, og litt at det er gøy å prøve. Om det skulle bli helt umulig i mitt daglige liv kan jeg selge den, og kjøpe meg 6s, men merket at jeg brukte 6'ern ganske mye med to hender uansett.

Lenke til kommentar

iPad Pro står definitivt på min ønskeliste. Og nei, jeg ønsker ikke full OSX, til mitt bruk ville det være overkill. Men ja, muligheten for flere kontoer på iOS hadde vært en god ting. Kjedelig når du åpner pad'en og alt du jobbet med er erstattet av fruens strikkeoppskrifter og fjesbokmeldinger.

Får jeg en Pro skal den være bare min!  :wee:

Geir :)

Endret av tom waits for alice
Lenke til kommentar

Skjønner ikke dette...har dere en iPad som dere deler med flere brukere? Hvis en PC (Personal Computer) er ment å være en personlig datamaskin, så MÅ da en iPad/Nettbrett være veldig, veldig, veldig personlig og kun brukes av den som eier den.

Kan ikke tenke meg at noen andre i familien får tilgang til hverandres iPad, det skjer ikke...:-)

Lenke til kommentar

Ikke alle som er så velstående at de kan ta seg råd til stadig nye pad'er til hele familien. :)

Alternativet er å la de gamle gå i arv. Men da ender alle opp med å bruke den nyeste i alle fall.

Og nei, jeg ser ikke hvorfor en pad må være personlig. Bortsett fra at den bare har en brukerkonto. Telefonen derimot, den er personlig, og der har vi hver vår. Men iPad'ene ligger ubrukt mesteparten av døgnet, så hvorfor skulle vi ha to, hvis vi klarer oss med en?

• Liker 4
Lenke til kommentar

Men iPad'ene ligger ubrukt mesteparten av døgnet, så hvorfor skulle vi ha to, hvis vi klarer oss med en?

Man velger jo dette selv, så klart. Hvis det er greit å dele på en iPad, og de som deler syns det er greit at det også deles en del personlig informasjon man kanskje har på den, så er det jo helt greit. Hos oss er det helt uaktuelt.

Våre brukes også såpass mye at de ikke passer for deling.

Nå koster vel i iPad fra rundt 4.000,- så jeg er litt usikker på om man trenger å være såkalt velstående for å ta seg råd til dette. Ikke trenger man å bytte de ut så ofte heller, og hvis man gjør det så får man solgt de i bruktmarkedet, hvis man ønsker det.

Endret av rogkas
Lenke til kommentar

Jeg vil vel tro at det blir mer og mer normalt å dele nettbrettet med barn i familien? Det har jo blitt underholdningssenter nummer en for veldig mange barnefamilier. Og det er jo ikke sånn at du bare kan gå å plukke opp et billig skvip av et nettbrett til 999kr og tro at det strekker til, for så fort barna er over en viss alder så vet de stortsett hvilke spill som er kule og populære og de vil spille disse og da må man fort ha en minimum en iPad mini 2. Gen da brorparten av spill for nettbrett kun er tilgjengelig til iOS osv..

Blir vel fort til at man anskaffer et skikkelig nettbrett som man selv bruker, putter det inn i et veldig barnevennlig deksel og har det på deling med unger. Da kunne det jo vært veldig greit med to separate brukerkontoer man kunne ha vekslet på.

Men  er forsåvidt helt enig, akkurat som med PC som har blitt en utrolig personlig eiendel som man sjeldent deler, så er det nok mye det samme med nettbrett. Tiden hvor folk hadde 4-5 brukerkontoer, en til hvert familiemedlem på en PC er forbi og det er jo da litt rart at man plutselig skal begynne med det på nettbrett. Men å i det minste ha muligheten, eller  hvertfall fått en "Kids Mode" hadde jo vært veldig greit.

Her hjemme så har vi kun en iPad Air 2, og den er madammen sin og hun bruker den hver dag. Men jeg tar å beslaglegger den innimellom når jeg plutselig er i en situasjon hvor hun har TV-en, og jeg skal se på en fotballkamp for eksempel og det går jo helt uproblematisk.

Lenke til kommentar

4*2= 8000,- for to iPader. Mye penger når èn holder i lange baner. Har du to barn dobles prisen, så 16.000,-. Jeg vet ikke, men har du råd til å kjøpe iPad for 16k, så er det ikke sikkert du betaler på noe annet, kanskje har bare et hus, en bil, og ikke så gale lønn hvis det er to forsørgere. Trenger ikke å være ha noe lønn engang siden man prioriterer. "Ja i år blir det 4 iPader istedenfor sommerferie" rart men :p

Endret av Lami
  • Liker 2
Lenke til kommentar

4*2= 8000,- for to iPader. Mye penger når èn holder i lange baner. Har du to barn dobles prisen, så 16.000,-. Jeg vet ikke, men har du råd til å kjøpe iPad for 16k, så er det ikke sikkert du betaler på noe annet, kanskje har bare et hus, en bil, og ikke så gale lønn hvis det er to forsørgere. Trenger ikke å være ha noe lønn engang siden man prioriterer. "Ja i år blir det 4 iPader istedenfor sommerferie" rart men :p

Syns du det holder med 1, så kjøper du 1 og deler med alle de dere mener skal bruke den. Det er helt valgfritt å gjøre den sånn hvis dere mener at det passer dere best.

Vi bruker våre iDingser såpass mye, i tillegg skal alle skal ha egne PC/Mac, så det er faktisk helt utelukket å se på PC/iPad som delbare dingser. Jeg har en iMac som jeg har blitt tvunget til å dele med kona, men jeg tror snart jeg må sette ned foten og skaffe en egen en til henne. Det blir for mye dill med denne delingen av personlige dingser...:-)

I mitt hode er det en åpenbar grunn til at noe heter PC/iPad...:-)

Lenke til kommentar

Valgte å bytte ut min trofaste 4s med en Nexus 5 for et år siden. Angret etter 2 måneder men batteriet på 4s var blitt såpass dårlig. Fikk Lumia 930 av jobben. Var spennende i starten, men så følte jeg at Microsoft ga opp hele W10Mobile og man kjenner litt på det at man er i konstant BETA. Heldigvis kom iOS 9 og nå varer batteriet OK! Er så DEILIG å være tilbake på iOS platformen igjen at jeg bare måtte få et lite gledesutbrudd her.

Sikler nå på iPhone 6s plus, men jeg lurer på om det er verdt det eller om jeg heller skal kjøpe iPhone 6 plus når den dropper i pris?

Apple er veldig flinke til å presentere ny teknologi som om det er noe man virkelig trenger og kjenner at jeg ble litt hypnotisert av 3D Touch, men når jeg tenker over det så lurer jeg på hvor nyttig er det egentlig? Burde man kanskje heller vente et par modeller til det virkelig slår ann?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...